Eretnek gondolatok az outsourcingról - az OTP volt alvezérétől "/>
Megjelent: 13 éve

Eretnek gondolatok az outsourcingról - az OTP volt alvezérétől

A társadalmi munkamegosztást az outsourcing korai formájaként jellemezte hozzászólásában Braun Péter, az OTP Bank igazgatósági tagja a IX. CIO Fórum egyik panelbeszélgetésen. A fórumon azt vitatták meg, hogy az erőforrások kihelyezése vagy bevonása a helyes menedzsmentdöntés. Mfor.hu tudósítás.

images

NEXON OUTSOURCE szolgáltatás

Garantált minőség, teljes körű felelősség.
Bízza ránk bérszámfejtését és HR-adminisztrációját! Legyen a feladat és a felelősség is a miénk! Szakértő munka-társaink 60 ezer munkavállaló bérszám-fejtését végzik. Kiegészítésként ajánljuk:

- korszerű munkaidő- és HR-szoftver felhőszolgáltatásban


- elektronikus bérjegyzék

- teljes körű cafeteria adminisztráció


További információ:

images

Siófokon az április 26-27-én megtartott kétnapos IX. CIO Fórum több tucatnyi előadása közül talán a legeredetibb - akár eretnek is mondható - gondolatokkal teli hozzászólás volt Braun Péteré, aki sajátos szemszögből közelített a napjainkban oly sokat emlegetett "outsorcing vagy insourcing" dilemmához.

Sikk lett "outsourcingolni"

Ha egy informatikai eseményszervező nyerő konferenciatémát keres, szinte az elsők között vetődik fel az erőforrás-gazdálkodás fenti slágerkérdése. A zömében informatikai szervezeteket irányító konferencia-látogató informatikusok nem lankadó figyelme érthető.

Mi az outsourcing?

Az outsourcing szó az 1980-as években került be az üzleti élet lexikonjaiba. Többnyire azt fejezi ki, hogy a nem kulcsfontosságú tevékenység(ek) elvégzésével olyan külső szervezetet bíznak meg, amely arra specializálódott. Az erőforrás-kihelyezés melletti döntés gyakran azért születik, hogy csökkentsék a cég működési költségeit. További cél lehet, hogy a világszerte meglévő munkaerőt, tőkét, technológiát és egyéb erőforrásokat nagyobb hatékonysággal hasznosítsák. Ők ugyanis két csoportra oszthatók: egy részük már átesett erőforrás-kihelyezésen (vagyis tapasztalták már, milyen az, amikor munkatársaktól kell megválni, hogy később szolgáltatóként lássák viszont őket, és tudják, mit jelent, ha külső szolgáltatótól kell megkövetelni azt, amit korábban a kollégák nyújtottak), mások viszont még előtte állnak ennek a megrázkódtatásnak.

Erősen leegyszerűsítve üzletviteli, szakmai (esetünkben: informatikai) és nem utolsósorban emberi vonatkozásai vannak az outsourcingnak, s a szakmai közönség hajlamos mellőzni az elsőként említett vetület alapos elemzését.

Ma már a magát korszerűnek tartó menedzsment számára "outsourcingolni" olyan természetes, mint a levegővétel, mi több, talán sikk is.

Braun: megosztjuk-e a profitunkat?

Braun Péter a problémát a gyökerénél ragadta meg, és üzletviteli szempontból tárta fel az erőforrás-kihelyezéssel járó kockázatokat. Mondandója az egybegyűltekben visszhangot keltett, hiszen napjaink üzleti életében több esetre is emlékeztethették őket szavai.

Egy belső tevékenység kihelyezésekor valószínűleg arról is döntünk, hogy megosztjuk a profitunk egy részét a tevékenységet a továbbiakban számunkra szolgáltatásként nyújtó külső vállalkozóval, fejtegette Braun.

E megállapítás meglehetősen egyedinek mondható abban az érvzuhatagban, amely a szakmai közönségre évek óta zúdul, és amely az erőforrás-kihelyezés mellett tör lándzsát. (Az outsourcingra vállalkozó szolgáltató cégek a szinte folyamatos kampányban azt mint "mindenféle áfium elleni orvosság" mutatják fel.)

A kilencvenes évek közepén, amikor az informatikai szakma először esett szerelembe az úgynevezett nyílt rendszerekkel, Braun az Informatikai Vállalkozások Szövetségének egyik menedzsertalálkozóján azt találta mondani, hogy a bankok a zárt rendszereket szeretik.

Most pedig arra figyelmeztet, hogy érdemes józanul, egyszerű, de lényegre törő kérdéseket megválaszolva mérlegelni, mit nyerhet vagy veszíthet a vállalat, ha a rá nehezedő nyomást egyes tevékenységek kihelyezésével szándékozik nagy sebesen enyhíteni.


  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
500 fővel és új irodával indítja az újévet a LogMeIn Magyarországon

A LogMeIn továbbra is itthon fejleszti legfontosabb távoli elérést, webes kommunikációt és jelszókezelést segítő szoftvereit, ide került a belső... Teljes cikk

500 munkahelyet teremtett Szegeden a BP Globális Szolgáltató Központ

Egy évtizede érkezett Magyarországra a BP Globális Szolgáltató Központja, amely budapesti székhelye mellett 2017-ben Szegeden is irodát nyitott. A... Teljes cikk

Mitől sikeres egy vállalati rendezvény?

Egy jó rendezvényhelyszín önmagában már kevés a sikerhez. Kreativitás, élmény, törődés, személyre szabottság, ember az emberért - ezek az új... Teljes cikk