A pénzügyi szolgáltató központoké a jövő
A gazdasági világválság következményeként megnőtt a számviteli és pénzügyi folyamatok kiszervezése, amelynek hatékonysága többé már nem vita tárgya a szakemberek körében. A kérdés inkább az, hogyan lehet a költséghatékonyságot és az egyéb hozzáadott értékű szolgáltatások színvonalát növelni - mutat rá a pénzügyi és számviteli szakembereket tömörítő ACCA legfrissebb kutatása.
Az üzleti szolgáltató központok (Shared Service Center - SSC) célja, hogy a vállalatok az adminisztratív jellegű tevékenységeiket kiszervezzék és centralizálják. Az ilyen szolgáltatások tipikusan a pénzügyi-számviteli, a beszerzési, az ügyfélszolgálati, a HR- és az IT-tevékenységek. A folyamat révén jelentős költségcsökkentés valósulhat meg, ami az utóbbi években, a válságnak köszönhetően még fontosabb szempont lett.
A kutatásban résztvevő szakértők segítségével az ACCA a következő trendeket azonosította:
1. A szolgáltató központok létesítése és a pénzügyi folyamatok kiszervezése többé nem vita tárgya
Az átláthatóság, a hatékonyságnövelés, a standardizált folyamatok és az alacsonyabb költségek csak néhány olyan kulcsszó, amiket napjainkra a szolgáltató központok szinonimájaként lehet emlegetni. Ezen kompetencia központok létjogosultsága tehát megalapozott a vállalatok részéről, a kérdés sokkal inkább az, hogy hol és mennyiért érdemes ezekbe fektetni.
2. Az ár továbbra is meghatározó
A minőség és az egyéb hozzáadott értékű szolgáltatások iránti megnövekedett igény mellett a legfontosabb cél továbbra is a költségek csökkentése. A leendő szolgáltató központ helyszínének kiválasztásakor például különösen nagy hangsúlyt kap a munkavállalók bérezése, az adó- és járulékrendszer helyzete, illetve az egyéb környezeti, jogi, társadalmi és gazdasági feltételek is.
3. Szakértelem és ügyfélközpontúság
Az alacsony és tervezhető költségek mellett persze olyan érvek is számítanak, mint például a kulturális különbségekből fakadó eltérések, hogy mennyire érti a szolgáltató az ügyfél speciális igényeit, vagy, hogy milyen színvonalon látják el az adott szolgáltatást. Ezen a területen egyelőre számos fejlesztési lehetőség kínálkozik világszerte, állítják a szakértők.
"A közép-kelet-európai régió, ezen belül is Magyarország, hagyományosan vonzó célpont a multinacionális vállalatok outsourcing stratégiájának. Nyugat-európai szintű mentalitás és professzionalizmus, ugyanakkor alacsonyabb működési- és bérköltségek várják az ide érkező külföldi menedzsereket" - mondta Kateřina Beneshová, az ACCA Csehországért, Szlovákiáért és Magyarországért felelős területi igazgatója.
"Az SSC-k jelenléte kölcsönös előnyökön alapul. Nemcsak a cégek érhetnek el optimalizált működést, de számos munkahelyet és a gazdaság ösztönzését is serkenti. Ahhoz azonban, hogy Magyarország továbbra is vonzó célpont legyen a befektetni kívánó nemzetközi cégeknek, különösen fontos lenne a gazdasági és a jogi körülmények stabilizálása" - emelte ki Beneshová.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A legújabb csendes munkaerő-trend lassan aláássa a munkahelyi termelékenységet, és valószínűleg sok vállalat nem veszi észre időben. Teljes cikk
Hol tart a HR 2025-ben? Melyek a nagy témák? Erről beszélgettünk Csépai Martinnal, a Deloitte HR tanácsadási vezetőjével. A szakértő egyebek... Teljes cikk
A Prohuman Group megvásárolta a létesítménygazdálkodással foglalkozó Green Vector Kft. 75%-os, valamint a contact center piacon meghatározó szerepet... Teljes cikk
- Milyen kihívások formálják a bérszámfejtés outsourcing piacot 4 hónapja
- Trendalkotó múlt, inspiratív jövő - Ocskay Szilárd, a NEXON alapító-ügyvezetője 4 hónapja
- Élesedik a verseny a dobogón: itt vannak a legnagyobb HR és bérszámfejtő outsourcing cégek 4 hónapja
- Az outsourcing piacon terjeszkedik a Prohuman Group 4 hónapja
- Együttműködési szerződést írt alá a VOSZ és a Családbarát Magyarország Központ 5 hónapja
- Új vezető az Államadósság Kezelő Központ élén 6 hónapja
- Elhunyt Sass Katalin, a Nexon alapítója 7 hónapja
- Bérszámfejtés outsourcing: Hogyan növelheti a hatékonyságot és csökkentheti a kockázatot? 7 hónapja
- A katari futball vébére is közvetített hostesseket - top 10-ben a Book4Hostess Kft. 7 hónapja
- Ezért tartják fontosnak a pénzügyi tudást a magyarok 8 hónapja
- RPO: a toborzás kiszervezése megoldás lehet az SSC-k munkaerőhiányára 8 hónapja