Denso  KÖVET  CSR  Mars    CSR Piac 
Megjelent: 8 éve

HR-es témájú pályázatok a CSR Piacon

Mars Magyarország: stratégiai szinten a családbarát szemlélet

A hazánkban 1990 óta jelen lévő Mars Magyarország két helyszínen működik, összesen közel 930 munkatársat foglalkoztatva. A vállalat több alkalommal került be hazánk legjobb munkahelyei közé az Aon Hewitt felmérésén, illetve a Családbarát Munkahely és Zöld Iroda minősítéseket is elnyerte. Az elismerések azt mutatják, hogy a társaság a lehető legjobb munkakörülmények megteremtésére törekszik, mert úgy véli, munkatársai csak úgy képesek kihozni magukból a maximumot, ha jólétüket kiemelten kezelik, odafigyelnek igényeikre. A cégnél működő Esély és Harmónia program mára a Marsnál a munkatársi kultúra részévé vált.

A hatékony munkavégzéshez és kiegyensúlyozott magánélethez vezető stratégiát a munkatársak észrevételei alapján építette fel a vállalat, mely folyamat a mai napig tart. A program figyelembe veszi a munkatársak kulturális és egyéni sokszínűségét, fókuszba helyezi az igényeit, ezáltal lehetőséget teremt arra, hogy a munkatársak még elkötelezettebbekké, ugyanakkor kiegyensúlyozottabbá váljanak a megfelelő munka/magánélet egyensúly kialakításával és fenntartásával. A programmal nemcsak a szakmai fejlődésre, hanem a megfelelő mennyiségű rekreációra is teret adnak a munkatársaknak, melynek eredményeként a 2008-2009-es évtől valóságos "bébibumm" következett be a cég berkein belül: a várandós kismamák száma és velük együtt az inaktív állomány is megnőtt.

A Jól-Lét Alapítvánnyal 2011-ben kezdett együttműködni a Mars azzal a céllal, hogy a családbarát szemléletet stratégiai szintre emelje. Mivel ebben az évben a teljes állomány közel negyede inaktív pozícióba került, a vállalat célja az együttműködéssel az volt, hogy a női munkatársak számára lehetőség nyíljon a munka és a család minél zökkenőmenetesebb összeegyeztetésére. A gyermeket váró és nevelő munkatársak foglalkoztatásának nem voltak törvényben szabályozott, specifikus keretei, standard eljárásai, így azokat a vállalat a munkatársakkal közösen határozta meg, és rendszer szintű folyamatokat alakított ki a korábbi eseti jellegű megoldások helyett. Az együttműködés eredményeként megszületett egy belső, gyermekgondozási távollétre vonatkozó szabályrendszer, vállalásokat és ajánlásokat rögzítve az érintett felek (a kismama, a közvetlen vezető és a HR) számára.

A belső szabályrendszer mellett a vállalat rugalmassá tette munkaköreit, amelyek nemcsak a kismamákra, hanem az emberközpontú szemlélet szem előtt tartásával minden munkatársra vonatkoznak, és megfelelő eszközrendszerrel (például laptopok biztosításával) állnak a rendelkezésükre. A program eredménye számszerűen is mérhető, hiszen azon túl, hogy a Marsnál a munkakörök 70 százakékát női munkatársak látják el, a munkatársak több mint 50 százaléka családos, az állomány egynegyede pedig az elmúlt évek családbarát fókusza miatt döntött a családalapítás mellett.

Munkavállalókat segítő alapítvány a DENSO Gyártó Magyarország Kft.-nél

A nehéz helyzetbe került munkavállalókat megsegítő alapítvánnyal, környezetvédelmi iskolaprogrammal és vállalati buszokkal tesz az autóalkatrész-iparban tevékenykedő DENSO Gyártó Magyarország Kft. a dolgozói jóllétéért.

Ma már 36 busz hozza-viszi a dolgozókat, akik rendszeresen részesülnek anyagi és erkölcsi elismerésben is. 2010 óta működik az Alapítvány a DENSO Gyártó Magyarország Kft. Munkavállalóiért, amely kifejezetten azokat a munkavállalókat támogatja, akik önhibájukon kívül nehéz helyzetbe kerültek. A cégnek saját belső oktatási rendszere is van, ennek egyik célja, hogy a résztvevők ismeretei bővüljenek, képességeik fejlődjenek és ezt a termelőterületeken alkalmazva a vállalat kapacitása is javuljon. A helyi közösség támogatását célozza a munkavállalók önkéntes véradási tevékenysége, amelyen évente több mint 200 dolgozó vesz részt. A cég CSR Bizottsága adományozó programjával elsősorban a helyi civil szervezetek környezet- és egészségvédelmi tevékenységét, valamint a helyi óvodák működését támogatja.

A vállalat vezetése kiemelten fontosnak tartja a dolgozói elégedettség rendszeres mérését. Ezek alapján mára teljesen egyértelmű a vezetőség számára, hogy a CSR egy nagyon jó eszköz a munkatársak motiválására, és azt is felismerték, hogy a helyi közösségért tett intézkedések a vállalat jó hírét emelik, és hosszú távon a munkaerő utánpótlást is biztosíthatják.

Díjazzák a legjobb CSR gyakorlatokat

Ez a két sikertörténet is azt bizonyítja, hogy érdemes a cégeknek a munkavállalók jóllétébe energiát és pénzt fektetniük. Itthon még sok cég nem ismerte fel ennek jelentőségét, mint a hatékonyság növelésének egyik legfontosabb eszközét. Ha a munkavállaló úgy érzi, bíznak benne, tesznek érte, akkor lojálisabb és jobb munkaerő válik belőle. A CSR Piacon a fenti két történetről is több részletet tudhatnak meg az érdeklődők. Az idei rendezvényen 34 vállalat és 30 civil szervezet mutatja majd be a társadalmi felelősségvállalásban elért eredményeit.

Az idei év újdonsága továbbá, hogy a CSR Piac keretében hirdetik ki az Európai Bizottság által létrehozott, és ebben az évben először meghirdetett Európai CSR Díj győzteseit. Erre a díjra csak azok a vállalatok pályázhattak, amelyek nem üzleti szervezetekkel (egyesületekkel, alapítványokkal stb.) közösen valósítottak meg innovatív, a társadalomra, a környezetre számottevő pozitív hatást gyakorló projektet. Az Európai CSR Díjat kis- és középvállalati, vagy nagyvállalati kategóriákban elnyerő cégek június 25-én Brüsszelben, az EU Bizottság magas rangú képviselőitől vehetik át az elismerést.

Az öttagú, CSR-szakértőkből álló zsűri (Fóris Ferenc, az Állami Autópálya Kezelő Zrt. működésirányítási vezetője; Matolay Réka, a Budapesti Corvinus Egyetem adjunktusa; dr. Molnár Klára, a Magyar Adományozói Fórum igazgatója; Petrik Ida a BCSDH igazgatója; Tóth Gergely, a KÖVET főtitkára, a Pannon Egyetem Georgikon Karának docense) döntése szerint a következő cégek kerültek az Európai CSR Díjért meghirdetett verseny shortlistjére.

Kis- és középvállalati kategória:

-IFUA Nonprofit Partner Közhasznú Nonprofit Kft.,
-Hill & Knowlton Hungary Kft.,
-Dr. Czinki László egyéni vállalkozó.

Nagyvállalati kategória:

-Nokia Magyarország Kft.,
-Telenor Magyarország Zrt.,
-E.on Hungária Zrt.,
-Provident Pénzügyi Zrt.
  • 2020.11.17Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE A Toborzás a LinkedIn-en és a Facebookon 1 napos workshopon délelőtt kérdést kaphat LinkenInnel kapcsolatos kérdéseire, szó lesz továbbá a vállalati oldal fontos elemeiről, karrieroldalról és oldal-analitikákról. Délután példákkal színesítve ismerkedhet meg a kampánykezeléssel, kapcsolati háló felépítésének kérdéseivel és egyéb, Facebookkal kapcsolatos funkcióval. Részletek Jegyek
  • 2020.11.23Művezető képzés A művezetők szakmai továbbképzése a vezetői feladataik eredményes és hatékony ellátására. A résztvevők vezetői, problémamegoldási és termelékenységfejlesztési készségeinek fejlesztése konkrét feladatokon, szituációs játékokon, esettanulmányokon keresztül. Részletek Jegyek
  • 2020.12.05 Teljesítménymenedzsment és motiváció A résztvevők megtanulják, beosztottjaik teljesítményére ható területek helyes menedzselését. Képessé válnak akár munkavégzés közben hatásos, rövid coaching beszélgetések levezetésére. Megismerik a teljesítmény menedzsment eszközrendszerét. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Újra a NAV célkeresztjébe kerülhet a bújtatott munkaviszony

A kisadózó vállalkozások tételes adójának (KATA) szabályai a visszaélések elkerülése érdekében a közelmúltban módosultak. A döntés előjele... Teljes cikk

Nőhet az adóellenőrzések száma a koronavírus miatt

A historikus adatok és az utóbbi hónapok tapasztalatai azt mutatják, hogy az egészségügyi veszélyhelyzet hatására bekövetkező gazdasági lassulás... Teljes cikk

Így élték meg a járványidőszakot a munkavállalók

Belső kommunikációban még van tere a fejlődésnek a hazai cégeknél. Teljes cikk