Megjelent: 1 hónapja

Bérszámfejtés kiszervezéshez 5 pontos checklist

Átalakulóban vannak a prioritások a cégek életében, ami természetes folyamat, amikor egyre gazdaságosabb működésre törekszenek. A hatékonyság növelése érdekében a kiszervezés szerepe egyre nő.

microsoft

Azt azonban, hogy miként, mikor, kinek és milyen biztonsági tényezők figyelembevételével érdemes kiszervezni, már a tervezés elején számba kell venni. Ezeket a szempontokat az alábbiakban a HR-Face Kft. szakmai javaslata alapján öt blokkban gyűjtöttük össze. A felvetések mellett válaszként a lehetséges optimális irányt is megírjuk.    

 A döntést segítő szempontok összeállításában Zanáné Nemes Ágnes van segítségünkre. Ő több, mint 30 éves szakmai tapasztalattal vette át a HR-Face Kft. ügyvezetését, azét a bérszámfejtő cégét, amely ma 22 ezer főt meghaladó munkavállaló bérét számfejti a Pannon-Work cégcsoport tagjaként.

Amit javasolt megvizsgálni:

Mennyire jellemző az Ön cégére?

1. „Gyakran előfordulnak hibák a bérszámfejtésemben” – hangzik el gyakran a partner részéről.

Ha igen, mi lehet a megoldás, és mi lehet elvárható eredmény?

Az alacsony hibahatár megközelítése a cél. Külsős szolgáltató cég megbízása esetén kérhetjük az alacsony hibahatárt, amely folyamatok kidolgozásával és több ellenőrző pont beiktatásával lehetséges.

2. Fontos, hogy szükséges adatok, listák rendelkezésre álljanak

Javaslat, amit célszerű kérni az outsourcing cégtől ezzel kapcsolatban: Nagyon fontos, hogy milyen bérügyviteli programot használnak, ezt egyeztessük. Legyen lehetőség a személyi adatok széleskörű rögzítésére, amelyek a HR munkáját megkönnyítik és a párhuzamos adminisztrációt megszüntetik. Gondolok itt akár munkaszámra, üzemorvosi adatok rögzítésére stb.

Mikor éri meg a bérszámfejtés kiszervezése?

3. A gyors, gyakori létszámváltozás indokolttá teheti a kiszervezést  

Nézzük milyen jellegű segítséget várhat el ilyen esetben a bérszámfejtő cégtől?

Bérelszámolás és TB kifizetőhelyi feladatok teljes körű ellátását, hóvégi, hóközi elszámolást, hóközi munkavállalókkal kapcsolatos feladatok elvégzését, teljeskörű adatszolgáltatást kapcsolattartást a hatóságok felé.

Ami a létszámváltozásnál különösen sok plusz teher a kiléptetéshez és beléptetéshez fűződő feladatok. Vizsgálja meg mennyire fontos az Ön cégében, hogy kollégáit ez alól mentesítse.

Mit érhet el a bérszámfejtés /HR ügyvitel kiszervezésével?

4. A kiszervezés fő célja tehermentesítés, költséghatékonyság

Egy outsourcing céggel való együttműködés során ne maradjon bizonytalanságban! Kérheti, hogy a már bevezetett szolgáltatás után cégükhöz személyesen ellátogasson a megbízott partner, hogy feltérképezze hol lehetnek a szolgáltatásunkban javítandó lehetőségek.

Igényelheti napi, heti és havi rendszerességgel előre egyeztetett formátumban kimutatások készítését.

Annak érdekében, hogy a tehermentesítés minél szélesebb körben meg tudjon valósulni, célravezető, hogy a HR készen kapja a szükséges kimutatásokat és listákat, amivel jelentős időt takaríthat meg.

Tanácsos megvizsgálni, hogy a bérszámfejtő cég milyen rendelkezésre állást tud biztosítani.

5. A bérszámfejtés jogi és anyagi következményei jelentős terhet jelentenek a vezetésnek.

Miként tudja ezt a terhet levenni a válláról a bérszámfejtő cég?

A megállapodásban kívánatos kitérni a garancia kérdésére, melyben rögzítik a szakmai anyagi felelősségvállalás kereteit.

Észszerű az adatok mentésének a mikéntjéről is egyeztetni.

Ha mindezeket megvizsgálta és további kérdése van, vagy döntött a kiszervezés felől, keressen bennünket, felelőséggel adnak javaslatot, megoldást a Bisnode AAA (tripla A)  minősítéssel rendelkező HR-Face Kft. szakértői.

 

  • 2021.12.07Babér Panoráma - Online bérszámfejtési konferencia Tekintsen ki velünk a legfontosabb tb- és bérszámfejtést érintő jogszabályváltozásokra a BaBér és az Abacus szervezésében megvalósuló Panoráma 2022 Bérszámfejtési Konferencián. Az egész napos szakmai előadások során neves előadók értelmezik a 2022. évre vonatkozó szja, kötelező egészségbiztosítás, tb fedezeti rendszer és a munkáltatói járulékbevallások vonatkozó jogszabály-változásait. Részletek Jegyek
  • 2021.12.09Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit. Képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba. Részletek Jegyek
  • 2021.12.13Mentorált képzési forma – Jó a munkavállalónak, jó a munkáltatónak Ha egy kollégát megkérdezünk arról, hogy miből van egyre kevesebb, akkor nagy valószínűséggel az „idő” hangzik el válaszként. Részletek Jegyek
  • 2022.01.106 azonnal hasznosítható tipp a mentális állapot megerősítéséhez HR-esként sok mindent tudunk tenni annak érdekében, hogy a mentálhigiéné eszközeit bevetve fenntartsuk az egészséges lelkiállapotot. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Budget/stratégiaalkotás támogatása PIRAMIS szoftverekkel

Interjú Závaczki Józsefnével, az L-SOFT ügyfélszolgálati igazgatójával A stratégiaalkotást, a költségtervezést megelőzi a szisztematikus... Teljes cikk

Humáninformatikai trendek 2022 / interjú Lencsés Sándor L-SOFT CEO-val

HR digitalizációs trendek, amelyek meghatározók lehetnek a humáninformatikában? Teljes cikk

A téma nagyon is időszerű: Befektetés a jövőbe - e-aláírás

Az e-aláíráshoz kapcsolódó digitalizációs fejlesztések most, a pandémia okán is a legforróbb téma. Ha leszámítjuk a közelmúltban megváltozott... Teljes cikk