Ügyfél-központúságban kellene fejlődni
A magyar cégvezetők kreatívak, jól képzettek, valamint tisztában vannak a piac működésével, ugyanakkor meglehetősen passzívak, és gyenge lábakon áll náluk a vevő-orientáltság - derül ki egy kutatásból, amely 1000, Kelet-Közép-Európában dolgozó vállalatvezető megkérdezésével készült a TARGET Executive Search személyzeti tanácsadó cég megbízásából.
A felmérés során Magyarország mellett Lengyelországban, Romániában, Csehországban, Bulgáriában és Szlovákiában élő külföldi cégvezetőket kérdeztek meg négy téma köré csoportosítva arról, hogy versenyképesek-e a régióban a helyi cégek. Rákérdeztek az általános üzleti klímára, a vezetési stílusra, a piachoz való hozzáállásra, valamint a vezetési kultúrára.
Elkötelezettségben és személyes kommunikációban erősek
A Kelet-Közép-Európában dolgozó külföldiek elsősorban a bürokrácia csökkentésében, a korrupció felszámolásában, az ügyfél-orientáltság fokozásában és a nagyobb vezetői felelősségvállalás területén érzik a fejlődés szükségességét. A régióban működő cégek erősségeként említették ugyanakkor a munkához való etikus és elkötelezett hozzáállását, a női munkavállalók attitűdjét, valamint az erős személyes kommunikációs készségeket.
Ezeken a területeken javultak a magyar vezetők
Hat évvel ezelőtt a Target Executive megbízásából már készült egy hasonló felmérés. Magyarország 2009-hez hasonlóan - a 6 ország rangsorában most is a 4. helyen végzett, de összességében alacsonyabb pontszámmal, mint 2009-ben. A felmérésből kiderül, hogy öt területen történt jelentős javulás az elmúlt 6 évben: a határidőket komolyan veszik, jelentős számban állnak rendelkezésre jól képzett vezetők, akik megbecsülik azt a céget, ahol dolgoznak. Emellett a vezetők keményen dolgoznak, és a korrupció nem jelentős probléma az országban.
Lengyelország a felmérés nyertese
Némi romlást mutattak ki azonban a kutatók 2009-hez képest például a nők vezetői hatékonyságában és a munkakapcsolatokban jelentkező humor tekintetében. 2009-hez képest a válaszadók elégedettsége összességében csökkent. A 6 ország rangsorában Románia lényegesen előrébb (a 2. helyre) került, Szlovákia pedig hátrébb sorolódott (az ötödik helyre), míg a felmérés nyertesének a legmagasabb átlaggal Lengyelország számít.
Új lendületet adhat az erősebb ügyfélfókusz
A kutatás alapján Klemens Wersonig, a Target Executive Search csoport vezérigazgatója a közlemény szerint megállapította: az erős ügyfélfókusz hiánya akadályozza, hogy a Kelet-Közép-Európában működő cégek még versenyképesebbek legyenek. A helyi vezetők ezt kevésbé tekintik gondnak, a külföldiek nagy része viszont ebből a szempontból régimódinak tartja az itteni cégek többségét. Úgy vélekedett: ha a bürokrácia csökkentése és a korrupció megszüntetése mellett ezen is változtatni lehetne, akkor a régió cégei új lendületet vehetnének.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
HR Spirit – www.hrspirit.hu Kiadó: Monster Magyarország Kft. 1132 Budapest, Váci út 18.Ügyvezető: Zétényi AnnaFőszerkesztő: Karácsony... Teljes cikk
Kedv, bátorság, lélek, energia, spiritusz. Többek között ezt jelenti a „spirit” szó. Úgy gondoltuk, hogy ez a szó érzékelteti leginkább,... Teljes cikk
Sorozatunkban a személyügyben kereshető összegeket vesszük nagyító alá különféle statisztikák segítségével. Kezdjük a HR vezetői pozícióval.... Teljes cikk
- Van-e igazi HR-menedzsment Magyarországon? 8 hónapja
- Menő szakma a menedzsment tanácsadás, de mi kell hozzá? Miért ideális jelölt a "bizonytalan túlteljesítő"? 9 hónapja
- A nyolc leggyakoribb vezetői hiba: a kengurutól a kibicig 12 hónapja
- Magyar Posta: Mégsem lesz csoportos leépítés 1 éve
- Egyre fontosabb a profi dokumentum menedzsment: trendek a jövő irodájában 1 éve
- Így működjünk válság idején: avagy mit jelent a krízisreziliencia? 2 éve
- Változáskezelés apró lépésekkel: mi is az a mikrováltozás-menedzsment? 2 éve
- A 6 legnagyobb hiba a változásmenedzsmentben 2 éve
- Ennyit keres a milliárdos Jászai Gellért és Mészáros Lőrinc cégvezetői 2 éve
- Milyen interimnek lenni? 2 éve
- Menedzsment állások Egerben és környékén 2 éve