kapubanner for mobile
Megjelent: 4 hónapja

Az irodától a home office-ig: mi teszi boldoggá a munkavállalókat?

A munkahelyi jóllét ma már nem csupán kényelmi kérdés, hanem stratégiai tényező a vállalatok sikerében – hangzott el az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) Workspace and Facilities Management bizottság (WFM) ülésén. A Gallup globális felmérése, az ICON Real Estate Management bérlői kutatása, valamint a Magyar Wellbeing Szövetség szakmai tapasztalatai is azt mutatják: a karrier, a fizikai és mentális egészség, a közösségi élmények és a pénzügyi biztonság együttesen határozzák meg, mennyire érezzük magunkat jól a mindennapokban.

A világ népességének mindössze harmada (34%) érzi úgy, hogy boldog az életben – vagyis pozitívan látja jelenlegi helyzetét és optimistán tekint a jövőbe – derül ki a Gallup 2023-as globális felmérésének eredményeiből. A kutatás a jóllét/wellbeing öt alappillérét vizsgálta: karrier, fizikai egészség, társas kapcsolatok, pénzügyi stabilitás és közösségi élmények. Ezek együttesen határozzák meg, mennyire érezzük magunkat kiegyensúlyozottnak – nemcsak a jelenben, hanem a jövőre nézve is.

„Európa ugyan jobban teljesít, mint a világátlag, de még itt is csak a lakosság fele érzi magát igazán jól. A legfontosabb tényező a karrier – az, hogy azt csináljuk, amiben jók vagyunk, és amit szeretünk. Ez nemcsak a teljesítményünkre, hanem a mentális és fizikai egészségünkre is hatással van” – mondta Dobay Róbert, az AmCham HR Bizottságának vezetője, a Gallup eredményeit ismertetve.

Ugyanezt erősítette meg Feuertag Ottó, a Magyar Wellbeing Szövetség vezetőségi tagja, aki szerint a jóllét nemcsak mentális vagy fizikai kérdés – ezek szorosan összefonódnak a társas és pénzügyi biztonsággal is. A munkakörnyezet, az irodai infrastruktúra, a közösségi terek és a vezetői kultúra mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az emberek hogyan érzik magukat a mindennapokban.

„A COVID óta eltelt időszakban különösen fontos lett például a home office környezet minősége. A dolgozók majdnem háromnegyede étkezőszéken vagy bárszéken dolgozott otthon, ami hosszú távon komoly egészségügyi kockázatot jelent. Az ehhez hasonló felismerések mind hozzájárulnak a testi-lelki jóléthez” – mondta Feuertag Ottó.

Kákosy Zsolt MBA FRICS, az AmCham WFM Bizottságának elnöke, az ICON Real Estate Management Property Management igazgatója a vállalati irodahasználati trendekről és az ESG-szempontok térnyeréséről beszélt ismertetve az NRC független piackutató intézet által végzett, átfogó B2B felmérés eredményeit, amelyet az ICON Real Estate Management által kezelt irodaépületek bérlőinek döntéshozói körében készítettek.

„A hibrid munkavégzés stabilizálódott: a cégek többsége nem tervezi növelni az irodában töltött napok számát. Ugyanakkor az irodai jelenlét minősége felértékelődött – a munkavállalók elvárják a kényelmi szolgáltatásokat, mint a kantin, kávézó, edzőterem, zuhanyzó vagy kerékpártároló. A fenntarthatóság is kezd fókuszba kerülni, azonban az ESG-vel kapcsolatos elvárások közül kiemelkedik az energiahatékonyság kérdése, valamint a megfelelő adatszolgáltatás”

– mondta Kákosy Zsolt.

Mindhárom szakember egyetértett abban, hogy a vállalatoknak egyre nagyobb figyelmet kell fordítaniuk az irodák megközelíthetőségére, akadálymentességére, a közösségi terek minőségére, valamint az energiafogyasztás optimalizálására – hiszen ezek a szempontok kulcsfontosságúak a munkavállalói jólléthez, és emellett a vállalati fenntarthatósági törekvések megvalósításához is elengedhetetlenek

 

  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Támogatás, nem sajnálat: így álljunk a mellrákkal küzdő munkatársaink mellé

A mellrák diagnózisa nemcsak az érintett életét forgatja fel, hanem hatással van a környezetére és a munkahelyi közösségre is. Ilyenkor nem a... Teljes cikk

Nem lustaság, ha nem megy a munka - mutatjuk, mi állhat a háttérben

Ősszel sokan érzik úgy, hogy csökken az energiájuk, nehezebben koncentrálnak, és a munka is egyre nehezebben megy. Ez nem feltétlenül lustaság vagy... Teljes cikk

Nem csak magánügy, hanem munkahelyi ügy is - miért ciki téma Magyarországon a menopauza?

Hőhullámok, fáradtság, hangulatingadozás – tünetek, amelyekről ritkán esik szó a munkahelyeken, pedig több százezer nő életét befolyásolják... Teljes cikk