Színházi eszközökkel az elhelyezkedésért
Egészséges életmódra nevelés, színházi eszközök alkalmazása a karrierépítésben. Többi között ezeket a témákat dolgozták fel azok az uniós támogatással megvalósult projektek, amelyek Nemzetközi Együttműködési Kultúráért Nívódíjat kaptak a Tempus Közalapítványtól.
A nívódíjjal elismert, uniós támogatással megvalósult együttműködések kiváló projektmenedzsment tevékenységet folytatva dolgoztak fel egy-egy témát, és az általuk elért eredmények a szervezeti kultúra egészére kiemelkedő hatással vannak. A díj célja, hogy felhívja a figyelmet az uniós oktatási és képzési programokban folyó munka minőségére, ugyanakkor biztosítja, hogy a nívódíjas intézmények széles szakmai közönség előtt mutathassák be eredményeiket, és megoszthassák tapasztalataikat a program további résztvevőivel - áll a portálunknak eljuttatott sajtóanyagban.
Alább a díjazott intézményekről és projektjeikről lehet olvasni.
Comenius-köznevelés
II. Rákóczi Ferenc Magyar-Angol Két Tanítási
Nyelvű Baptista Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, Téglás -
Don’t Worry, Be Healthy! című projektje
A 6500 fős kistelepülés iskolájában hisznek abban, hogy a nemzetközi kapcsolatok ablakot nyitnak a világra, és abban is, hogy ez nagyon fontos - legalább annyira, mint az egészséges életmód. A kettő ötvözetéből nívódíjas együttműködés született, ami az általános iskola első Comenius projektje volt.
Kimagasló értéke, hogy az iskolában angol-magyar két tanítási nyelvű képzés indult el, amelyre inspirációt a nemzetközi tapasztalatokból merítettek. Az együttműködés innovatív jellegét az adta, hogy az általános iskolás korosztályhoz közelálló téma feldolgozásába az egész iskolát és a helyi közösségeket is bevonták. A projekt hozadéka és eredményei messze túlmutatnak a kétéves együttműködés keretein - a résztvevők munkája kiváló példa lehet más intézmények számára is.
Leonardo- szakképzési mobilitás
Empíra Európai Tanácsadó Nonprofit Kft., Nyíregyháza -
Beilleszkedés a munka világába integrált környezetben, Spanyolországban
A projekt keretében hat értelmi sérült fiatal próbálhatta ki magát valós munkahelyi szituációban. Szakmai gyakorlatukat Spanyolországban, egy kertészeti termékeket előállító cégnél végezték, ahol nagyszerűen megállták a helyüket az ép társaik között.
A projekt egyik erőssége, hogy bebizonyította, az értelmi fogyatékkal élők is képesek értékteremtő munkavégzésre - helyük van a társadalomban és a munka világában. A külföldi szakmai gyakorlat konkrét eredménye, hogy egyeztetések indultak a helyi önkormányzattal a fogyatékkal élő fiatalok foglalkoztatásáról, sőt más munkáltatók figyelmét is felkeltette, hiszen a záró rendezvényen több szervezet és vállalkozás képviselői is részt vettek.
Leonardo- szakképzési partnerségek
Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány - Játszd el a munkád!
Ebben a nemzetközi együttműködésben színházi eszközöket hívtak segítségül, hogy növeljék a fiatalok elhelyezkedési esélyeit. Valós munkahelyi szituációkat dolgoztak fel a drámapedagógia segítségével, egyik színdarabjukban pedig az állásinterjú volt a téma.
A projekt különlegessége, hogy a magyar alapítványi iskola mellett két egyetem és egy munkaügyi központ együttműködésével valósult meg, így különböző szempontokat tudtak figyelembe venni a munkába álláshoz, munkavállaláshoz szükséges készségek fejlesztése tekintetében. A részt vevő tanulók magabiztosságot szerezhettek, és tudatosabban vállalhatnak munkát a jövőben, ami növelheti az álláskeresésben sikeres, és csökkentheti a munkájukkal elégedetlen fiatalok számát.
Grundtvig - felnőtt oktatás
Szorgoskert Nonprofit Kft. - Tanulócsoportok - Megcsináljuk! című projektje
Fogyatékkal élő fiatalok önállóságának és önbizalmának fejlesztése volt a célja ennek a nemzetközi együttműködésnek, amelyben az egyénre szabott tanulási lehetőségek is szerepet kaptak - legyen szó kultúráról, informatikáról vagy nyelvtanulásról.
A projekt legnagyobb erőssége, hogy a megvalósítás teljes folyamatába bevonták az autizmussal élő segítő munkatársakat és tanulókat. Ez az inkluzív szemlélet maximális mértékben áthatotta az együttműködést, ezáltal lehetővé tette a fogyatékossággal élő fiatalok készségeinek sokrétű fejlesztését. A projekt az informális tanulási módszerek fontosságára is felhívja a figyelmet, így oktatási és szociális intézmények számára is példaértékű lehet.
Ezek a Nívódíjjal kitüntetett projektek a 2007-2013 közötti Egész életen át tartó tanulás programban nyertek támogatást. A programot a 2014-2020 közötti időszakban az Erasmus+ váltja fel, amely számos lehetőséget kínál a nemzetközi tapasztalatszerzésre, az eszmecserére és az egymástól való tanulásra az oktatás minden szintjén.
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A 2024-es OECD TALIS-felmérés szerint a magyar pedagógusok elégedettebbek, munkájuk során nagyfokú szakmai önállóságot élveznek, és támogató... Teljes cikk
A német nyelvet tanulók létszáma folyamatosan zuhan. Teljes cikk
Idegennyelvi képzést támogató és ágazati képzőközpontok létrehozását segítő projekttel járul hozzá a szakképzés erősítéséhez a kormány... Teljes cikk
- Külföldi kollégák felvétele egyszerűbben, gyorsabban, biztonságosabban 2 hónapja
- Sok pénzt bukhat, aki ezt nem tudja a külföldi munkáról és a nyugdíjáról 2 hónapja
- Ezért keresnek gyengébben a bevándorló dolgozók 2 hónapja
- Külföldön is dolgoztál? Így állapítják meg a nyugdíjadat 2 hónapja
- 18 millió dolgozó hiányzik majd az EU-ból – kik lehetnek megmentők? 3 hónapja
- Lassult az infláció az OECD-ben 3 hónapja
- 13 éves magyar tehetség tarolt a nemzetközi térképversenyen 3 hónapja
- "Nem beszél angolul!" – végleg eltiltották a magyar orvost a brit kórházban 3 hónapja
- Az állásinterjú nem kihallgatás, a jó jelöltélmény a siker alapja 3 hónapja
- A vállalatok harmada szerint 2026-ra az AI fogja irányítani a toborzási folyamatot 3 hónapja
- Felmérés: a dolgozók fele a kapcsolatai révén kap munkát, sokan mégis félnek kihasználni a lehetőséget 3 hónapja


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?