kapubanner for mobile
Megjelent: 1 hónapja

A diákok több mint fele tanulna mesterséges intelligenciával, de csak kevesen férnek hozzá az iskolában

Németországban és Ausztriában tízből négy tanuló fér hozzá az AI-hoz az osztályteremben, az Egyesült Királyságban és Spanyolországban ez az arány tízből kettő, Olaszországban és Franciaországban pedig még kevesebb. A szakértők szerint az AI-eszközökkel kapcsolatos képzés hiánya azzal a kockázattal jár, hogy a gyerekek nem lesznek egyenlően felkészülve, hogy kilépjenek a munkaerőpiacra.

A diákok több mint fele tanulna mesterséges intelligenciával, de csak kevesen férnek hozzá az iskolában -

A GoStudent oktatási platform kiadta a GoStudent Future of Education Report 2024 című jelentését. Az ezer brit szülő és gyermekeik megkérdezésével készült éves jelentés átfogó képet nyújt a feltörekvő oktatási trendekről, a Z generáció és az alfa diákok prioritásairól, és rávilágít az Egyesült Királyság és Európa oktatási rendszerének jelenlegi kihívásaira – írja a HRnews.

A felmérésből kiderül, hogy a diákok 56%-a igényli a mesterséges intelligencia használatát az oktatásban. Az AI iránti érdeklődés azt is mutatja, hogy a 10-16 éves iskolások egyre inkább elfogadják a technológia-központú életmódot, és az új technológiák uralta világban való életben mutatott magabiztosságuk 8%-kal nőtt a tavalyi évhez képest (2024-ben 80%, szemben a 2023-as 74%-kal). Míg 2023-ban a Metaverse jelentős izgalmat váltott ki a brit gyerekek körében: 78%-uk szeretett volna virtuális környezetben tanulni, addig idén az érdeklődés már csak 53%-ra csökkent.

"A Metaversum iránti érdeklődés csökkenése annak absztrakt jellegének és a Metaversummal kapcsolatos oktatási tartalmak lassabb fejlődésének tudható be, mint más technológiák, például a mesterséges intelligencia és a virtuális valóság esetében. A diákok az olyan eszközök felé húznak, amelyek kézzelfogható és azonnali oktatási előnyöket kínálnak, és amelyeket már most látják magukat használni" - mondja Gregor Müller, a GoStudent vezető menedzsere és társalapítója.

A gyerekek mesterséges intelligencia iránti érdeklődését alátámasztja, hogy az Egyesült Királyságban 10-ből 9 szülő hatékony oktatási eszköznek tartja a mesterséges intelligenciát (53% szerint nagyon hatékony). Ugyanakkor a gyerekeknek mindössze 16%-a használja otthon a mesterséges intelligenciát tanulásra, ami arra utal, hogy a szülők látják a technológia előnyeit, de nem tudják, hogyan használhatják ki, vagy hogyan teremtsenek hozzáférést hozzá.

Az Egyesült Királyságban a diákok a technológiai fejlesztést (AI, VR, AR) tekintik az első számú készségnek, amelyre szükségük van ahhoz, hogy felkészüljenek a jövő kihívásaira. A legújabb oktatási jelentésből kiderül, hogy a diákok többsége szerint az AI a legfontosabb készség, amit meg kell tanulniuk ahhoz, hogy készen álljanak a jövőre. Az Egyesült Királyságban a gyerekek által említett három legfontosabb tantárgy a technológiai fejlesztés (56%), az életvezetési készségek (55%) és a pénzügyek (53%) volt, ami azt jelzi, hogy olyan készségeket szeretnének tanulni, amelyek felkészítik őket a későbbi életükre. A generáció tudja, hogy a feltörekvő technológiák, mint a mesterséges intelligencia elsajátítása óriási szerepet fog játszani a jövő építésében, és ezt az oktatásuk egyik lényeges pillérének tekintik.

Ugyanakkor a technológiai eszközökhöz való egyenlőtlen hozzáférés miatt a gyerekek lemaradhatnak a technológia által uralt jövőbeli munkaerőpiacon. Annak ellenére, hogy a mesterséges intelligenciával kapcsolatos tudatosság magas, az Egyesült Királyságban mindössze a gyerekek 20%-a használja a mesterséges intelligenciát az osztályteremben. Az európai iskolákban ez a különbség még nyilvánvalóbb. Németországban és Ausztriában 10-ből 4 gyermek állítja, hogy már hozzáfér az iskolában a mesterséges intelligenciához, míg az Egyesült Királyságban és Spanyolországban ez az arány 10-ből 2-re csökken, Olaszországban és Franciaországban pedig csak 10-ből 1-re.

Az AI-eszközökkel kapcsolatos képzés hiánya azzal a kockázattal jár, hogy a gyerekek nem lesznek egyenlően felkészülve, hogy kilépjenek a munkaerőpiacra. Egy 2023-as, a munkahelyek jövőjéről szóló tanulmány szerint a mesterséges intelligencia a nagyvállalatok számára az első számú készségfejlesztési prioritás.

A diákok talán már most felismerik ezt. Az Egyesült Királyságban a gyerekek több mint egyharmada (37%) nem hiszi, hogy az iskola megtanítja neki azokat a készségeket, amelyekre álmai munkájához szüksége van.

Felix Ohswald, a GoStudent vezérigazgatója és társalapítója így nyilatkozott: "Közös felelősségünk, hogy a következő generációt a sikerre készítsük fel. Mivel a diákok a technológiai fejlesztést tartják az első számú készségnek, amelyre a jövőre való felkészültségükhöz szükségük van, egyértelmű, hogy az AI integrálása az oktatásba nem csupán preferencia kérdése, hanem szükségszerűség. Tartozunk annyival a diákoknak, hogy felvértezzük őket azokkal a készségekkel és ismeretekkel, amelyekre szükségük van ahhoz, hogy sikeresek legyenek egy folyamatosan fejlődő világban, és már most intézkedéseket kell hoznunk annak érdekében, hogy egyetlen gyermek se maradjon le."

 

HRnews

fotó: unsplash

 

 

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A diákok több mint fele tanulna mesterséges intelligenciával, de csak kevesen férnek hozzá az iskolában

Németországban és Ausztriában tízből négy tanuló fér hozzá az AI-hoz az osztályteremben, az Egyesült Királyságban és Spanyolországban ez az... Teljes cikk

Vajon megtaláljuk az egyensúlyt az ember és az AI között? - avagy az AI emberi arca

Vajon mit tartogat 2024-ben a mesterséges intelligencia? 2023-ban minden eseményen téma volt az AI és ember kapcsolata, hatása egymásra. HR szempontból... Teljes cikk

Az üzleti hallgatók készen állnak a mesterséges intelligencia munkahelyi használatára

A brit gazdasági szakos hallgatók szerint az ügyfélszolgálati munkakörökre lesz a legnagyobb hatással a mesterséges intelligencia - derül ki egy... Teljes cikk