kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

A pénzügyi szolgáltató központoké a jövő

A gazdasági világválság következményeként megnőtt a számviteli és pénzügyi folyamatok kiszervezése, amelynek hatékonysága többé már nem vita tárgya a szakemberek körében. A kérdés inkább az, hogyan lehet a költséghatékonyságot és az egyéb hozzáadott értékű szolgáltatások színvonalát növelni –- mutat rá a pénzügyi és számviteli szakembereket tömörítő ACCA legfrissebb kutatása.

images

images

Az ACCA (Association of Chartered Certified Accountants) 2012 januárjában végzett felmérése során összesen húsz nemzetközi világmárka (pl. Accenture; Coca-Cola; Deloitte; Ernst & Young; KPMG; PwC; Shell stb.) pénzügyi vezetőit kérdezték a gazdasági világválság és az utóbbi években egyre népszerűbb szolgáltató központok kapcsolatáról.

Az üzleti szolgáltató központok (Shared Service Center - SSC) célja, hogy a vállalatok az adminisztratív jellegű tevékenységeiket kiszervezzék és centralizálják. Az ilyen szolgáltatások tipikusan a pénzügyi-számviteli, a beszerzési, az ügyfélszolgálati, a HR- és az IT-tevékenységek. A folyamat révén jelentős költségcsökkentés valósulhat meg, ami az utóbbi években, a válságnak köszönhetően még fontosabb szempont lett.

A kutatásban résztvevő szakértők segítségével az ACCA a következő trendeket azonosította:

1. A szolgáltató központok létesítése és a pénzügyi folyamatok kiszervezése többé nem vita tárgya

Az átláthatóság, a hatékonyságnövelés, a standardizált folyamatok és az alacsonyabb költségek csak néhány olyan kulcsszó, amiket napjainkra a szolgáltató központok szinonimájaként lehet emlegetni. Ezen kompetencia központok létjogosultsága tehát megalapozott a vállalatok részéről, a kérdés sokkal inkább az, hogy hol és mennyiért érdemes ezekbe fektetni.

2. Az ár továbbra is meghatározó

A minőség és az egyéb hozzáadott értékű szolgáltatások iránti megnövekedett igény mellett a legfontosabb cél továbbra is a költségek csökkentése. A leendő szolgáltató központ helyszínének kiválasztásakor például különösen nagy hangsúlyt kap a munkavállalók bérezése, az adó- és járulékrendszer helyzete, illetve az egyéb környezeti, jogi, társadalmi és gazdasági feltételek is.

3. Szakértelem és ügyfélközpontúság

Az alacsony és tervezhető költségek mellett persze olyan érvek is számítanak, mint például a kulturális különbségekből fakadó eltérések, hogy mennyire érti a szolgáltató az ügyfél speciális igényeit, vagy, hogy milyen színvonalon látják el az adott szolgáltatást. Ezen a területen egyelőre számos fejlesztési lehetőség kínálkozik világszerte, állítják a szakértők.

"A közép-kelet-európai régió, ezen belül is Magyarország, hagyományosan vonzó célpont a multinacionális vállalatok outsourcing stratégiájának. Nyugat-európai szintű mentalitás és professzionalizmus, ugyanakkor alacsonyabb működési- és bérköltségek várják az ide érkező külföldi menedzsereket" - mondta Kateřina Beneshová, az ACCA Csehországért, Szlovákiáért és Magyarországért felelős területi igazgatója.

"Az SSC-k jelenléte kölcsönös előnyökön alapul. Nemcsak a cégek érhetnek el optimalizált működést, de számos munkahelyet és a gazdaság ösztönzését is serkenti. Ahhoz azonban, hogy Magyarország továbbra is vonzó célpont legyen a befektetni kívánó nemzetközi cégeknek, különösen fontos lenne a gazdasági és a jogi körülmények stabilizálása" - emelte ki Beneshová.
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Rekordév után osztalékot fizethet a Pensum Group, 2024-ben további növekedés jöhet

A kihívásokkal teli üzleti környezet ellenére közel harmadával, 5 milliárd forint közelébe tudta növelni árbevételét a Pensum Group 2023-ban. A... Teljes cikk

Az új valuta a home office, Magyarország vonzó BSC-célpont

Magyarország a régióban Lengyelország és Románia mellett továbbra is a legvonzóbb célpontja az üzleti szolgáltató központoknak (BSC). 2023 nehéz... Teljes cikk

Több az álláshirdetés februárban, közel 32 000 munkakör vár betöltésre

Januárról februárra 29 172-ről 31 665-re nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez közel 2500-zal több az előző hónapnál, egy... Teljes cikk