Megjelent: 4 éve

A középiskolások túlnyomó többsége szeretne külföldön tanulni

A diákok több mint 90 százaléka szívesen lenne cserediák külföldön.

A 3 legjellemzőbb motivációs tényező a hazai 14-19 évesek számára a nyelvtanulás, a kaland és a különféle kultúrák találkozásából adódó élmények szerzése. A középiskolások legnagyobb része, 36,9 százaléka Európában lenne cserediák, míg 28,7 százaléka Észak-Amerikába, 13,9 százaléka pedig Ausztráliába vágyik - többek között ezek derültek ki a nemzetközi diákcsere programokat szervező, nonprofit American Field Service (AFS) országos felméréséből.


A középiskolások többsége a nyelvtanulás miatt lenne cserediák, de a kaland sem utolsó



Az AFS január folyamán országos felmérést készített hazánkban a középiskolások cserediákprogramokkal kapcsolatos vágyairól. Az adatokból az derült ki, hogy a 14-19 éves korosztály 93,1 százaléka venne részt szívesen egy külföldi diákcsere programban. A fiatalok több mint egyharmada (36,1 százaléka) a nyelvtanulásért, egynegyede (25,4 százaléka) a kalandért, 15,6 százaléka pedig a különféle kultúrák találkozásából adódó élményekért szeretne cserediák lenni. A diákok maradék 23 százaléka a karrier megalapozása, a jó minőségű oktatás, a külföldi ismerősök szerzése vagy az önállósulás miatt költözne el átmenetileg egy másik országba.




Főként Európába, s hosszabb időre mennének a magyar diákok



A felmérésben megkérdezett fiatalok körében a hosszabb, 6-12 hónapos diákcsereprogram lenne a legnépszerűbb: 38,5 százalékuk választana ilyet, mintegy egyharmaduk (34,4 százalékuk) preferálná a 3-6 hónapos kint tartózkodást, s csak 27 százalékuk menne három hónapra vagy annál rövidebb időre. Arra a kérdésre, hogy „Legszívesebben melyik kontinensen élnél cserediákként?” a válaszadók 36,9 százaléka Európát, 28,7 százaléka Észak-Amerikát, 13,9 százaléka pedig Ausztráliát jelölte meg. Ázsiába a válaszadók 11,5 százaléka vágyik, 9 százalékuk pedig Dél-Amerikába menne.


Azért kihívásokra is számítanak…



A megkérdezettek számára külföldön tartózkodásuk során a három legjelentősebb kihívást az otthoni barátok és család hiánya (44,3 százalék), a külföldi iskolába történő beilleszkedés (15,6 százalék) és a nyelvi korlátok (14,8 százalék) jelentenék. A diákok 16,4 százaléka fele-fele arányban tart a honvágytól illetve a külföldi fogadócsaládba történő beilleszkedés nehézségeitől. Tízből egy diák azonban úgy gondolja, hogy számára semmi sem jelentene kihívást cserediákként.

Az idén augusztusban induló egy tanéves, illetve hat- vagy háromhónapos külföldi diákcsere-programokra február 28-ig jelentkezhetnek a diákok.
  • 2021.04.23Szervezetfejlesztő (OD) Tanácsadó képzés Egyesítettük a Sämling Solution, a FranklinCovey és vendégelőadóink tudását és tapasztalatát, hogy a résztvevők „soft” és „hard” típusú fejlesztések koordinálására és támogatása is képesek legyenek. Mindazoknak akik Belső munkatársként vagy Külső tanácsadóként vezetnek vagy támogatnak szervezetfejlesztési folyamatokat. Részletek Jegyek
  • 2021.04.252 Napos Scrum Master képzés online, élő videokonferenciás Az agilis működés motorja a Scrum Master, aki biztosítja a hatékony csapatmunkát és kezeli az átalakulás során kialakuló feszültségeket, konfliktusokat. Minden iparágban célszerű átállni agilis működésre, nem csak a szoftverfejlesztésben. Képezze ki kollégáit Scrum Masterré. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Mit ad a külföldi egyetem a karrierépítésben? - íme három példa

Közös bennük, hogy külföldi egyetemeken szereztek diplomát, évekig dolgoztak Nyugat-Európában, majd hazatértek Magyarországra. Koltai Edina... Teljes cikk

Megéri-e külföldről hazajönni dolgozni?

Hiánypótló alapítvány jött létre a külföldön élő vagy tanuló tehetségek hazavonzására. Teljes cikk

A kivándorló diplomások fele a politikai légkör miatt is távozik

Lassult az elvándorlás üteme, de 78% nem tervezi a hazatelepülést. Magyar sajátosság, hogy inkább diplomások mennek el, sokuk a politikai klíma... Teljes cikk