Tesk 
Megjelent: 2 hónapja

3 toborzási tipp, mielőtt elköltjük a pénzt a Facebookon

Nem mindegy, milyen pozícióknál és hogyan vágjunk bele Facebook toborzásba. Kampánycsapatunk 4 éve csak ezzel foglalkozik! Csak az elmúlt negyedévben több mint 100 kampányt bonyolítottak le, amelyekből 3500 konkrét jelentkezőt generáltak partnereinkhez. A kétkedőket is szeretnénk megnyugtatni: a rendszer működik! Hogy hogyan?

Most összegyűjtöttünk néhány alapelvet, ami segít átlátni, mikor hatékony egy-egy ilyen toborzási kampány.
Mielőtt elköltjük a pénzt a Facebook-on, az alábbi szempontokat gondoljuk végig!
A) Legyen egyszerű a pozíció. Mit jelent ez?

- lehet könnyen betanítható a munka
- lehet pályakezdőknek való munka
- ne igényeljen több év munkatapasztalatot
- ne igényeljen speciális vagy magas fokú végzettséget

Ezeknek a feltételeknek számos pozíció megfelel, mind a fizikai területen, mind a szellemi területen, például: raktáros, árufeltöltő, betanított munkás, asszisztens, vagy a gyorsan fluktuáló munkakörök, mint az ügyfélszolgálatos vagy büfés, stb.



Mivel a Facebook-ot csak Magyarországon több mint 5 millióan használják aktívan, a nagy számok törvénye alapján könnyen megtalálhatjuk ott azokat, akikre az ilyen jellegű munkák esetén szükségünk van.

Tipp: Gyakran a feleségek, vagy a szülők találnak rá a hirdetésre, akik férjüknek, vagy gyerekeiknek szeretnének munkát találni. Így ezen a felületen olyanokhoz is eljuthatunk, akik nem aktívan keresnek állást, tehát állásportálokon keresztül biztosan nem találkoznánk velük.

B) Minél konkrétabb az ajánlat a hirdetésben, annál többen jelentkeznek.
Az általános bemutatkozó szöveggel nem tudun kitűnni a többi közül. Az olvasót sem fogja meg, hiszen mindenhol "ugyanazt" olvassa, emiatt nincs elegendő információja a döntéshez.

Fogalmazzunk minél konkrétabban. Közöljünk olyan információkat, ami érdekelheti azt, akit keresünk.

-Valószínű nem érdekli, hány telephelyen működik a vállalat. De az érdekelheti, hogy télen van-e fűtés, vagy nyáron van-e légkondícionálás.
-Érdekelheti, hogy pontosan érkezik-e a fizetés. Sőt, bizonyos pozícióknál ajánljuk a bért is kiírni.
-A munkakörülmények pozitívumai is érdekelhetik őket: könnyű-e odajutni? segíti-e a cég a bejárást? kiszámítható-e a munkarend? hány műszak van? és így tovább.

Egyik partnerünk számára nemrégiben kamionsofőr pozícióra kerestünk jelölteket, és a kampány nagyon jól bevált, több mint százan jelentkeztek 1 hét alatt. Pedig itt még a jogosítvány is feltétel volt!

A siker titka nem volt más, mint az, hogy a hirdetésben kiemeltünk néhány konkrét apróságot, ami vonzóbbá tette számukra a lehetőséget a konkurenciához képest: például általában bosszantja, vagy nehezíti a munkakörben dolgozókat, ha a kamion vezetésén kívül rakodniuk kell, vagy más egyéb feladatot is el kell látniuk. Ennél a cégnél ez nem így volt, így meg is indultak a jelentkezések.

Tipp: A Facebook kampányok hatékonysága a munkavégzés helyétől is függ. Minél frekventáltabb helyről van szó, annál könnyebb nagy létszámot megmozgatni. Egy olyan telephely esetén, ami a városoktól távolabb esik, és tömegközlekedéssel nem megközelíthető, ne várjuk el ugyanazt az eredményt!

