11 cikk a(z) absl címkével - 1. oldal
5 generáció a munkahelyen: generációs kérdések az üzleti szolgáltató központokban
6 hónapja Az életkori sokszínűség (is) hozzátesz a szervezeti kultúrához és az üzleti sikerhez. Ehhez nyitott vezetők, egymástól tanulni hajlandó kollégák is kellenek. Nem lehet megülni a babérokon a kiválasztás után, mert a fiatalabb generációtól a tisztelet nem jön automatikusan, hanem példát kell mutatni, karrierlehetőséget, megtartani, elkötelezni és motiválni az egyéni igényekhez igazodva. Hogy ez hogyan zajlik a mindennapi gyakorlatban? Erről beszélgettek az ABSL üzleti reggeli kerekasztalának résztvevői. Teljes cikk...
Az új valuta a home office, Magyarország vonzó BSC-célpont
9 hónapja Magyarország a régióban Lengyelország és Románia mellett továbbra is a legvonzóbb célpontja az üzleti szolgáltató központoknak (BSC). 2023 nehéz év volt a szektorban, idén a vezetők derűlátóbbak. A nyelvtudás primátusa csökken, a tech-skillek felértékelődnek, a toborzást könnyíti, ha van home office. Hogyan akar új lendületet adni az iparágnak a szakmai szövetség? Merre tart a BSC-szektor? Erről beszélgettünk Lenk István ABSL Hungary-elnökkel, Prabal Dattával a Tata Consultancy Services ügyvezetőjével és Bencsik Edittel, a cég marketing és kormányzati kapcsolatok vezetőjével. Teljes cikk...
Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista
11 hónapja A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben, jellemzően nyelveket magas szinten beszélő diplomások. Megnéztük, hogy kik a jelentős szereplők, az utóbbi egy évben hogyan változott a létszám e cégeknél. Teljes cikk...
Z generáció megtartása, rugalmas munka: ilyen volt 2023 az üzleti szolgáltató központoknál
11 hónapja A business service szektorban dolgozók 70 százaléka Z generációs. Az igényeikhez alkalmazkodás kulcsfontosságú a megtartásban - mondja Lenk István az üzleti szolgáltató központok szervezetének (ABSL) elnöke, az Eaton Enterprises magyarországi ügyvezetője. Hagyományos év végi sorozatunkban HR vezetők összegzik az évet és nyilatkoznak célkitűzéseikről. Az első részben most egy üzleti vezető értékel, akinek a HR-re is széles rálátása van. A hazai BSC szektorban már 100 ezer munkavállaló dolgozik. Teljes cikk...
Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!
12 hónapja A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még hiányoznak a példák, jó gyakorlatok, ezért csak fontolva haladnak. Ez derült ki többek között a cégeket tömörítő ABSL Hungary által készített felmérésből. A munkavállalók pedig gyakran felteszik a kérdést a munkahelyeken, hogy az egyes folyamatok automatizációja vajon veszélyezteti-e majd az ő munkahelyüket? A felmérést egy üzleti reggelin ismertették panelbeszélgetés keretében, ahol gyakorlati példák is előkerültek. v Teljes cikk...
Iroda, infrastruktúra, munkaerő - ez hiányzik a vidéki városokból a beruházásokhoz
1 éve Az üzleti szolgáltatóközpontok komoly gazdasági erőt képviselnek, hiszen a magyar GDP 4,5%-át termelik meg, és jelentős szerepük van munkaadóként is, hiszen jelenleg nagyjából 100 000 főt foglalkoztatnak ezek a cégek. Ugyanakkor tevékenységük erősen a fővárosra összpontosul, többnyire az ott már megtelepedett cégek nyitnak telephelyet esetenként vidéken is. Cél ezt a törekvést erősíteni, derült ki az ABSL Hungary üzleti reggelijén, vannak azonban korlátozó tényezők. Miközben a régióban egyre nagyobb a konkurenciaharc ezekért a beruházásokért. Már nem csak Lengyelországgal és Romániával kell versenyezni, hanem a balkáni országok is jönnek fel. Teljes cikk...
Fejlődniük kell a BSC-knek munkaerő-megtartásban
1 éve A szolgáltatás nyújtásában erősebbek, a munkavállalók megtartásában gyengébbek az üzleti szolgáltató központok Magyarországon és a régióban. Ez derül ki a Deloitte most publikált friss kutatásából, amely nyolc országban vizsgálta a BSC-k fejlettségét. A magyar központok összességében egy egytől ötig terjedő skálán 3,51-en állnak, kicsit a régiós átlag felett (3,4). Teljes cikk...
Munkaerő-tervezés nélkül nem megy
2 éve Bár a tervezés komoly kihívást jelent a jelenlegi gazdasági környezetben, mégis elengedhetetlen ahhoz, hogy a szükséges, megfelelően képzett munkaerő rendelkezésre álljon. Azonban a tervezésben is szükséges rugalmasság: rendszeres ellenőrzés és kiigazítás, ehhez pedig adatok kellenek és folyamatos kommunikáció a szervezeten belül, derült ki az ABSL és az IFUA Horváth által szervezett üzleti reggelin. Teljes cikk...
Vége az aranykornak a munkaerőpiacon
2 éve Erős állítások hangzottak el az ABSL Hungary üzleti reggelijén. A kiinduló téma a kata-törvény módosulása következtében felszabaduló munkaerő-potenciál volt, elsősorban az üzleti szolgáltató központok szemszögéből, de végül leginkább arról szólt, hogy hogyan kellene változtatni a központok vezetőinek toborzási szempontjain, és miért lenne fontos, hogy ezek a vezetők a vidéki városokat is sokkal inkább tekintetbe vegyék, amikor egy új BSC megnyitásáról döntenek. Teljes cikk...
The business service sector offers long-term career paths
2 éve Around 100 000 people work in the business service centres of multinational companies in Hungary. "Our priority is to make the sector better known to employees, so that they see the industry as a significant career opportunity and a high added value creator, where language skills are one of the most important skills," says István Lenk, President of ABSL (Association of Business Service Leaders) Hungary, the successor organisation to HOA (Hungarian Outsourcing Association). They can also offer new careers to people who are good at foreign languages because of the changes in the kata (specific business tax for small taxable enterprises) - such as translators, language teachers and tour guides. Teljes cikk...
A katából kieső, idegen nyelveket beszélőket is várják az üzleti szolgáltató központok
2 éve Mintegy 100 000-en dolgoznak Magyarországon multinacionális cégek üzleti szolgáltató központjaiban. “Elsődleges feladat a szektor jobb megismertetése a munkavállalókkal, hogy komoly karrierlehetőséget biztosító és magas hozzáadott értéket teremtő lehetőségként tekintsenek az iparágra, ahol a nyelvtudás az egyik legfontosabb készség – mondja Lenk István, a központokat összefogó ABSL (Association of Business Service Leaders) Hungary elnöke, amely a HOA (Magyar Szolgáltatóipari Szövetség) utódszervezete. A kata változások miatt váltásra kényszerülő idegen nyelveket jól beszélőknek - például fordítók, nyelvtanárok, idegenvezetők - is új pályát tudnak kínálni. Teljes cikk...