kapubanner for mobile
Megjelent: 6 hónapja

Túl sok a home office? Így motiválhatjuk a munkatársakat az iroda használatára

A Covid-járványt követően az otthoni munkavégzés egyre inkább a mindennapok részévé vált. A pandémia idején több vállalat is átállt a hibrid munkavégzésre, amihez munkavállalóként nagyon könnyű hozzászokni, manapság azonban egyre több vállalat szembesül azzal a kihívással, hogy nem tudja, hogyan tehetné újra vonzóvá az irodai környezetet. Lássunk néhány eszközt, melyek segítségével a csapatot érdekeltté tehetjük az ismételt bejárásban.

Teremtsünk vonzó munkakörnyezetet-

Teremtsünk vonzó munkakörnyezetet

Egy modern, kényelmes és inspiráló iroda csodákra lehet képes. Gondoskodjunk ergonomikus, a gerincet kímélő bútorokról és természetesen biztosítsunk minden szükséges eszközt a munkavégzéshez. Érdemes lehet kialakítani egy nyugodt pihenősarkot, ahol a dolgozók kényelmesen elfogyaszthatják az ebédet vagy megihatnak egy kávét – ide kerülhet akár néhány masszázsfotel is, ahol az egész napos ülőmunka káros hatásaitól is megszabadulhatnak a kollégák.

A munkaidő természetesen elsősorban a munkavégzésre szolgál, de ne felejtsük el, hogy a home office-ban lehetőség van apró pihenők tartására: ha ezt biztosítjuk az irodában is, a dolgozók szívesen töltik itt az idejüket, ezzel tehát jelentősen növelhetjük a visszatérési hajlandóságot.

Mutassuk be a csapatmunka előnyeit

A home office egyik előnye, hogy az egyéni feladatok elvégzése itt hatékonyabb lehet, hiszen senki nem zavarja a dolgozókat a hatékony munkavégzésben. Próbáljuk megmutatni a kollégáknak az, hogy a csapatmunkának is komoly előnyei vannak, ehhez pedig az iroda lehet az ideális környezet. Szervezzünk olyan közös feladatokat, workshopokat vagy brainstormingokat, amelyek személyes jelenlétet igényelnek, és hangsúlyozzuk ezek hatékonyságát – ahogy annak előnyeit is érdemes kiemelni, hogy a munkatársak egy kicsit jobban megismerhetik egymást.

Biztosítsunk rugalmasságot

Ha a kollégáink otthonukban is elvégezték a feladataikat, és a teljesítményükkel kapcsolatban nem merült fel komolyabb probléma, akkor ne az legyen a cél, hogy teljesen megszüntessük a home office lehetőségét, hiszen ez a munkaerő megtartása miatt nagyon fontos lehetőség. Alakítsunk ki hibrid munkarendet, ahol a munkatársak heti néhány napot az irodában töltenek, a többin pedig otthon dolgozhatnak.

Ha az adott munkakör ezt megengedi – például nincs egy fixen meghatározott ügyfélfogadási idő – akkor jó ötlet lehet az is, ha bevezetjük a rugalmas munkaidőt, hiszen sokaknak a korai kelés vagy a család reggeli logisztikája okozza a problémákat. Adjuk meg a lehetőséget arra, hogy a dolgozók később érhessenek be az irodába, és ha a feladataikkal nem végeztek, tovább maradhassanak ott: ez olyan szabadságot adhat nekik, ami miatt vonzó lehet újra visszatérni a munkahelyre.

Hallgassuk meg a munkavállalók igényeit

Nagyon egyszerű megoldás, melyre sokan mégsem gondolnak: kérdezzük meg magukat az érintetteket arról, hogy mit gondolnak a jelenlegi felállásról és hogy számukra mitől lenne vonzóbb az irodai munkavégzés. A végleges döntést persze a vezetőség hozza meg, de ha figyelembe vesszük az ötleteiket, dolgozóink érezni fogják, hogy fontos a véleményük – ez növelheti az elköteleződést a munkáltató iránt, és könnyen lehet, hogy ezt követően szívesebben járnak be az irodába is.

Kapcsoljunk előnyöket az irodai munkavégzéshez

Az olyan – látszólag – apróságok, mint a korlátlan kávé- vagy gyümölcsfogyasztás, az ajándék reggeli vagy a munkaidő után szervezett jógaóra is segíthet abban, hogy elérjük: dolgozóink szívesebben járjanak be az irodába. Szervezhetünk csapatépítő programokat is, ami a résztvevők számára azzal jár, hogy aznap előbb befejezhetik a munkát: sokszor ez jóval vonzóbb lehetőség, mint otthon a számítógép előtt ülni.

Találjuk meg a legjobb motivációt

Az elmúlt években a munkavállalók jó része hozzászokott ahhoz, hogy hetente legalább néhány napon otthonából végezze a munkát. Ezen a felálláson nehéz lehet változtatni úgy, hogy az az elhivatottságot ne csökkentse, az irodába való visszatérés tehát ne a szigorú szabályokról és a kényszerről szóljon. Legyünk egy kicsit rugalmasak, teremtsünk vonzó irodai környezetet kényelmes bútorok, új számítógépek vagy éppen néhány masszázsfotel beszerzésével, így sikerülhet elérni azt, hogy az irodába való visszatérés simábban menjen.

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Balatoni Katalin: rekordokat dönt a pedagógusképzésre való jelentkezés

A tanári béremelés hatására rekordokat dönt a pedagógusképzésre való jelentkezés, és az iskolaigazgatókhoz is soha nem látott számú... Teljes cikk

NAV: így változik a pótlékmentes részletfizetés összeghatára

A pénteken életbe lépett adótörvény-módosítások értelmében az automatikus pótlékmentes részletfizetés összeghatára megduplázódott, így már... Teljes cikk

Trükközés a tanári fizetésekkel? – a szakszervezet szerint erről nem volt szó

A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) tiltakozik a kormány azon terve ellen, hogy a pedagógusok teljesítményértékelés alapján járó havi 20–60 ezer... Teljes cikk