kapubanner for mobile
Denso  KÖVET  CSR  Mars    CSR Piac 
Megjelent: 11 éve

HR-es témájú pályázatok a CSR Piacon

A hazai üzleti szféra társadalmi felelősségvállalásáról nyújt átfogó és objektív képet a CSR Piac, amelyet április 18-án a Dürer Rendezvényházban rendez meg a KÖVET Egyesület. Cikkünkben a kiállításon bemutatkozó CSR jó gyakorlatok közül mutatjuk be most előzetesen két HR témájú kiállító pályázatát. A DENSO Magyarország Kft. Gondoskodás határok nélkül című programja, illetve a MARS Magyarország Esély és Harmónia programja is követendő példa lehet a vállalatok számára.

Mars Magyarország: stratégiai szinten a családbarát szemlélet

A hazánkban 1990 óta jelen lévő Mars Magyarország két helyszínen működik, összesen közel 930 munkatársat foglalkoztatva. A vállalat több alkalommal került be hazánk legjobb munkahelyei közé az Aon Hewitt felmérésén, illetve a Családbarát Munkahely és Zöld Iroda minősítéseket is elnyerte. Az elismerések azt mutatják, hogy a társaság a lehető legjobb munkakörülmények megteremtésére törekszik, mert úgy véli, munkatársai csak úgy képesek kihozni magukból a maximumot, ha jólétüket kiemelten kezelik, odafigyelnek igényeikre. A cégnél működő Esély és Harmónia program mára a Marsnál a munkatársi kultúra részévé vált.

A hatékony munkavégzéshez és kiegyensúlyozott magánélethez vezető stratégiát a munkatársak észrevételei alapján építette fel a vállalat, mely folyamat a mai napig tart. A program figyelembe veszi a munkatársak kulturális és egyéni sokszínűségét, fókuszba helyezi az igényeit, ezáltal lehetőséget teremt arra, hogy a munkatársak még elkötelezettebbekké, ugyanakkor kiegyensúlyozottabbá váljanak a megfelelő munka/magánélet egyensúly kialakításával és fenntartásával. A programmal nemcsak a szakmai fejlődésre, hanem a megfelelő mennyiségű rekreációra is teret adnak a munkatársaknak, melynek eredményeként a 2008-2009-es évtől valóságos "bébibumm" következett be a cég berkein belül: a várandós kismamák száma és velük együtt az inaktív állomány is megnőtt.

A Jól-Lét Alapítvánnyal 2011-ben kezdett együttműködni a Mars azzal a céllal, hogy a családbarát szemléletet stratégiai szintre emelje. Mivel ebben az évben a teljes állomány közel negyede inaktív pozícióba került, a vállalat célja az együttműködéssel az volt, hogy a női munkatársak számára lehetőség nyíljon a munka és a család minél zökkenőmenetesebb összeegyeztetésére. A gyermeket váró és nevelő munkatársak foglalkoztatásának nem voltak törvényben szabályozott, specifikus keretei, standard eljárásai, így azokat a vállalat a munkatársakkal közösen határozta meg, és rendszer szintű folyamatokat alakított ki a korábbi eseti jellegű megoldások helyett. Az együttműködés eredményeként megszületett egy belső, gyermekgondozási távollétre vonatkozó szabályrendszer, vállalásokat és ajánlásokat rögzítve az érintett felek (a kismama, a közvetlen vezető és a HR) számára.

A belső szabályrendszer mellett a vállalat rugalmassá tette munkaköreit, amelyek nemcsak a kismamákra, hanem az emberközpontú szemlélet szem előtt tartásával minden munkatársra vonatkoznak, és megfelelő eszközrendszerrel (például laptopok biztosításával) állnak a rendelkezésükre. A program eredménye számszerűen is mérhető, hiszen azon túl, hogy a Marsnál a munkakörök 70 százakékát női munkatársak látják el, a munkatársak több mint 50 százaléka családos, az állomány egynegyede pedig az elmúlt évek családbarát fókusza miatt döntött a családalapítás mellett.

Munkavállalókat segítő alapítvány a DENSO Gyártó Magyarország Kft.-nél

A nehéz helyzetbe került munkavállalókat megsegítő alapítvánnyal, környezetvédelmi iskolaprogrammal és vállalati buszokkal tesz az autóalkatrész-iparban tevékenykedő DENSO Gyártó Magyarország Kft. a dolgozói jóllétéért.

