Megjelent: 6 éve

Színházi eszközökkel az elhelyezkedésért

Egészséges életmódra nevelés, színházi eszközök alkalmazása a karrierépítésben. Többi között ezeket a témákat dolgozták fel azok az uniós támogatással megvalósult projektek, amelyek Nemzetközi Együttműködési Kultúráért Nívódíjat kaptak a Tempus Közalapítványtól.

images

images

Nívódíjat kaptak azok a köznevelési, szakképzési és felnőtt tanulással foglalkozó intézmények, amelyek az Európai Unió oktatási és képzési együttműködéseket támogató programja keretében valósultak meg. A díjakat Sipos Imre köznevelésért felelős helyettes államtitkár és Tordai Péter, a Tempus Közalapítvány igazgatója adta át május 20-án a MOM Kulturális Központban.

A nívódíjjal elismert, uniós támogatással megvalósult együttműködések kiváló projektmenedzsment tevékenységet folytatva dolgoztak fel egy-egy témát, és az általuk elért eredmények a szervezeti kultúra egészére kiemelkedő hatással vannak. A díj célja, hogy felhívja a figyelmet az uniós oktatási és képzési programokban folyó munka minőségére, ugyanakkor biztosítja, hogy a nívódíjas intézmények széles szakmai közönség előtt mutathassák be eredményeiket, és megoszthassák tapasztalataikat a program további résztvevőivel - áll a portálunknak eljuttatott sajtóanyagban.

Alább a díjazott intézményekről és projektjeikről lehet olvasni.

Comenius-köznevelés
II. Rákóczi Ferenc Magyar-Angol Két Tanítási
Nyelvű Baptista Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Téglás -
Don’t Worry, Be Healthy! című projektje


A 6500 fős kistelepülés iskolájában hisznek abban, hogy a nemzetközi kapcsolatok ablakot nyitnak a világra, és abban is, hogy ez nagyon fontos - legalább annyira, mint az egészséges életmód. A kettő ötvözetéből nívódíjas együttműködés született, ami az általános iskola első Comenius projektje volt.

Kimagasló értéke, hogy az iskolában angol-magyar két tanítási nyelvű képzés indult el, amelyre inspirációt a nemzetközi tapasztalatokból merítettek. Az együttműködés innovatív jellegét az adta, hogy az általános iskolás korosztályhoz közelálló téma feldolgozásába az egész iskolát és a helyi közösségeket is bevonták. A projekt hozadéka és eredményei messze túlmutatnak a kétéves együttműködés keretein - a résztvevők munkája kiváló példa lehet más intézmények számára is.

Leonardo- szakképzési mobilitás
Empíra Európai Tanácsadó Nonprofit Kft., Nyíregyháza -
Beilleszkedés a munka világába integrált környezetben, Spanyolországban


A projekt keretében hat értelmi sérült fiatal próbálhatta ki magát valós munkahelyi szituációban. Szakmai gyakorlatukat Spanyolországban, egy kertészeti termékeket előállító cégnél végezték, ahol nagyszerűen megállták a helyüket az ép társaik között.

A projekt egyik erőssége, hogy bebizonyította, az értelmi fogyatékkal élők is képesek értékteremtő munkavégzésre - helyük van a társadalomban és a munka világában. A külföldi szakmai gyakorlat konkrét eredménye, hogy egyeztetések indultak a helyi önkormányzattal a fogyatékkal élő fiatalok foglalkoztatásáról, sőt más munkáltatók figyelmét is felkeltette, hiszen a záró rendezvényen több szervezet és vállalkozás képviselői is részt vettek.

Leonardo- szakképzési partnerségek
Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány - Játszd el a munkád!


Ebben a nemzetközi együttműködésben színházi eszközöket hívtak segítségül, hogy növeljék a fiatalok elhelyezkedési esélyeit. Valós munkahelyi szituációkat dolgoztak fel a drámapedagógia segítségével, egyik színdarabjukban pedig az állásinterjú volt a téma.

A projekt különlegessége, hogy a magyar alapítványi iskola mellett két egyetem és egy munkaügyi központ együttműködésével valósult meg, így különböző szempontokat tudtak figyelembe venni a munkába álláshoz, munkavállaláshoz szükséges készségek fejlesztése tekintetében. A részt vevő tanulók magabiztosságot szerezhettek, és tudatosabban vállalhatnak munkát a jövőben, ami növelheti az álláskeresésben sikeres, és csökkentheti a munkájukkal elégedetlen fiatalok számát.

Grundtvig - felnőtt oktatás
Szorgoskert Nonprofit Kft. - Tanulócsoportok - Megcsináljuk! című projektje


Fogyatékkal élő fiatalok önállóságának és önbizalmának fejlesztése volt a célja ennek a nemzetközi együttműködésnek, amelyben az egyénre szabott tanulási lehetőségek is szerepet kaptak - legyen szó kultúráról, informatikáról vagy nyelvtanulásról.

A projekt legnagyobb erőssége, hogy a megvalósítás teljes folyamatába bevonták az autizmussal élő segítő munkatársakat és tanulókat. Ez az inkluzív szemlélet maximális mértékben áthatotta az együttműködést, ezáltal lehetővé tette a fogyatékossággal élő fiatalok készségeinek sokrétű fejlesztését. A projekt az informális tanulási módszerek fontosságára is felhívja a figyelmet, így oktatási és szociális intézmények számára is példaértékű lehet.

Ezek a Nívódíjjal kitüntetett projektek a 2007-2013 közötti Egész életen át tartó tanulás programban nyertek támogatást. A programot a 2014-2020 közötti időszakban az Erasmus+ váltja fel, amely számos lehetőséget kínál a nemzetközi tapasztalatszerzésre, az eszmecserére és az egymástól való tanulásra az oktatás minden szintjén.

  • 2020.12.05 Teljesítménymenedzsment és motiváció A résztvevők megtanulják, beosztottjaik teljesítményére ható területek helyes menedzselését. Képessé válnak akár munkavégzés közben hatásos, rövid coaching beszélgetések levezetésére. Megismerik a teljesítmény menedzsment eszközrendszerét. Részletek Jegyek
  • 2020.12.10Vezetői képzés - Emberek vezetése modul (C) A vezetői képzés célja az elméleti és gyakorlati vezetői tudás és kompetenciák fejlesztése. A résztvevők a képzésen megismerik a csapat és szervezetépítés és a munkatársak fejlesztésének, vezetésének és értékelésének alapvető vezetői eszközeit. A képzés résztvevői elsajátítják azokat a gyakorlatban alkalmazható technikákat, amelyek segítségével javítható a munkatársak elkötelezettsége és teljesítménye. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter