kapubanner for mobile
Megjelent: 1 éve

Az otthon kényelmével kell felvenniük a versenyt az irodáknak

Az irodai dolgozók 64 százaléka akár munkahelyet is váltana, ha a home office lehetőségét teljesen elvennék tőlük. Az irodai munkavégzéstől mégsem lehet teljes mértékben elszakadni, ezt mutatja a hibrid munkarend terjedése is. A mai irodáknak így az otthon kényelmével kell felvenniük a versenyt. A legújabb irodaépületek éppen ezért nem csak a munkavégzéshez szükséges alap infrastruktúrával rendelkeznek, sokkal több lehetőség van bennük az otthonos terek kialakítására.

irodaház, home office, hibrid-

1. Elhelyezkedés

Ahhoz, hogy szívesen bejárjanak az irodába a dolgozók, fontos, hogy az könnyen megközelíthető legyen, hiszen a home office legnagyobb vonzerejét az utazási idő megspórolása adja. A tervezőknek gondolnia kell a közösségi közlekedéssel és személygépkocsival, valamint a kerékpárral érkezőkre is. A kerékpárral munkába járók száma Budapesten is egyre növekszik, tavaly augusztusban rekordot döntött a bringások száma, a BKK adatai szerint 7 százalékkal növekedett az előző évhez képest a forgalomszámlálók adatai alapján és a közbringa szolgáltatást is több mint 358 ezer alkalommal vették igénybe. Az aktív életmódot a modern irodaházak is támogatják, ehhez hozzá tartozik a könnyű felszíni elérés, a környező kerékpárutak integrációja, a jól kiépített parkoló és a biciklis szolgáltatások, mint például a tároló, a könnyen elérhető zuhanyzók vagy öltözők. 

2. Széles szolgáltatáspaletta

Nagy könnyebbséget jelent egy dolgozónak, ha ügyei intézéséhez, bevásárláshoz, esetleg az aznapi edzéshez nem csak a város másik felében talál megfelelő helyet. Ha helyben elvégezheti a teendőit, a munkavállaló akár órákat is megtakaríthat, ezzel egyszerűsítve az időbeosztását. A nemrég átadott Budapest One irodaház különlegessége, hogy a változatos szolgáltatások mellett saját futópályával is rendelkezik, ahol panorámatetőn élvezhetik a kilátást a sportolók és az itt dolgozók díjmentesen használhatják az ehhez tartozó öltözőt is. Az üzletek, éttermek, orvosi rendelések a környéken élők számára is hasznosak, így az irodaházak környezetük szerves részévé válnak, többé nem elszigetelt épületként funkcionálnak a városban.

3. Tágas belső- és külső terek, komfortos környezet

A nyitott terű, tágas irodák, a kényelmes bútorzat és a kellemes dekorációk jelentősen javítják a dolgozók hangulatát és növelik a kollégák közötti együttműködést, a kreativitás kibontakoztatását. A természetes fény és zöld területek kialakítása természetközeli környezetet biztosítanak, ami jelentősen javíthatja a munkavállalók általános közérzetét is. „Fontos volt számunkra, hogy egy szerethető irodaházat alakítsunk ki, amelyet hosszú távon is szívesen látogatnak majd az emberek, ezért olyan időálló szerkezetet terveztünk, amely a jövőbeli trendekhez is könnyen igazítható.” – mondta el Vámossy István, a Paulinyi & Partners projektigazgatója, a Budapest One projektvezetője.

4. Fenntarthatóság

Egy felelősen működő cég számára ma már alapkövetelmény a fenntartható működés, nincs ez másként a munkavégzés helyszínéül szolgáló iroda esetében sem. Az energiahatékony működés mellett egyre fontosabbak az épület körüli zöld felületek, belső udvarok, melyek amellett, hogy kellemes környezetet biztosítanak, a városokra jellemző hősziget-hatást is csökkentik. A költséghatékonyság is hozzájárulhat a fenntarthatósághoz, jelentős megtakarítást jelent például az előre gyártott épületelemek felhasználása. A Budapest One irodaház esetében a homlokzat előre gyártott panelekből áll össze, így a kivitelezés is gyorsult és előbb elfoglalhatták a bérlők az új irodatereket.

5. Rugalmasan alkalmazkodó, jövőálló épületek

Az irodaházakra jellemző, hogy nagyjából tízévente átalakítják a belső tereket a munkavégzés aktuális szempontjai és az esetleges új bérlők igényei alapján. Ezért egyre elterjedtebbek az olyan, jövőálló épületek, amelyek rugalmasan átalakíthatók, átrendezhetők, így alkalmazkodnak a változó igényekhez. A belsőépítészeti trendek és a bérlői elvárások folyamatosan váltják egymást, a tudatos tervezésnek és modellezésnek köszönhetően azonban az épület kiszolgálásának magas színvonala állandó marad.

  • 2024.07.10GDPR A HR-BEN: ADATVÉDELEM A MUNKAHELYEN Programunkon gyakorlati oldalról tekintjük át a munkaviszonnyal összefüggésben leggyakrabban előforduló kérdéseket, tipikus buktatókat és lehetséges hibákat, melyek az elmúlt 6 év során a GDPR szabályozás létrejöttét követően felmerültek.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.05Business Beach Conference Az Ingatlan Regatta már 8 éve köti össze az ingatlanpiac legfontosabb szereplőit egy különleges sporteseménnyel. Az idei évtől kezdve, Litkey Farkassal közös szervezésben “új” eseményként csatlakozik hozzánk a Bankár Kupa.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.26Best Practice Fórum - Roto A Fórum Célja: A Digitalizációs és Lean szemléletű folyamatfejlesztések sikeres vállalati megoldásainak, jó gyakorlatainak megosztása a fórum résztvevői között. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Jogalkotási mulasztás a munkavédelemben - jönnek a keleti-ázsiai munkakörülmények?

A 2023. évi LXX. törvényben gyakorlatilag felszámolták a munkavédelmi oktatást, míg a második salátában megszüntették a kötelező üzemorvosi... Teljes cikk

Új kihívások előtt a munkavédelem 2024-ben - támogatási programot is indítanak

A kormány elköteleztetett a foglalkoztatás bővítése mellett, hogy minél több munkavállaló dolgozhasson, de csak egészséget nem veszélyeztető,... Teljes cikk

Komáromi akkumulátorgyár: nem volt veszélyes anyag, nem tudják, miért fájt a fejük a kórházba került dolgozóknak

Nem volt veszélyes anyag a levegőben a komáromi akkumulátorgyár területén. Március 31-én fejfájásos panaszok miatt nyolc alkalmazottat kórházba... Teljes cikk