kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve
A szerzőről ▼

Pillangó-hatás




A Google-nél bevezették a „nudge” fogalmát, amely az új dolgozók beillesztésében és hatékonyságuk növelésében jelentős változást hozott. A cégnél átlagosan kilenc hónapba telt, míg egy új alkalmazott teljes hatékonyságot ért el. Így megnézték, hogy akinél ez hamarabb megtörtént, ott mi okozta a produktivitás növekedését. Azt találták, hogy ezek az emberek már az első héten kértek visszajelzést vezetőiktől, kollégáiktól, és legalább két munkahelyi kapcsolatot kialakítottak az első időszakban, ami segítette őket könnyebben információhoz jutni és beilleszkedni. Így az új belépőknek, és a közvetlen kollégáknak is kiküldtek egy levelet az első héten, vagyis „megbökték” őket, hogy kérjenek/adjanak visszajelzést, kijelöltek „buddykat”, akik segítettek az információkkal, kapcsolatteremtésben.

Nudge - miért bökték meg a kollégákat a Google-nél
Így a teljes hatékonyság elérése 9 hónapról 6 hónapra csökkent, ami 2%-os növekedést hozott a cégnek. Ez 400 millió dollárban mérhető értéket teremtett a Google-nél éves szinten. Vagyis egy apró lépés jelentős változást képes okozni a viselkedésben és a szervezetben is.

Laszlo Bock szerint a technológia és a viselkedéstudomány fontos segítséget tud adni a HR-eseknek, hogy jó döntéseket hozzanak.


1. Adj értelmet a munkádnak.
2. Bízz az embereidben.
3. Csak olyan embereket vegyél fel, akik jobbak nálad.
4. A fejlesztést ne keverd össze a teljesítménymenedzsmenttel.
5. Légy szerény és nagylelkű.
6. Fizess „igazságtalanul.
7. „Böködj”.
8. Menedzseld a növekvő elvárásokat.
9. Élvezd, és kezd az elejéről!


Énekes, pilóta, vívó, író és vállalkozó egy személyben

A SuccessConnect 2018 konferencia másik, immár tényleges rocksztárja, az Iron Maiden énekes-frontembere, Bruce Dickinson volt. Az élettörténetét mesélte el, hogy hogyan lett, szinte egyik napról a másikra kis klubokban, pár száz ember előtt fellépő zenészből egy olyan zenekar énekese, amely mára 90 millió albumot adott el. Mint mondta az egésznek a nyitja, az emberek közötti kapcsolatokban van. Minden cégnek az álma, hogy vásárlói ne csak fogyasztók, hanem rajongók is legyenek, ahogy ez a zenekarok esetében van. Ehhez a kapcsolathoz azonban már érzelmek kellenek, amelyek az elkötelezettséget szülik. Aztán persze az sem árt, ha ezek az elkötelezett rajongók jó fogyasztók is egyben, hiszen ma már az együttesek elsősorban a turnékból és a nevükkel eladott termékekből élnek.

Bruce DickinsonBruce Dickinson: Minden cégnek az álma, hogy a vásárlói ne csak fogyasztók, hanem rajongók is legyenek.
Mivel úgy érezte, hogy 22 éves korára tulajdonképpen mindent elért, valami máshoz is kellett fognia, így egy ideig vívott, majd pilóta lett. És míg főállásban énekelt, mellékállásban egy kereskedelmi légitársaságnál volt utasszállító repülőgép vezetője. Az Iron Maidennnek saját söre is van, amire nem csak a nevüket írták rá, hanem ők is fejlesztették a vörös ale-t, amit a márkájukkal eladnak.

Manapság zeppelint és biológiailag lebomló drónt tervez és valósít meg. Előbbi jövőre várhatóan elkészül, míg utóbbiból már van prototípus, és a célja, hogy katasztrófa sújtotta területek elzárt közösségeihez is el lehessen juttatni, például élelmiszert, amit a drón visz, az eszköz maga pedig akár tüzelőanyagként felhasználható. Mint mondta, mindezekhez a kulcs, hogy beszélni kell másokkal, sőt az embereket rá kell venni, hogy ők is beszéljenek és meghallgassák egymást, mert csak így születhetnek kreatív ötletek.

Iron Maiden


Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - A HR szakma rocksztárjai
2. oldal - Pillangó-hatás
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Miért sérülékeny a 40 felettiek mentális egészsége?

A mentális egészség október 10-i világnapja emlékeztet minket arra, hogy a munkahely nemcsak a teljesítmény terepe, hanem hús-vér emberek mindennapi... Teljes cikk

A legnagyobb stresszforrás a bizonytalanság - így tegyél a cégnél ellene

„Az agyunk a biztos rosszat is jobban viseli, mint a bizonytalanságot. A folyamatos változás ezért okoz nagyon erős szorongást, döntési fáradtságot... Teljes cikk

"Ez volt a legnehezebb évem a HR-en" - miért hagyják el egyre többen a szakmát?

Az elmúlt években a HR-munkatársak munkája az amerikai munkaerőpiacon példátlan kihívásokkal szembesült: folyamatos leépítések, szigorúbb... Teljes cikk