Profit centerré váltak a call centerek - lezárult a II. Budapest Calling
Lezajlott a II. Budapest Calling, az ügyfélszolgálati iparág legnagyobb régiós szakkiállítása. A rendezvényen a call centerekhez és az ügyfélkiszolgáláshoz kötődő kiállítók az infokommunikációs fejlesztő, HR-tanácsadó és beszállító cégek mutatták be szolgáltatásaikat és újításaikat. A szervező Humán Erőforrás Alapítvány a kiállításon negyedszerre osztotta ki az "Együtt a minőségi ügyfélkapcsolatokért" díjat.
Az ügyfélszolgálati iparág közvetlenül mintegy 130-140 ezer embernek biztosít állást, nem számítva az iparág beszállítóinál és partnereinél teremtett munkahelyeket. Call centerekben 65-70 ezren dolgoznak, körülbelül ugyanennyien back office területen és személyes ügyfélszolgálatokon - köztük olyanok is, akik más jellegű munkahelyeken bizonyos adottságaik miatt nem tudnának elhelyezkedni. Ezzel az ügyfélkapcsolati szakma közel négy százalékkal járul hozzá a teljes magyar foglalkoztatottsághoz.
A szektor a válság alatt is megőrizte munkaadó potenciálját, és a vállalatok belső működésében is egyre nagyobb szerepet kap. Daniel Burian, az Oracle CRM Sales Consulting senior managere előadásában hangsúlyozta, hogy komoly szemléletváltozás történt az elmúlt években: a contact center már nem kötelező "költségtemetőként" él a vezetők fejében, hanem komoly bevételt termelő részlegként, amelybe érdemes befektetni.
A kiállításon előadást tartott Uwe Schulz, a Deutsche Telekom európai ügyfélszolgálati vezetője. Prezentációjában az ügyfélkiszolgálás állandó evolúciójáról beszélt - újabb és újabb csatornákat és technológiákat kell magukba olvasztania a contact centereknek-, emellett kiemelte azt az állandó tényezőt, amire az ügyfélszolgálatokban mindig szükség lesz: segítőkész, problémamegoldó kollégákra.
A kiállítást szervező Humán Erőforrás Alapítvány kuratóriuma 2007-ben döntött az "Együtt a minőségi ügyfélkapcsolatokért" díj létrehozásáról, mely az ügyfélszolgálati, call centeres munkatársak iskolarendszerű szakképzésének megteremtésében vállalt munkát ismeri el. Az idei Budapest Calling szakkiállítás díjátadó ünnepségén hárman kaptak díjat: Lakatos Zsolt, a Photel Zrt. Teleperformance Magyarország vezérigazgatója, Méry Katalin, a Magyar Telekom Prevenciós és Behajtási Központ vezetője és Varga Gabriella, a Peerformance ügyvezető igazgatója. A szervezetek között díjat kapott a Budapesti Corvinus Egyetem, melynek Közgazdasági Továbbképző Intézete végzi az ügyfélkapcsolati szakközgazdász és ügyfélkapcsolati specialista másoddiplomás képzést, valamint a TcT Hungary Kft., amely az alapítvány szakmai partnere annak megalakulása óta.
Szintén a díjátadó gálán osztották ki a GfK Hungária Piackutató Intézet által 2010-ben alapított, a Humán Erőforrás Alapítvány, a Magyar Marketing Szövetség és a Direkt Marketing Szövetség szakmai támogatásával létrejött Top 10 Call Center díjat. A versenyben Best of Call Center díjat szerzett saját iparágában az MKB Bank, az Allianz Magyarország Kft. és a Vodafone Magyarország Zrt.
További információ a Top 10 Call Center verseny eredményéről és részleteiről a GfK Hungária oldalán található. A Budapest Calling idén is rengeteg embert vonzott, a két nap alatt az ezret is meghaladta azok száma, akik ellátogattak a RaM Colosseumba, a több mint harminc kiállító standjára. A tavaly először megrendezett esemény mára hagyományt teremtett, és a következő évben is várja a szakma iránt érdeklődőket.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk
A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk
A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk
- Külföldi kollégák felvétele egyszerűbben, gyorsabban, biztonságosabban 2 hónapja
- Christmasworld – a hely, ahol a karácsony varázslatos élménnyé válik 2 hónapja
- Új vezetőkkel erősít a Mövenpick Hotel Budapest Centre 2 hónapja
- Karrierstart a fővárosban: több száz álláshely nyílik a Budapest Állásbörzén 2 hónapja
- Embertelen leépítés a magánkórházban: a dolgozók tíz százalékát elküldték 3 hónapja
- Call Center Agent 3 hónapja
- Hogyan hagy nyomot a munka a testen? – fotósorozat egy pincérnő mindennapjairól 4 hónapja
- Milyen egy jó céges rendezvényhelyszín Budapest szívében? 5 hónapja
- Újabb lépés a NEXON szolgáltatásfejlesztésében 6 hónapja
- Itt az első figyelmeztetés: pénteken 10 percre leáll a közlekedés Budapesten 6 hónapja
- Fókuszban a külföldi munkavállalók alkalmazása 7 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?