C) 1-2 napon belül fel kell dolgozni a jelölteket!
Számítani kell arra, hogy a Facebook kampány már az első naptól kezdve megindítja a jelentkezéseket, és pár nap alatt akár 50-100 jelentkezőt is biztosít. Ezeknél a munkaköröknél gyorsnak kell lennünk, mert ha 1-2 napon belül nem vesszük fel velük a kapcsolatot, már bottal üthetjük a nyomát, így kárba veszhet a kampányba fektetett pénz és idő.

Ha szeretne válogatni, de nincs kapacitása ilyen ütemben foglalkozni a jelöltekkel, akkor érdemes külsős partnerre bízni az előszűrést, hogy ne veszítse el a jelentkezőket.
Mit érdemes előszűréskor megkérdezni?
-tényleg megvan-e az a végzettsége, amit meghatároztunk a kiírásban.
- megnézte-e, hogy hol van a munkavégzés, meg tudja-e oldani a bejárást.
-tisztában van-e a kiírás alapján a műszakokkal és egyéb munkafeltételekkel, tudja-e azokat vállalni.
mi a bérigénye, és a vállalat milyen bérsávban gondolkozik, ez elfogadható-e számára.
-ezen kívül egyeztetünk bármi egyéb kompetenciát vagy előfeltételt, ami esetleg a kiírásban nem szerepelt, de fontos lehet.
- valamint válaszolunk az őt érdeklő további kérdésekre is.

Az előszűrés végére tehát kiderül, kik azokat a potenciális munkavállalókat, akik ténylegesen megfelelnek a meghatározott feltételeknek, és fennáll a szándékuk is arra, hogy oda menjenek dolgozni.
Most már indulhat a kiválasztás!
Akinek nincs kedve mindebbe beletanulni, csapatunk készen áll, hogy kampányát sikerre vigye!

Például így:

"Gépkocsivezetőket toboroztunk, melyhez már két alkalommal is igénybe vettük a Tesk szolgáltatásait, illetve a kezelt Facebook kampányukat. Gyorsak, segítőkészek, precízek voltak, melynek meg lett az eredménye, a több száz jelentkező közül sokkal „egymásra is találtunk”. Ha ismét segítségre szorulunk, biztosan jelentkezni fogunk újfent :)  Köszönjük és további sok sikert kívánunk!"
Rakita Zoltán
Ügyvezető igazgató
Beta-Trans Plusz Kft.


Szolgáltatás részletei itt: http://www.tesk.hu/Facebook-kampanyok
Ha szeretne profiktól tanulni, akkor ajánljuk Facebook konzultációnkat is!

„Hónapok óta toboroztunk raktárosokat a Facebook segítségével, és elégedett is voltam sokáig az eredménnyel. Úgy gondoltam, még mindig a legolcsóbb megoldás a toborzásra, és jó pár kollégát tudtunk felvenni ezzel az eszközzel. Azonban ahogy telt az idő, úgy csökkent a jelöltek száma, mi pedig bővíteni akartuk az állományunkat. A TESK csapat megkeresésekor elgondolkodtam, a marketinges kollégának, és nekem is hasznos lenne a Facebook képzés, még akkor is, ha elsőre sokaltam a képzés árát. Az eredmény viszont számunkra is meglepő volt, a képzés árát visszanyertük pár hét alatt. A korábban hirdetésekre, kampányokra elköltött összeg töredékéért annyi új raktáros kollégát tudtunk felvenni pár héten belül, hogy nem csak a büdzsémet tudtam megóvni, de a raktár hatékonyságát is rövid időn belül növeltük. Csak ajánlani tudom ezt a képzést minden HR szakembernek, aki még nem mélyült el a Facebook adta lehetőségekben!”             
Kántor Emília
HR vezető
Láng Kereskedelmi Kft. 



Konzultáció Időpontfoglalás itt: http://www.tesk.hu/FB-konzultacio

Trajtler Kata
marketing vezető
TESK Csoport
www.tesk.hu
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
  • 2020.02.20recruiTECH Idén minden eddiginél erősebb programmal, számos külföldi (IRL, UK, PL) és hazai előadóval indítjuk útjára a recruiTECH, 2020.02.20-i eseményünket! Várjuk szeretettel a toborzási szakma színe-javát, és mindenkit, aki felelősséget érez a tehetségek megtalálásában. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter