Megjelent: 12 éve

A "bőséges csere" a hosszú távú fennmaradás titka

Akár egy egyénről legyen szó, akár egy csoportról, egy cégről a hosszú távú fennmaradásuk és életszínvonaluk minősége attól függ, milyen cserében vannak a környezetükkel.

Néhányak abban "utaznak", hogy úgy tegyenek szert javakra, hogy nem adnak érte valódi értéket cserébe. Számtalan példa van rá manapság sajnos, de ez a megoldás nem hosszú életű, rendszerint törvénybe ütköző, de minimum kimeríti a csalás fogalmát.

Sokkal többen vannak azok, akik azért nem tudják elérni és stabilan fenntartani elvárt életszínvonalukat, mert nem hajlandóak "korrekten megfizetni" a siker, a bizalom, a kívánt életszínvonaluk árát. Felveszik, ami "jár nekik", de csak részben teljesítik azt, amit vállaltak. Azt ígérik, keményen dolgoznak, vagy határidőre szállítanak, vagy megjavítják, felszerelik, stb. de valahogy soha nem az, nem pont az történik. Tapasztalatból tudjuk, hogy csak idő kérdése és a piac, a kollégák, a vezetők kiismerik ezt a típust és máris oda a bizalom, a siker, a stabilitás és kezdhet az egyén, a csoport, a cég "új vadászmezők" után nézni.

Szerencsére a többség, legyen szó egyénről, csoportokról, cégekről, tisztességes gondolkodású. Hisz abban, hogy azt kell nyújtani, szolgáltatni, amit megígértek, pont abban a formában, mennyiségben, ahogy azt elvárják. A piac, a csoport tagjai, a vezetők ezt a hozzáállást bizalommal, stabilitással, korrekt cserével jutalmazzák. Ezek a cégek, csoportok, egyének számíthatnak arra, hogy fennmaradásuk, stabilitásuk esélye magas lesz. Szeretünk ilyen partnerekkel dolgozni és számunkra is fontos, hogy ők stabilak és termelőképesek maradjanak. Ezt a hozzáállást tisztességes hozzáállásnak hívjuk.

Van egy nem igazán gyakori hozzáállás is, ami minden alkalommal, amikor megnyilvánul vitathatatlanul pozitív nyomot hagy. Kivel ne fordult volna már elő, hogy váratlanul többet, jobbat kapott, mint amit elvárt és az, aki adta, csak mosolygott, nem kért érte többet, mint amiben elsőre megállapodtak. Lehetett ez egy kofa a piacon, aki rádobott még egy szép almát az 1 kilogrammra, és 1 kilogrammot számolt fel, lehetett ez egy szállító cég, akinek az emberei ott maradtak és segítettek pontosan beállítani, összeszerelni, kicsomagolni, "csak úgy"! Ki jut majd eszünkbe, amikor újra piacra megyünk gyümölcsért, vagy szállítatni kell valamit Valószínűleg ugyanaz a kofa, vagy ugyanaz a szállító cég.

Ez utóbbi hozzáállást nevezhetjük bőséges cserének. Nem azt jelenti, hogy ingyen szolgáltatást kell adni, azt jelenti, hogy szolgáltassunk jobban, több eredménnyel, mint amit rendeltek. Azt jelenti, hogy meg kell próbálni a reméltnél jobb eredményt elérni mindig.

Mint azt írom, ez nem igazán gyakori hozzáállás, de azt könnyű belátni, hogy a bőséges cserébe befektetett energia úgy működik, mint a jó promóció. Felerősíti a hírünket és megalapozza a goodwillünket a piacon. Ez egy szemlélet, egy hozzáállás, ami fejleszthető. Minden vezető egyik kiemelt feladata kialakítani a csoportjában az igényt a tisztességes csere és a bőséges csere gyakorlata iránt. Az eredmény minden képzeleten felüli lesz.

Nagy Béla
Comline Kft.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mitől válik valaki vezetővé? A vezetett teszi azzá?

Nem tudunk szabadulni azon paradigmáinktól, hogy a komplex vállalati struktúrák, bonyolult szervezetek, kapcsolati hálózatok tervezéséhez és... Teljes cikk

Nem mindenki vezető, aki annak látszik...(és bizony fejétől bűzlik a hal)

Csak úgy nyüzsögnek körülöttünk – de döntő többségükben inkább messze felettünk – a főnökök: cégvezetők, elnök-vezérigazgatók,... Teljes cikk

Az irodában töltött időtől függ a munkahelyi identitás és lojalitás?

HR Szubjektív rovatunkban Trencséni Zita, a Trans-Sped Kft. szervezetfejlesztési vezetője kérdez, miután válaszolt Pospischek Berta, a Deloitte Senior... Teljes cikk