A NEXON tovább erősítette domináns pozícióját
A gazdasági helyzet ellenére is pozitív évet zárt 2009-ben a NEXON: a bevételek növekedése mellett jelentős informatikai beruházást hajtottak végre és egyes területeken növelték is a létszámot. Az elmúlt évről, tervekről, a HR informatika piac trendjeiről Ocskay Szilárd ügyvezető igazgatóval beszélgettünk.
- A humáninügyviteli piacon is éreztette hatását a válság. A jelentősebb informatikai beruházásokat elhalasztották, a nagyobb pályázatokat még eredményhirdetés előtt visszavonták. Ilyen volt például a Központi Illetményszámfejtő Rendszer megújítására kiírt tendert, melyen az egyik lehetséges végső befutó voltunk. A gazdasági helyzet miatt több ügyfelünk ment csődbe vagy kényszerült létszámleépítésekre. A NEXON számára is nehéz volt tehát az év, és ennek fényében még nagyobb eredményként értékelem szerény növekedésünk.
- Milyen eredményekre büszke különösen?
- Üzleti szempontból a legfontosabb talán az, hogy a kkv szektorban 5 százalékkal sikerült növelnünk a licenceladások számát. Mivel a kis- és középvállalkozások a piac kétharmadát jelentik, ezáltal sikerült megőriznünk domináns pozíciónkat. Emberileg ugyanakkor arra vagyok a legbüszkébb, hogy sikerült megtartanunk a munkahelyeket, sőt, bizonyos területeken még növeltük is a munkavállalók létszámát.
A NEXON ügyvezető igazgatója az ELTE programozó matematikai szakán végzett, majd a NOTO Országos Számítástechnikai Vállalatnál, később pedig a Műszaki Egyetemen dolgozott. Szabadfoglalkozású programozóként 1985-ben kezdte el fejleszteni azt a bérügyviteli programot, amely később a NEXON termékeinek, működésének alapja lett. Az új társasági törvény életbe lépése után, 1989-ben alapította meg két társával a vállalkozását. Komoly váltást jelentett számára, mikor 1992-ben felhagyott programozói tevékenységével, hogy a vállalat fejlesztésére és vezetésére tudjon koncentrálni.
Ocskay Szilárd kezdetben a cég valamennyi tevékenységét maga is végezte, legyen szó fejlesztésről, értékesítésről vagy éppen ügyfélszolgálati feladatokról. Így komoly szerepe volt abban, hogy kiváló termékeivel és szolgáltatásaival a NEXON hamar piacvezetővé vált. A cég iránti elkötelezettségét mi sem szimbolizálja jobban, mint hogy nincsen mobiltelefonja, mégis mindenki számára elérhető: a NEXON szinte otthona.
- A vállalat életében milyen változások történtek a tavalyi évben?
- Erőforrásaink jelentős részét fejlesztésekre fordítottuk. Több mint 50 millió forint értékű informatikai beruházást hajtottunk végre, amellyel jelentősen növeltük rendszereink teljesítményét, rendelkezésre állását és biztonságát. Emellett kialakítottunk egy rendkívül modern virtualizált szerverkörnyezetet, ami a távoli elérést választó ügyfeleink igényeit is ki tudja szolgálni. Jelentősen bővítettük a tárolható adatok mennyiségét és a mentési kapacitásunkat, valamint növeltük az adatelérési sebességet is, hogy még jobban megfeleljünk az új kihívásoknak.
Emellett az elmúlt év során több olyan megoldást vezettünk be, amelyek a magyar piacon újdonságnak számítanak. Ilyen például a persONLINE webes dolgozói önkiszolgáló rendszer, amelyet tavaly több száz ügyfelünk vezetett be felismerve annak előnyeit, hogy az alkalmazottak bevonásával hatékonyabbá tehető a HR adminisztráció. Oktatási üzletágunk, a nexONEDU pedig webinárium szolgáltatást vezetett be, ami lehetővé teszi a képzések, konferenciák online követését. Szintén a távoli elérés és az internet adta lehetőségek jobb kihasználása érdekében fejlesztettük e-learning tananyagaink kínálatát is. Ezek népszerűségét mutatja, hogy a jogszabályváltozásokat feldolgozó tananyagunkat 700 felhasználó vette igénybe.
