kapubanner for mobile
Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 4 éve

„Az elején tartottam a feszültségektől” - így dolgozik egy házaspár a Praktikernél

Fügediné Szidor Bernadett lassan 18 éve, míg férje Fügedi Zsolt 12 éve dolgozik a Praktiker barkácsláncnál. Bernadett a szerszám-, míg Zsolt a festékosztályon, ráadásul egy ideje ugyanabban az áruházban. Napközben nemigen találkoznak, esetleg csak ebédre. A munkát pedig beszélgetéseikben haza is viszik, de nem bánják, csak a gyerekek unják már a témát néha. Szakmák egy napja.

Fügediné Szidor Bernadettnek a Mester utcai áruház a harmadik, ahol dolgozik a Praktikeren belül. Zalaegerszegen kezdett 2003-ban, ahol hat évet töltött, majd pedig tizenegyet a Bécsi úton. A budapesti áruházak egy részének vezetői is Zalaegerszegen tanultak be annak idején, így későbbi főnökei sem voltak ismeretlenek számára. Férje akkor helyezkedett el szintén a barkácsáruháznál, 2009-ben, amikor visszaköltöztek Budapestre. Bernadett eredetileg nem volt híve annak, hogy házaspárként egy helyen dolgozzanak, tartott az esetleges feszültségektől, de mint mondta ezt mióta együtt dolgoznak átértékelte, mert nem hátrányát, inkább az előnyeit érzi ennek a megoldásnak.

Eredetileg a férj is a szerszámosztályra jelentkezett


Gyakran vannak azonos napokra beosztva, így együtt tudnak menni, az autóval mindösszesen nyolc percre lévő munkahelyükre. Napközben nem igazán találkoznak, mert a festék- és a szerszámosztály nincs egymáshoz közel. Esetleg együtt ebédelnek, ha sikerül összehozni, de ismerik egymás kollégáit és levezetésként otthon gyakran megbeszélik a nap történéseit, szakmai tapasztalatot is cserélnek, így segítik egymás munkáját is.
Zsolt elmondta, hogy jelentős előnyt jelentett, hogy már az első napján tudta, hogy mire számíthat, elsősorban a feleségén keresztül. Ismerte a kollégákat, a folyamatokat. Mint említette, az állásinterjún eredetileg ő is a szerszámosztályra jelentkezett, de végül a festékosztályon kötött ki, mert éppen oda kellett ember. Ma már nem cserélné el mással ezt a területet.

Minden reggel 7 óra 50-kor áruházvezetői megbeszéléssel indul a nap, amikor megbeszélik az aznapi célokat. Jelenleg sok megrendelésük érkezik a webshopon keresztül, így besegítenek a megrendelések összeállításába, kipakolják a beérkező árut, beviszik a számítógépbe az ár- és vonalkód változásokat, előkészítik az akciókat, feltöltik a bemutató tereket. A legfontosabb feladat pedig a vásárlók kiszolgálása.
A kép csalóka, mert a Fügedi-házaspár nem egy osztályon dolgozik, ám mindketten a Praktiker-család tagjai isTöbb mint 10 éve egy munkahelyen

Meglepődnek a férfi vásárlók mennyire ért a termékekhez


Bernadett azért is érzi jól magát a szerszámosztályon, mert pozitív visszajelzéseket kap. Jó élmény számára, amikor férfi vásárlók fordulnak hozzá kérdéssel a termékek kapcsán, aztán pedig meglepődve tapasztalják, hogy mennyire ért hozzá. Hálásak a tanácsokért a használattal kapcsolatban, elismerik a tudását, ez pedig Bernadettnek jól esik, így nem gondolkozik területek közötti váltásban sem.

