A pénzügyi szolgáltató központoké a jövő
A gazdasági világválság következményeként megnőtt a számviteli és pénzügyi folyamatok kiszervezése, amelynek hatékonysága többé már nem vita tárgya a szakemberek körében. A kérdés inkább az, hogyan lehet a költséghatékonyságot és az egyéb hozzáadott értékű szolgáltatások színvonalát növelni - mutat rá a pénzügyi és számviteli szakembereket tömörítő ACCA legfrissebb kutatása.
Az üzleti szolgáltató központok (Shared Service Center - SSC) célja, hogy a vállalatok az adminisztratív jellegű tevékenységeiket kiszervezzék és centralizálják. Az ilyen szolgáltatások tipikusan a pénzügyi-számviteli, a beszerzési, az ügyfélszolgálati, a HR- és az IT-tevékenységek. A folyamat révén jelentős költségcsökkentés valósulhat meg, ami az utóbbi években, a válságnak köszönhetően még fontosabb szempont lett.
A kutatásban résztvevő szakértők segítségével az ACCA a következő trendeket azonosította:
1. A szolgáltató központok létesítése és a pénzügyi folyamatok kiszervezése többé nem vita tárgya
Az átláthatóság, a hatékonyságnövelés, a standardizált folyamatok és az alacsonyabb költségek csak néhány olyan kulcsszó, amiket napjainkra a szolgáltató központok szinonimájaként lehet emlegetni. Ezen kompetencia központok létjogosultsága tehát megalapozott a vállalatok részéről, a kérdés sokkal inkább az, hogy hol és mennyiért érdemes ezekbe fektetni.
2. Az ár továbbra is meghatározó
A minőség és az egyéb hozzáadott értékű szolgáltatások iránti megnövekedett igény mellett a legfontosabb cél továbbra is a költségek csökkentése. A leendő szolgáltató központ helyszínének kiválasztásakor például különösen nagy hangsúlyt kap a munkavállalók bérezése, az adó- és járulékrendszer helyzete, illetve az egyéb környezeti, jogi, társadalmi és gazdasági feltételek is.
3. Szakértelem és ügyfélközpontúság
Az alacsony és tervezhető költségek mellett persze olyan érvek is számítanak, mint például a kulturális különbségekből fakadó eltérések, hogy mennyire érti a szolgáltató az ügyfél speciális igényeit, vagy, hogy milyen színvonalon látják el az adott szolgáltatást. Ezen a területen egyelőre számos fejlesztési lehetőség kínálkozik világszerte, állítják a szakértők.
"A közép-kelet-európai régió, ezen belül is Magyarország, hagyományosan vonzó célpont a multinacionális vállalatok outsourcing stratégiájának. Nyugat-európai szintű mentalitás és professzionalizmus, ugyanakkor alacsonyabb működési- és bérköltségek várják az ide érkező külföldi menedzsereket" - mondta Kateřina Beneshová, az ACCA Csehországért, Szlovákiáért és Magyarországért felelős területi igazgatója.
"Az SSC-k jelenléte kölcsönös előnyökön alapul. Nemcsak a cégek érhetnek el optimalizált működést, de számos munkahelyet és a gazdaság ösztönzését is serkenti. Ahhoz azonban, hogy Magyarország továbbra is vonzó célpont legyen a befektetni kívánó nemzetközi cégeknek, különösen fontos lenne a gazdasági és a jogi körülmények stabilizálása" - emelte ki Beneshová.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Munkaerő-közvetítésben a contracting egy sajátos foglalkoztatási forma, ami a klasszikus közvetítés és a kölcsönzés között helyezkedik el.... Teljes cikk
A megváltozott munkaképességű emberek foglalkoztatására való nyitottság mögött sokféle szándék és cél húzódhat. Ezeket vette sorra Kappel... Teljes cikk
Már mintegy 100 000-en dolgoznak a shared service vagy business service iparágban, amely az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője volt.... Teljes cikk
- Logisztikai központot épít Debrecenben a Waberer 3 hónapja
- A magyarok harmada hónapról hónapra él – főleg az idősek vannak bajban 4 hónapja
- Pénzügyi wellbeing a munkahelyen: juttatás helyett valódi támogatás 4 hónapja
- Már lehet pályázni a Generációk Találkozása díjra 5 hónapja
- Ezeket a diákhitel-szerződéseket védi kamatstoppal a kormány 5 hónapja
- Az UNIQA csatlakozik a Magyar Biztosítási Tanácsadók Szövetségének (MBTSZ) felsőfokú képzési programjához 7 hónapja
- Így építhet pénzügyi tudatosságra stabil céget 8 hónapja
- A kormány várja a javaslatokat a Pénzügyi Tudatosság Fejlesztéséért Díj jelöltjeire 9 hónapja
- Milyen kihívások formálják a bérszámfejtés outsourcing piacot 9 hónapja
- Trendalkotó múlt, inspiratív jövő - Ocskay Szilárd, a NEXON alapító-ügyvezetője 10 hónapja
- Élesedik a verseny a dobogón: itt vannak a legnagyobb HR és bérszámfejtő outsourcing cégek 10 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?