Megjelent: 2 éve

A hatékony vezető öt ismérve

Nem a veleszületett tulajdonságok, sokkal inkább a döntései tesznek valakit sikeres vezetővé - derült ki egy felmérésből, amelyet a világ legnagyobb vállalatainak tanácsot adó cége végzett és a novekedes.hu osztott meg.

Travis Bradberry a TalentSmart globális tanácsadó cég társalapítója - amely a világ legnagyobb vállalatainak ad tanácsokat HR ügyekben - egyik előadása alkalmával megkérte a közönséget, hogy jellemezzék a legjobb és legrosszabb vezetőket, akikkel együtt dolgoztak - írja a novekedes.hu.

A közönség figyelmen kívül hagyta a veleszületett tulajdonságokat (például: intelligencia, extrovertáció, vonzerő) és inkább azokra a személyiségjegyekre koncentráltak, amelyek mondhatni teljesen az ember irányítása alá tartoznak (például: őszinteség, indulatkezelés, éleslátás).

Egy sikeres vezető - legalábbis Travis Bradberry felmérése alapján - a következő dolgokat teszi meg rendszeresen:

Megosztja az információt



Néhány felsőpozícióban lévő ember úgy gondolja, hogy az információ, amit megosztanak, csökkenti a hatalmukat és tekintélyüket.

Segíti mások előbbre jutását



A sikeres vezető figyelembe veszi mások véleményét, észrevételeit, és nyitott a beosztottak javaslataira is. Felhasználja a munkatársak visszajelzéseit a problémák közös megoldására.

Empatikusan áll az alkalmazottakhoz



Egy hatékony vezető arra, törekedik, hogy a munkavállalók szemszögéből nézze a dolgokat, ami nem azt jelenti, hogy naivan mindent elnéz a beosztottaknak.


Elismeri a jó munkát


Egy sikeres vezetőben nem merül fel az, hogy természetesnek vegye a kiváló munkát, hanem megdicsér érte, ha kiemelkedően teljesítenek beosztottai.

Tiszteli a beosztottak idejét



A sikeres vezető nem kelti azt a benyomást, hogy az ő ideje sokkal értékesebb, mint a dolgozóé: például nem várat meg másokat egy előre egyeztetett értekezlet előtt.


novekedes.hu
  • 2021.01.30Videokonferenciás 2 napos Scrum Master képzés A két napos intenzív, gyakorlat-orientált tréning szerepjátékokon és szimulációkon keresztül segít a résztvevőknek megérteni, hogyan alkalmazhatóak a legkülönbözőbb projektekben a Scrum alapelvei. Kitérünk arra is, hogy mikor érdemes használni a Scrumot, és mikor nem. Részletek Jegyek
  • 2021.02.04Stratégiai- és teljesítmény controlling A vezetők elmondása alapján a controlling gyakran utókalkuláció fókuszú, célja a pénzügyi számvitel kiszolgálása. Ez a kutatás is rávilágít arra, hogy kimutathatóan sikeresebbek azok a vállalatok, ahol a vezetők támaszkodhatnak a controller tevékenységére. Részletek Jegyek
  • 2021.02.23 Adatvédelmi tisztviselő képzés Megújult blended képzésünk során a jogi háttér áttekintése mellett gyakorlati példák, megtörtént esetek és a résztvevők által hozott problémák közös elemzése segíti a szabályok értelmezését először e-learning, majd egy online konzultációs nap keretein belül. Részletek Jegyek
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Decemberi kérdések

Az advent az ünnepre készülődés ideje, amikor a vállalatok és a vezetők is egy kicsit visszatekintenek az elmúlt évre, megköszönik a kollégák... Teljes cikk

11 tipp a sikeres céges vitákért (1.)

Egy jó vita konstruktív, és előreviszi a feleket. Egy jó céges vitakultúra segíti a munkatársak közötti sikeres együttműködést és a... Teljes cikk

Így működjünk jobban online

A kapcsolattartás, a tárgyalások jelentős része átkerült az elektronikus térbe, amire sem pszichológiailag, sem pedig technikailag nem vagyunk... Teljes cikk