A hatékony vezető öt ismérve
Nem a veleszületett tulajdonságok, sokkal inkább a döntései tesznek valakit sikeres vezetővé - derült ki egy felmérésből, amelyet a világ legnagyobb vállalatainak tanácsot adó cége végzett és a novekedes.hu osztott meg.
A közönség figyelmen kívül hagyta a veleszületett tulajdonságokat (például: intelligencia, extrovertáció, vonzerő) és inkább azokra a személyiségjegyekre koncentráltak, amelyek mondhatni teljesen az ember irányítása alá tartoznak (például: őszinteség, indulatkezelés, éleslátás).
Egy sikeres vezető - legalábbis Travis Bradberry felmérése alapján - a következő dolgokat teszi meg rendszeresen:
Megosztja az információt
Néhány felsőpozícióban lévő ember úgy gondolja, hogy az információ, amit megosztanak, csökkenti a hatalmukat és tekintélyüket.
Segíti mások előbbre jutását
A sikeres vezető figyelembe veszi mások véleményét, észrevételeit, és nyitott a beosztottak javaslataira is. Felhasználja a munkatársak visszajelzéseit a problémák közös megoldására.
Empatikusan áll az alkalmazottakhoz
Egy hatékony vezető arra, törekedik, hogy a munkavállalók szemszögéből nézze a dolgokat, ami nem azt jelenti, hogy naivan mindent elnéz a beosztottaknak.
Elismeri a jó munkát
Egy sikeres vezetőben nem merül fel az, hogy természetesnek vegye a kiváló munkát, hanem megdicsér érte, ha kiemelkedően teljesítenek beosztottai.
Tiszteli a beosztottak idejét
A sikeres vezető nem kelti azt a benyomást, hogy az ő ideje sokkal értékesebb, mint a dolgozóé: például nem várat meg másokat egy előre egyeztetett értekezlet előtt.
novekedes.hu