Ma már 36 busz hozza-viszi a dolgozókat, akik rendszeresen részesülnek anyagi és erkölcsi elismerésben is. 2010 óta működik az Alapítvány a DENSO Gyártó Magyarország Kft. Munkavállalóiért, amely kifejezetten azokat a munkavállalókat támogatja, akik önhibájukon kívül nehéz helyzetbe kerültek. A cégnek saját belső oktatási rendszere is van, ennek egyik célja, hogy a résztvevők ismeretei bővüljenek, képességeik fejlődjenek és ezt a termelőterületeken alkalmazva a vállalat kapacitása is javuljon. A helyi közösség támogatását célozza a munkavállalók önkéntes véradási tevékenysége, amelyen évente több mint 200 dolgozó vesz részt. A cég CSR Bizottsága adományozó programjával elsősorban a helyi civil szervezetek környezet- és egészségvédelmi tevékenységét, valamint a helyi óvodák működését támogatja.

A vállalat vezetése kiemelten fontosnak tartja a dolgozói elégedettség rendszeres mérését. Ezek alapján mára teljesen egyértelmű a vezetőség számára, hogy a CSR egy nagyon jó eszköz a munkatársak motiválására, és azt is felismerték, hogy a helyi közösségért tett intézkedések a vállalat jó hírét emelik, és hosszú távon a munkaerő utánpótlást is biztosíthatják.

Díjazzák a legjobb CSR gyakorlatokat

Ez a két sikertörténet is azt bizonyítja, hogy érdemes a cégeknek a munkavállalók jóllétébe energiát és pénzt fektetniük. Itthon még sok cég nem ismerte fel ennek jelentőségét, mint a hatékonyság növelésének egyik legfontosabb eszközét. Ha a munkavállaló úgy érzi, bíznak benne, tesznek érte, akkor lojálisabb és jobb munkaerő válik belőle. A CSR Piacon a fenti két történetről is több részletet tudhatnak meg az érdeklődők. Az idei rendezvényen 34 vállalat és 30 civil szervezet mutatja majd be a társadalmi felelősségvállalásban elért eredményeit.

Az idei év újdonsága továbbá, hogy a CSR Piac keretében hirdetik ki az Európai Bizottság által létrehozott, és ebben az évben először meghirdetett Európai CSR Díj győzteseit. Erre a díjra csak azok a vállalatok pályázhattak, amelyek nem üzleti szervezetekkel (egyesületekkel, alapítványokkal stb.) közösen valósítottak meg innovatív, a társadalomra, a környezetre számottevő pozitív hatást gyakorló projektet. Az Európai CSR Díjat kis- és középvállalati, vagy nagyvállalati kategóriákban elnyerő cégek június 25-én Brüsszelben, az EU Bizottság magas rangú képviselőitől vehetik át az elismerést.

Az öttagú, CSR-szakértőkből álló zsűri (Fóris Ferenc, az Állami Autópálya Kezelő Zrt. működésirányítási vezetője; Matolay Réka, a Budapesti Corvinus Egyetem adjunktusa; dr. Molnár Klára, a Magyar Adományozói Fórum igazgatója; Petrik Ida a BCSDH igazgatója; Tóth Gergely, a KÖVET főtitkára, a Pannon Egyetem Georgikon Karának docense) döntése szerint a következő cégek kerültek az Európai CSR Díjért meghirdetett verseny shortlistjére.

Kis- és középvállalati kategória:

-IFUA Nonprofit Partner Közhasznú Nonprofit Kft.,
-Hill & Knowlton Hungary Kft.,
-Dr. Czinki László egyéni vállalkozó.

Nagyvállalati kategória:

-Nokia Magyarország Kft.,
-Telenor Magyarország Zrt.,
-E.on Hungária Zrt.,
-Provident Pénzügyi Zrt.
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nagyot nőtt a takarítócég, már több mint 11 ezren dolgoznak náluk: létszámtrendek

Tavaly decemberről idén januárra az épületek takarításával és facility managementjével foglalkozó B + N Referencia Zrt-nél nőtt legnagyobbat az... Teljes cikk

Mennyibe kerül egy sikertelen munkaerő-felvétel?

Ne csak a hirdetési költségeket számoljuk egy munkavállaló felvételénél, hanem a toborzó munkaóráinak költségét és a próbaidő alatti... Teljes cikk

Új fogalom a HR-ben: a határfelületi vezetők

Van egy olyan vezetői réteg az iparban, akikről, ha nem vesszük tudomásul, hogy egészen más bánásmódot igényelnek, mint a többi vezető, akkor... Teljes cikk