Zsolt is elmondta, hogy ő is szereti a biztonságot, a nyugalmat, hogy kiismeri magát a saját területén. Ráadásul nemrég indult mentorprogram az áruházban, amelyhez egy tréninget is elvégzett az új munkavállalók beillesztésének segítéséről. Hangsúlyozta, különösen érdekes volt, hogy a praktikus információk, hogy merre vannak az öltözők, a WC-k, mire számíthat az új kolléga az első napokban még fontosabb információk kezdetben, mint a szakmai ismeretek, ami azok úgyis elsajátítanak a munka folyamán, akik maradni akarnak. A bizalmat minden új belépőnek megadják, amivel aztán tudni kell élni. Elmesélte, hogy mindig mondja az újoncoknak, hogy tartsanak vele, és hallgassák meg, hogy beszél a vásárlókkal, mit mond a termékekről, amiből aztán tanulhatnak.

Sok türelem kell hozzá, nem mindenkinek való


Tavalyelőtt vezettek be a Praktikernél egy onboarding programot, illetve vevőorientációs tréningeket is tartanak nem csak az új, hanem a régi dolgozóknak is, rendszeresen.

Mint hangsúlyozták, nem mindenkinek való ez a munka, nem is mindenki bírja, hiszen nagyon sok türelem kell hozzá, elsősorban a vásárlókkal való kommunikáció során. Humánusnak kell lenni, és a kérdéseket, akár tízszer is szépen megválaszolni. Bernadett kiemelte, szerinte az a kulcs, hogy a vásárlókkal úgy beszéljenek, ahogy ők is szeretnék, ha velük beszéljenek egy másik üzletben, áruházban. Persze rossz napja mindenkinek lehet, de mégis az eladóknak kell toleránsnak lenniük elsősorban. A kiszolgálás minőségének biztosítása érdekében a cégnél rendszeresen vannak próbavásárlások is, amellyel a kollégák munkájukat tesztelik.

5 év munka után extra szabadnap a születésnapon


Mindketten kiemelték, hogy a jó hangulat, jó közösség fontos számukra, családi barátságok is születtek kollégák között. Élményként említették a céges karácsonyi bulikat, a közös kirándulást, bográcsozást, amikor van lehetőség kizökkenni és mégis együtt lenni a munkahelyen kívül. Bernadett hangsúlyozta a változatosságot, hogy minden nap más és más, lehetőség van mindig tanulni, ráadásul nemrég bevezették, hogy az 5 éves jubileumukat betöltött dolgozók a születésnapjukon egy plusz szabadnapot kapnak, a rendes szabadságukon felül, amit mindenki nagyon jó kezdeményezésnek tart.

A nyitóképen Fügediné Szidor Bernadett és Fügedi Zsolt a Praktiker barkácslánc Budapest Mester utcai áruházának dolgozói
  • 2025.05.31Gazdasági teljesítmény mérése Napjaink controlling tevékenységének fontos része a tényadatokat szolgáltató számvitel, működését kiemelt szinten kell ismerni. A tanfolyam elvégzése után az elsajátított számviteli ismeretek segítségével a controlling által is használt mutatószámok könnyen értelmezhetőkké válnak.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.02Projektmenedzsment képzés A projektmenedzsment elméletének és gyakorlatának megismertetése a résztvevőkkel. A projektmenedzsment módszereinek begyakorlása példákon és esettanulmányokon keresztül. A résztvevők projektvezetési képességének fejlesztése és felkészítésük projektek önálló, sikeres lebonyolítására.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.04Lean vezetés - Lean coaching A KÉPZÉS CÉLJA: A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.06Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők • megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit • képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján • betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Egyéni kedvezmények helyett erre van szüksége a munkába visszatérő kismamáknak

Az elmúlt két évben többszörösére nőtt a szövetkezeti foglalkoztatásban dolgozó kismamák száma, ami növekvő tendenciára enged következtetni... Teljes cikk

Akár egymillió új munkahelyet hozhat ez a technológia - versenytársat kapott az AI?

A blokklánc-technológia 2030-ra akár egymillió munkahelyet is teremthet világszerte – derül ki a Bitget vezető kriptotőzsde és Web3 vállalat... Teljes cikk

Sok esetben átverés a mesterséges intelligencia teremtette álommeló

A mesterséges intelligencia (AI) térnyerésével egy új állástípus ütötte fel a fejét. Az álláshirdetések nyomán igazi álommunkának tűnhet... Teljes cikk