Bérszámfejtés kiszervezéshez 5 pontos checklist
Átalakulóban vannak a prioritások a cégek életében, ami természetes folyamat, amikor egyre gazdaságosabb működésre törekszenek. A hatékonyság növelése érdekében a kiszervezés szerepe egyre nő.
Azt azonban, hogy miként, mikor, kinek és milyen biztonsági tényezők figyelembevételével érdemes kiszervezni, már a tervezés elején számba kell venni. Ezeket a szempontokat az alábbiakban a HR-Face Kft. szakmai javaslata alapján öt blokkban gyűjtöttük össze. A felvetések mellett válaszként a lehetséges optimális irányt is megírjuk.
A döntést segítő szempontok összeállításában Zanáné Nemes Ágnes van segítségünkre. Ő több, mint 30 éves szakmai tapasztalattal vette át a HR-Face Kft. ügyvezetését, azét a bérszámfejtő cégét, amely ma 22 ezer főt meghaladó munkavállaló bérét számfejti a Pannon-Work cégcsoport tagjaként.
Amit javasolt megvizsgálni:
Mennyire jellemző az Ön cégére?
1. „Gyakran előfordulnak hibák a bérszámfejtésemben” – hangzik el gyakran a partner részéről.
Ha igen, mi lehet a megoldás, és mi lehet elvárható eredmény?
Az alacsony hibahatár megközelítése a cél. Külsős szolgáltató cég megbízása esetén kérhetjük az alacsony hibahatárt, amely folyamatok kidolgozásával és több ellenőrző pont beiktatásával lehetséges.
2. Fontos, hogy szükséges adatok, listák rendelkezésre álljanak
Javaslat, amit célszerű kérni az outsourcing cégtől ezzel kapcsolatban: Nagyon fontos, hogy milyen bérügyviteli programot használnak, ezt egyeztessük. Legyen lehetőség a személyi adatok széleskörű rögzítésére, amelyek a HR munkáját megkönnyítik és a párhuzamos adminisztrációt megszüntetik. Gondolok itt akár munkaszámra, üzemorvosi adatok rögzítésére stb.
Mikor éri meg a bérszámfejtés kiszervezése?
3. A gyors, gyakori létszámváltozás indokolttá teheti a kiszervezést
Nézzük milyen jellegű segítséget várhat el ilyen esetben a bérszámfejtő cégtől?
Bérelszámolás és TB kifizetőhelyi feladatok teljes körű ellátását, hóvégi, hóközi elszámolást, hóközi munkavállalókkal kapcsolatos feladatok elvégzését, teljeskörű adatszolgáltatást kapcsolattartást a hatóságok felé.
Ami a létszámváltozásnál különösen sok plusz teher a kiléptetéshez és beléptetéshez fűződő feladatok. Vizsgálja meg mennyire fontos az Ön cégében, hogy kollégáit ez alól mentesítse.
Mit érhet el a bérszámfejtés /HR ügyvitel kiszervezésével?
4. A kiszervezés fő célja tehermentesítés, költséghatékonyság
Egy outsourcing céggel való együttműködés során ne maradjon bizonytalanságban! Kérheti, hogy a már bevezetett szolgáltatás után cégükhöz személyesen ellátogasson a megbízott partner, hogy feltérképezze hol lehetnek a szolgáltatásunkban javítandó lehetőségek.
Igényelheti napi, heti és havi rendszerességgel előre egyeztetett formátumban kimutatások készítését.
Annak érdekében, hogy a tehermentesítés minél szélesebb körben meg tudjon valósulni, célravezető, hogy a HR készen kapja a szükséges kimutatásokat és listákat, amivel jelentős időt takaríthat meg.
Tanácsos megvizsgálni, hogy a bérszámfejtő cég milyen rendelkezésre állást tud biztosítani.
5. A bérszámfejtés jogi és anyagi következményei jelentős terhet jelentenek a vezetésnek.
Miként tudja ezt a terhet levenni a válláról a bérszámfejtő cég?
A megállapodásban kívánatos kitérni a garancia kérdésére, melyben rögzítik a szakmai anyagi felelősségvállalás kereteit.
Észszerű az adatok mentésének a mikéntjéről is egyeztetni.
Ha mindezeket megvizsgálta és további kérdése van, vagy döntött a kiszervezés felől, keressen bennünket, felelőséggel adnak javaslatot, megoldást a Bisnode AAA (tripla A) minősítéssel rendelkező HR-Face Kft. szakértői.