Megjelent: 7 éve

A "bőséges csere" a hosszú távú fennmaradás titka

Akár egy egyénről legyen szó, akár egy csoportról, egy cégről a hosszú távú fennmaradásuk és életszínvonaluk minősége attól függ, milyen cserében vannak a környezetükkel.

Néhányak abban "utaznak", hogy úgy tegyenek szert javakra, hogy nem adnak érte valódi értéket cserébe. Számtalan példa van rá manapság sajnos, de ez a megoldás nem hosszú életű, rendszerint törvénybe ütköző, de minimum kimeríti a csalás fogalmát.

Sokkal többen vannak azok, akik azért nem tudják elérni és stabilan fenntartani elvárt életszínvonalukat, mert nem hajlandóak "korrekten megfizetni" a siker, a bizalom, a kívánt életszínvonaluk árát. Felveszik, ami "jár nekik", de csak részben teljesítik azt, amit vállaltak. Azt ígérik, keményen dolgoznak, vagy határidőre szállítanak, vagy megjavítják, felszerelik, stb. de valahogy soha nem az, nem pont az történik. Tapasztalatból tudjuk, hogy csak idő kérdése és a piac, a kollégák, a vezetők kiismerik ezt a típust és máris oda a bizalom, a siker, a stabilitás és kezdhet az egyén, a csoport, a cég "új vadászmezők" után nézni.

Szerencsére a többség, legyen szó egyénről, csoportokról, cégekről, tisztességes gondolkodású. Hisz abban, hogy azt kell nyújtani, szolgáltatni, amit megígértek, pont abban a formában, mennyiségben, ahogy azt elvárják. A piac, a csoport tagjai, a vezetők ezt a hozzáállást bizalommal, stabilitással, korrekt cserével jutalmazzák. Ezek a cégek, csoportok, egyének számíthatnak arra, hogy fennmaradásuk, stabilitásuk esélye magas lesz. Szeretünk ilyen partnerekkel dolgozni és számunkra is fontos, hogy ők stabilak és termelőképesek maradjanak. Ezt a hozzáállást tisztességes hozzáállásnak hívjuk.

Van egy nem igazán gyakori hozzáállás is, ami minden alkalommal, amikor megnyilvánul vitathatatlanul pozitív nyomot hagy. Kivel ne fordult volna már elő, hogy váratlanul többet, jobbat kapott, mint amit elvárt és az, aki adta, csak mosolygott, nem kért érte többet, mint amiben elsőre megállapodtak. Lehetett ez egy kofa a piacon, aki rádobott még egy szép almát az 1 kilogrammra, és 1 kilogrammot számolt fel, lehetett ez egy szállító cég, akinek az emberei ott maradtak és segítettek pontosan beállítani, összeszerelni, kicsomagolni, "csak úgy"! Ki jut majd eszünkbe, amikor újra piacra megyünk gyümölcsért, vagy szállítatni kell valamit Valószínűleg ugyanaz a kofa, vagy ugyanaz a szállító cég.

Ez utóbbi hozzáállást nevezhetjük bőséges cserének. Nem azt jelenti, hogy ingyen szolgáltatást kell adni, azt jelenti, hogy szolgáltassunk jobban, több eredménnyel, mint amit rendeltek. Azt jelenti, hogy meg kell próbálni a reméltnél jobb eredményt elérni mindig.

Mint azt írom, ez nem igazán gyakori hozzáállás, de azt könnyű belátni, hogy a bőséges cserébe befektetett energia úgy működik, mint a jó promóció. Felerősíti a hírünket és megalapozza a goodwillünket a piacon. Ez egy szemlélet, egy hozzáállás, ami fejleszthető. Minden vezető egyik kiemelt feladata kialakítani a csoportjában az igényt a tisztességes csere és a bőséges csere gyakorlata iránt. Az eredmény minden képzeleten felüli lesz.

Nagy Béla
Comline Kft.
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
  • 2021.03.092 Napos Scrum Master Képzés, Élő videokonferenciás A Scrum Master az agilis transzformációk kulcsembere. Olyan Servant Leader szerepkört takar, amelyben a fejlesztő csapatok segítőjeként, mentoraként a jó hangulatú, eredményes munkavégzés megteremtéséért felel e szakember és módszertani szakértőként segíti a projekt munka előrehaladását, jó minőségben, határidőre történő teljesítését. Képezd át magad Scrum Masterré! Részletek Jegyek
  • 2021.03.11 Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE (live) Képzésünkön fél napban a LinkedIn, fél napban pedig a Facebook toborzási praktikáiról tanulhat. Délelőtt kitérünk a LinkedIn személyes profil szerepére, a vállalati oldal fontos elemeire, a karrieroldalra, oldal analitikákra, továbbá megtanulhatja, hogyan kell felépíteni a kapcsolati hálót, és hogy hogyan érdemes a tartalmakat előállítani. Facebook témánkban szó lesz a hiteles és hatékony kommunikálásra alkalmas Facebook oldalról és a kampánykezelés előtti lépésekről. Mindezt interaktív, gyakorlatias módon, egyéni kérdések megválaszolásával bonyolítjuk le. Részletek Jegyek
  • 2021.04.01A sikeres interjúztatás Képzésünk fő célja, hogy a résztvevők képesek legyenek a szervezetükhöz legjobban illeszkedő, a munkakörben legjobban teljesítő munkatárs kiválasztására. A képzési napon szó lesz -az interjú felépítéséről, -szituációs gyakorlatról, -az információk rögzítéséről, -döntéshozatali csapdákról, -továbbá a kiválasztás további eszközeiről sablonokkal színesítve. Lehetőséget adunk továbbá a saját területüket érintő kérdések átbeszélésére is. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
HR - Business as usual

Miért nem szólalt fel senki az állásukat elvesztő HR-esek miatt? A vezetés sok helyen még mindig nem érti a HR-t, és az általa végzett feladatokhoz... Teljes cikk

Két nagy feladat vár a HR-re a következő években

Indokolatlanul nagy teher nehezedett a HR-re az elmúlt időszakban, amelyből a vezetésnek jelentősen nagyobb részt kellene vállalnia, véli Bencze... Teljes cikk

Mi a bajom a minimálbérrel? - egy HR-es gondolatai

Az év vége egyik állandó programja a szakszervezetek, a munkavállalói érdekképviselet és a kormány harca a következő évtől érvényes... Teljes cikk