Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 5 éve

Növelhető-e a tréningek hatékonysága?

Cégünknél rendszeresen biztosítunk készségfejlesztő tréningeket nemcsak a vezetőknek, hanem a munkatársaknak is. Mivel elég sok pénzt és időt fordítunk erre, az lenne a kérdésem, hogy hogyan növelhetnénk ezen tréningek hatékonyságát? Illetve mérhető-e ez a hatékonyság egyáltalán?

images

images

mdr

Diákot rendelhet pár napra, hétre, de akár hónapokra is. Így annyi költsége merül fel, amennyit a feladat ellátása valóban megkíván.
DIÁKMUNKA - Mire jó? Megéri? Biztonságos? Kényelmes?


Dilemmák a diákmunkával kapcsolatban

A téma rendkívül legalább annyira fontos, mint amennyire tág, így most csak néhány gondolatban válaszolnék rá. Egyrészt fontos tudatosítani, hogy a hatékonyság mérésénél fontosabb annak létrehozása, így ha erőforrás-szűkében vagyunk, koncentráljunk az utóbbira.

Az előkészítésen nagyon sok múlik: ne vegyen részt munkatárs úgy egy tréningen, hogy közvetlenül előtte nem beszélgetett a vezetőjével arról, hogy mi célból kellene neki ezen részt vennie. Akár a vezetője javasolta, akár maga kezdeményezte, egyeztessék az elvárásaikat és egyezzenek meg néhány konkrét, elérendő viselkedéses célparaméterben. Ez történhet szóban vagy írásban is, egy személyes fejlesztési terv keretében. Ez segít a munkatársnak fókuszálni a tréningen, és jelentősen növeli a tanulási motivációt. A HR az előkészítés során elsősorban ennek a szemléletmódnak a terjesztésével, belső oktatásával és segédanyagok (pl. személyes fejlesztési terv sablon) biztosításával és elvárásával tehet a tréning hatékonyságáért.

A megvalósítás során rengeteg függ a megfelelő beszállító kiválasztásától. Ide csak egy gondolat: fontos, hogy integrálva legyen az élmény és az ismeret a tréningen. Sajnos még mindig találkozni olyannal, hogy hosszú és nehezen emészthető elméleti blokkokat oda nem illő, csak a szórakozás kedvéért behozott gyakorlatok követik egy tréningen. A gyakorlatok célja nem a szórakozás, hanem a játszva tanulás. Emellett kulcsfontosságú, hogy mennyi és milyen minőségű feldolgozás követi a gyakorlatokat egy tréningen. A feldolgozás és a tudatosítás legalább olyan fontos, mint maga a gyakorlat.

A tréninget követően is sok a teendőnk. A tréning ugyanis önmagában ritkán fejleszti az adott készséget. Sokkal inkább felelős azért, hogy elindítsa az adott készség fejlődését, egy indító löketet, egy tarisznyányi útravalót, némi bátorságot és sok-sok tudatosítást adva a résztvevőnek. Ez azonban csak az út kezdete. Ahhoz, hogy ebből tartós és látványos fejlődés legyen, a résztvevő útja ismét a vezetőhöz kell, hogy vezessen. Áttekintik a személyes fejlesztési tervet, és megegyeznek, hogy a résztvevőnek a tréningen szerzett önismereti tapasztalatai és új ismeretei hogyan és milyen ütemben építhetők be a mindennapi munkahelyi viselkedésébe. A HR itt is támogató szerepet tölt be: belülről fejleszti a vezetőket, hogy akarják és képesek legyenek ezekre a fejlesztési beszélgetésekre. De ne feledjük: a munkatárs fejlődéséért elsősorban ő maga, másodsorban a vezető és csak harmadsorban a HR a felelős.

Aki válaszol:

HR szakértő - Sipos Sándor

HR szakember, tréner, munka- és szervezetpszichológus, a Onestep tulajdonosa. 12 évig dolgozott multinacionális környezetben HR szakemberként, illetve vezetőként. Eddigi pályája során a HR legkülönbözőbb területein teremtett értéket.

Tisztelt Kérdezők!

Köszönjük, hogy megtisztelik portálunkat kérdéseikkel, viszont felhívjuk szíves figyelmüket, hogy mielőtt feltenné kérdését, nézze át eddig megjelent cikkeinket és a leggyakoribb kérdéseket a témával kapcsolatban, ehhez használják az oldalon található kereső funkciót, mert számos kérdést többször is megválaszoltunk. A jövőben szerkesztőségünk az azonos témában született kérdésekre a válaszadást szűri.

Kérdezze Ön is szakértőinket, írjon nekünk a kerdes@hrportal.hu címre!

Kérjük tömören fogalmazza meg kérdését, (max. 500-600 karakterben), mert kapacitáshiány miatt hosszabb kérdésekre nem tudunk válaszolni. A tanácsadás általános jellegű, bért, szabadságot, nyugdíjat nem számítunk ki. Az információk tájékoztató jellegűek, nem minősülnek jogi tanácsnak.

Privát emailben nem áll módunkban tanácsot adni, válaszadásra csak cikk formájában kerülhet sor. A kérdezők személyes adatait, nevét, emailcímét nem jelentetjük meg, és a szerkesztés jogát fenntartjuk.

Cafeteriával, béren kívüli juttatásokkal kapcsolatban a szakértőnk Fata László.
Munkajogi kérdésekre dr. Kéri Ádám ügyvéd és Dr. Bán Gergely ügyvéd, a Bán és Karika Ügyvédi Társulás alapítója válaszol.
Adózási, bérszámfejtési kérdésekben a UCMS Group ad választ.
A megváltozott munkaképességgel kapcsolatos kérdésekben Kappel Katalin munka-és szervezetpszichológus segít.
HR-esek szakmai kérdésekben Sipos Sándortól kapnak tanácsot.
Coachinggal kapcsolatos szakmai kérdésekben, motivációs, munkahelyi,karrierproblémákkal kapcsolatban Ábri Judit válaszol.
Elbocsátással, outplacementtel kapcsolatos kérdéseiket Hadas Hajdu Helgának tehetik fel
Nyugdíjjal kapcsolatos kérdéseiket Farkas András, a nyugdíjguru szakértője válaszolja meg.
Employer brandinggel kapcsolatban Kádár Balázstól kérdezhet.
HR Szoftverekkel, felhővel kapcsolatban Beck Zsolt ad választ.

Follow hrportal_hu on Twitter