- A NEXON ügyfelei között egyaránt megtalálhatók kis-, közepes és nagyvállalatok, valamint a közszféra intézményei is. Hogyan képesek a meglehetősen eltérő igényeket kielégíteni?
- Szoftvereink moduláris felépítése és árképzésünk lehetővé teszi, hogy rugalmasan kövessük ügyfeleinknél a munkavállalói létszám, valamint a HR tevékenység változását. Így a HR szoftverek költségét ügyfeleink a mindenkori igényeikhez igazíthatják. Emellett a szoftverekhez kapcsolódó tanácsadói és oktatási szolgáltatásunk biztosítja, hogy partnereink a programjainkba épített szakmai tapasztalatot hasznosítani tudják, és a saját működésükre adaptálják.
- Mára az outsourcing üzletág egyre nagyobb szeletet képvisel a vállalat árbevételében, 2009-ben ráadásul bevételeik növekedése e tevékenység esetében volt a legnagyobb, közel 20 százalékos. Jellemzően mely területek kezelését bízzák a NEXON-ra?
- Eddig elsősorban bér- és táppénzszámfejtést, valamint a cafeteria adminisztrációját végeztük partnereink számára, ezen a területen ráadásul a világ egyik legnagyobb nemzetközi outsourcing szolgáltatójának, az ADP Streamline-nak hazai képviseletét is ellátjuk. Az utóbbi években emellett egyre inkább tért hódít egyéb HR feladatok, mint például a munkaidő-nyilvántartás vagy a munkaszerződések és személyügyi adatok kezelésének kiszervezése is. Köszönhetően annak, hogy saját programfejlesztői gárdával rendelkezünk, partnereink speciális igényeit is gyorsan és rugalmasan tudjuk kielégíteni. Így például megvalósítottuk az online adatátvitelt, mely lehetővé teszi, hogy a megbízóinktól a bérügyi, a munkaidőre vonatkozó és a HR adatok elektronikusan érkezzenek.
- Milyen területeken vár előrelépést 2010-ben?
- Úgy gondoljuk, hogy egyre nagyobb lesz az igény a hosztingolt megoldásokra, amelyekkel az ügyfeleink nagyobb beruházás nélkül is ugyanazt a magas minőségű szolgáltatáshoz juthatnak hozzá, mint a licenc megvásárlásával, ezért mindenképpen szeretnénk tovább fejleszteni a távoli elérést biztosító konstrukciókat. Fejlődést várok a cafeteria területén is, hiszen az jogszabályi háttér még az eddigieknél is bonyolultabbá vált, ugyanakkor a béren kívüli juttatások továbbra is költségmegtakarítást jelentenek a vállalatoknak. Ezért úgy gondolom, sokan megtartják a cafeteriarendszerüket, és az adminisztrációt szoftveres támogatással vagy kiszervezéssel fogják megoldani.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Az AI el fogja venni a munkánkat? Aki programozással, adminisztrációval vagy írással foglalkozik, annak számolnia kell ezzel. Más szakmákban a... Teljes cikk
A pandémia egyik hozadéka volt a home office elterjedése és ezzel együtt az internetes térben bonyolított megbeszélések is virágzásnak indultak. A... Teljes cikk
A Nate nevű amerikai technológiai startup egy AI-alapú vásárlási asszisztensként reklámozta magát. Azt ígérte, hogy a felhasználók nevében... Teljes cikk
- Ideje váltani? Így ismerheted fel, ha elavult a cafeteria rendszered 2 hónapja
- Fejlessze bérügyviteli csapata szakmai tudását - jön a XIII. Országos Bérügyviteli Bajnokság! 3 hónapja
- Mennyit keresnek a karrierváltó informatikusok? 3 hónapja
- Milyen kihívások formálják a bérszámfejtés outsourcing piacot 3 hónapja
- Trendalkotó múlt, inspiratív jövő - Ocskay Szilárd, a NEXON alapító-ügyvezetője 4 hónapja
- Így töltse ki a 2025-ös adókedvezmény nyilatkozatokat! 5 hónapja
- Elhunyt Sass Katalin, a Nexon alapítója 7 hónapja
- Elhunyt Sass Katalin, a Nexon alapítója 7 hónapja
- Ezek lehetnek 2025 trendjei HR informatikában 7 hónapja
- Megéri a bérszámfejtést kiszervezni? Öt érv az IGEN mellett 7 hónapja
- Mire figyelj, ha játékfejlesztő szakembert keresel? 8 hónapja