A NEXON tovább erősítette domináns pozícióját
A gazdasági helyzet ellenére is pozitív évet zárt 2009-ben a NEXON: a bevételek növekedése mellett jelentős informatikai beruházást hajtottak végre és egyes területeken növelték is a létszámot. Az elmúlt évről, tervekről, a HR informatika piac trendjeiről Ocskay Szilárd ügyvezető igazgatóval beszélgettünk.
- A humáninügyviteli piacon is éreztette hatását a válság. A jelentősebb informatikai beruházásokat elhalasztották, a nagyobb pályázatokat még eredményhirdetés előtt visszavonták. Ilyen volt például a Központi Illetményszámfejtő Rendszer megújítására kiírt tendert, melyen az egyik lehetséges végső befutó voltunk. A gazdasági helyzet miatt több ügyfelünk ment csődbe vagy kényszerült létszámleépítésekre. A NEXON számára is nehéz volt tehát az év, és ennek fényében még nagyobb eredményként értékelem szerény növekedésünk.
- Milyen eredményekre büszke különösen?
- Üzleti szempontból a legfontosabb talán az, hogy a kkv szektorban 5 százalékkal sikerült növelnünk a licenceladások számát. Mivel a kis- és középvállalkozások a piac kétharmadát jelentik, ezáltal sikerült megőriznünk domináns pozíciónkat. Emberileg ugyanakkor arra vagyok a legbüszkébb, hogy sikerült megtartanunk a munkahelyeket, sőt, bizonyos területeken még növeltük is a munkavállalók létszámát.
A NEXON ügyvezető igazgatója az ELTE programozó matematikai szakán végzett, majd a NOTO Országos Számítástechnikai Vállalatnál, később pedig a Műszaki Egyetemen dolgozott. Szabadfoglalkozású programozóként 1985-ben kezdte el fejleszteni azt a bérügyviteli programot, amely később a NEXON termékeinek, működésének alapja lett. Az új társasági törvény életbe lépése után, 1989-ben alapította meg két társával a vállalkozását. Komoly váltást jelentett számára, mikor 1992-ben felhagyott programozói tevékenységével, hogy a vállalat fejlesztésére és vezetésére tudjon koncentrálni.
Ocskay Szilárd kezdetben a cég valamennyi tevékenységét maga is végezte, legyen szó fejlesztésről, értékesítésről vagy éppen ügyfélszolgálati feladatokról. Így komoly szerepe volt abban, hogy kiváló termékeivel és szolgáltatásaival a NEXON hamar piacvezetővé vált. A cég iránti elkötelezettségét mi sem szimbolizálja jobban, mint hogy nincsen mobiltelefonja, mégis mindenki számára elérhető: a NEXON szinte otthona.
- A vállalat életében milyen változások történtek a tavalyi évben?
- Erőforrásaink jelentős részét fejlesztésekre fordítottuk. Több mint 50 millió forint értékű informatikai beruházást hajtottunk végre, amellyel jelentősen növeltük rendszereink teljesítményét, rendelkezésre állását és biztonságát. Emellett kialakítottunk egy rendkívül modern virtualizált szerverkörnyezetet, ami a távoli elérést választó ügyfeleink igényeit is ki tudja szolgálni. Jelentősen bővítettük a tárolható adatok mennyiségét és a mentési kapacitásunkat, valamint növeltük az adatelérési sebességet is, hogy még jobban megfeleljünk az új kihívásoknak.
Emellett az elmúlt év során több olyan megoldást vezettünk be, amelyek a magyar piacon újdonságnak számítanak. Ilyen például a persONLINE webes dolgozói önkiszolgáló rendszer, amelyet tavaly több száz ügyfelünk vezetett be felismerve annak előnyeit, hogy az alkalmazottak bevonásával hatékonyabbá tehető a HR adminisztráció. Oktatási üzletágunk, a nexONEDU pedig webinárium szolgáltatást vezetett be, ami lehetővé teszi a képzések, konferenciák online követését. Szintén a távoli elérés és az internet adta lehetőségek jobb kihasználása érdekében fejlesztettük e-learning tananyagaink kínálatát is. Ezek népszerűségét mutatja, hogy a jogszabályváltozásokat feldolgozó tananyagunkat 700 felhasználó vette igénybe.
- A NEXON ügyfelei között egyaránt megtalálhatók kis-, közepes és nagyvállalatok, valamint a közszféra intézményei is. Hogyan képesek a meglehetősen eltérő igényeket kielégíteni?
- Szoftvereink moduláris felépítése és árképzésünk lehetővé teszi, hogy rugalmasan kövessük ügyfeleinknél a munkavállalói létszám, valamint a HR tevékenység változását. Így a HR szoftverek költségét ügyfeleink a mindenkori igényeikhez igazíthatják. Emellett a szoftverekhez kapcsolódó tanácsadói és oktatási szolgáltatásunk biztosítja, hogy partnereink a programjainkba épített szakmai tapasztalatot hasznosítani tudják, és a saját működésükre adaptálják.
- Mára az outsourcing üzletág egyre nagyobb szeletet képvisel a vállalat árbevételében, 2009-ben ráadásul bevételeik növekedése e tevékenység esetében volt a legnagyobb, közel 20 százalékos. Jellemzően mely területek kezelését bízzák a NEXON-ra?
- Eddig elsősorban bér- és táppénzszámfejtést, valamint a cafeteria adminisztrációját végeztük partnereink számára, ezen a területen ráadásul a világ egyik legnagyobb nemzetközi outsourcing szolgáltatójának, az ADP Streamline-nak hazai képviseletét is ellátjuk. Az utóbbi években emellett egyre inkább tért hódít egyéb HR feladatok, mint például a munkaidő-nyilvántartás vagy a munkaszerződések és személyügyi adatok kezelésének kiszervezése is. Köszönhetően annak, hogy saját programfejlesztői gárdával rendelkezünk, partnereink speciális igényeit is gyorsan és rugalmasan tudjuk kielégíteni. Így például megvalósítottuk az online adatátvitelt, mely lehetővé teszi, hogy a megbízóinktól a bérügyi, a munkaidőre vonatkozó és a HR adatok elektronikusan érkezzenek.
- Milyen területeken vár előrelépést 2010-ben?
- Úgy gondoljuk, hogy egyre nagyobb lesz az igény a hosztingolt megoldásokra, amelyekkel az ügyfeleink nagyobb beruházás nélkül is ugyanazt a magas minőségű szolgáltatáshoz juthatnak hozzá, mint a licenc megvásárlásával, ezért mindenképpen szeretnénk tovább fejleszteni a távoli elérést biztosító konstrukciókat. Fejlődést várok a cafeteria területén is, hiszen az jogszabályi háttér még az eddigieknél is bonyolultabbá vált, ugyanakkor a béren kívüli juttatások továbbra is költségmegtakarítást jelentenek a vállalatoknak. Ezért úgy gondolom, sokan megtartják a cafeteriarendszerüket, és az adminisztrációt szoftveres támogatással vagy kiszervezéssel fogják megoldani.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Microsoft új Teams-funkciója automatikusan felismeri, ha egy dolgozó a vállalat WiFi-hálózatára csatlakozik, és ennek alapján frissíti a... Teljes cikk
Kötelező lesz embernek maradni. Ahogy a mesterséges intelligencia egyre több munkafolyamatot vesz át, a világ legnagyobb gazdaságai új szabályozást... Teljes cikk
Toborzás, onboarding, belső kommunikáció - chatbot, tréningek és a munkaerőt kezelő teljes adminisztrációs rendszerek. Mindezeken a területeken az... Teljes cikk
- A Videókártya: Mélyreható Útmutató a 2025-ös Gamer Piacra (A Definíciótól az RTX 5090-ig) 2 hónapja
- Foglald össze a meetinget AI segítségével - ezeket a szoftvereket használhatod ingyen 3 hónapja
- 2025 Munkavállalói megfigyelő eszközök áttekintése: Top beszállítók összehasonlítása 5 hónapja
- Megvan az AmCham új HR bizottsági elnöke 5 hónapja
- Újabb lépés a NEXON szolgáltatásfejlesztésében 6 hónapja
- Cafeteria szoftver kisokos: mikor van rá szükség, és hogyan válasszunk jól? 6 hónapja
- Teljes munkavállalói életciklus egy kézben 7 hónapja
- Ideje váltani? Így ismerheted fel, ha elavult a cafeteria rendszered 8 hónapja
- Fejlessze bérügyviteli csapata szakmai tudását - jön a XIII. Országos Bérügyviteli Bajnokság! 8 hónapja
- Mennyit keresnek a karrierváltó informatikusok? 9 hónapja
- Milyen kihívások formálják a bérszámfejtés outsourcing piacot 9 hónapja


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?