A felelős foglalkoztatás a munkáltatói márkát erősíti
A fenntarthatóságot és vállalati felelősségvállalást integráló küldetéstudat egy vállalat illetve a vezetők, fejlett, meghonosodott és fókuszban lévő szemléletrendszere. Különösen azért, mert a legtöbb globális szinten tevékeny nagyvállalat tisztában van azzal, hogy bármilyen típusú, tehát vállalaton belüli vagy a külső környezet érintettjeivel való közös értékteremtés nagyban hozzájárul a globális márkaérték növekedéséhez. Az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. új kezdeményezése „Az Év Felelős Foglalkoztatója” díj célja, hogy erősítse ezt a szemléletet.
Azok a márkák, akik érték vezérelten, és társadalmi célokat szem előtt tartva működnek, ők lesznek hosszútávon sikeresek. – mondta Paul Polman, az Unilever vezérigazgatója.
Ezt a szemléletet realizálja Magyarországon az OFA Nonprofit Kft. 2016-ban előszöri– remélhetően hagyományteremtő célzattal – kiírt pályázata – Az Év Felelős Foglalkoztatója Vándordíj - a Magyar Kereskedelmi Kamarával a Magyarország társadalmát érintő legfontosabb területet, a foglalkoztatást, a fenntarthatóság témáját iránymutatóan karolja fel és fűzi össze.
Az innováció az összekötő elem a fenntarthatóság és foglalkoztatás területeinek kapcsolódásában. „Az újszerű szemléletek meghonosodásában kiemelkedő a felelősségük a nagyvállalatoknak Magyarországon, hiszen a rendszerváltás után a multinacionális vállalatok honosították meg a civil szervezetek gyengesége miatt a vállalati felelősségvállalás kultúráját. A foglalkoztatás fontos fenntarthatósági terület. Rendkívül sokszínű az az eszköztár, amihez egy felelős munkáltató nyúlhat.” – mondta Soós Andrea, az OFA vezető munkatársa.
A fenntarthatóság vállalati kezelése nem csak a humán vagy PR területhez általában hozzárendelt CSR management területet jelenti, hanem egy vállalatirányítási szemléletet. A fenntarthatóságnak így valóban a boardroomban a helye.
A szervezeti és vállalati kultúra egy vállalat márkaképének fontos része. A jó márka belülről építkezik. A vezetői szemlélet az erős márka fontos része. A dolgozók pedig a legfontosabb márkaérintkezési pontok. A dolgozókkal és az érintettekkel együtt lélegző munkaadói márka hatóereje így jóval nagyobb.
A munkáltatói márkaépítés kapcsot teremtett a gyakran elszigetelten működő HR és kommunikációs területek között. Ma már elengedhetetlen, a CSR terület involválása is. Ezen túlmenően egy minden területet átható fenntarthatósági vállalati stratégiában való gondolkodás kell, hogy összefogja a területek munkáját. Fontos, hogy a mindennapokban is megélhetőek legyenek a munkavállalók számára a vállalat célja, értékei, és tisztában legyenek azzal az értékkel, amit ők hozzátesznek nap mint nap a vállalat értékéhez.
A belső vállalati tehetségmenedzsment és képzés, az új generáció munkavállalóinak bevonása, az egészségfókuszú belső aktivitások és a kiegyensúlyozott work-life balance támogatása a vállalatnál dolgozók „jóllétét” táplálja. .A belső munkáltatói márka építése, a felelős munkavállalói fellépés során fontosak a forintosítható befektetések, de sokszor kis költségvetést igénylő, a dolgozók számára naponta érezhető értéket teremtő munkavállalói programok azok, amik nagyobb bevonódást tudnak elérni. Mindez tehát egy rendkívül komplex eszközrendszer, amit az OFA Nonprofit Kft. ebben a pályázatban értékel.
Ez az első olyan kezdeményezés Magyarországon, mely a felelős foglalkoztatás és a felelős vállalati működés belső vállalati és össztársadalmi jelentőségét közös platformon kezeli, és egyfajta szemléletformálást és párbeszédet katalizál az érintettek között.
A pályázat célja, hogy díjazza azokat a munkáltatókat, akik a legkiemelkedőbb jó gyakorlatot tudják bemutatni a felelős foglalkoztatás területén. A pályázatuk alapján kiválasztott 30 pályázó lehetőséget kap a Felelős foglalkoztató vagyok elnevezésű, 2016. november 24-én megrendezésre kerülő konferencián való kiállításra, valamint a nevezéssel pályáznak is egyben „Az Év Felelős Foglalkoztatója” Vándordíjra.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Csatlakozzon a MedSpot Alapítvány karácsony előtti missziójához, és segítsen örömet szerezni a Kárpátalján élő gyermekeknek! Teljes cikk
Ötből négy magyar nő legalább egy évre megszakítja pályafutását, miután gyermeket vállal – ez az arány több mint kétszerese az európai... Teljes cikk
Az OTP Nyugdíjpénztár - tagjai bevonásával - együttműködésre lép az Önkéntes Központ Alapítvánnyal, amelynek missziója az idősek jóllétének... Teljes cikk
- Árnyalt jövőkép a magyar cégeknél: kiderült, mitől tartanak leginkább 3 hete
- Ki fog nyugdíjjárulékot és adót fizetni, ha nem születnek gyerekek? 4 hete
- Kihirdették az idei BeneFit PRIZE 2025 – for Happy Employees pályázat győzteseit a Budavári Lovardában 1 hónapja
- Hogyan teheted vonzóbbá a munkahelyedet a digitális térben? 2 hónapja
- Hogyan teremthetünk valódi értéket a HR-ben? 2 hónapja
- A nő, aki megmutatta: az álommelót nem megtalálni, hanem kitalálni kell 2 hónapja
- "Csak ez az egy megoldás van" – Lázár 14. havi nyugdíjat ígér a választások előtt 2 hónapja
- Energiafüggetlenség cégeknek – így hoz megtakarítást a napelemes rendszer 3 hónapja
- Új korszak a munkahelyeken: a dolgozók és a főnökök is csak túlélni akarnak 3 hónapja
- Ismét arany minősítésű felelős foglalkoztatói tanúsítványt kapott a Szerencsejáték Zrt. 3 hónapja
- Hogyan változott a sportmarketing az idők során? 4 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja