HR igazgatót keresünk - amikor a HR-est fejvadásszák
Kicsit megpróbálunk a kulisszák mögé nézni: milyen az, amikor egy cég HR vezetőt keres? Hogyan dolgoznak ilyen esetben a fejvadászok? Milyen az asztal másik felén ülni, amikor a HR-est interjúztatják? Hogy éli meg? Hogyan hat ki ez saját hozzáállására a jelöltekhez?
A sikeres kereséshez szükség van piacismeretre, hiszen meg kell határozni a célcsoportot, azokat a cégeket, ahonnan a jelölt szóba jöhet. Majd őket megkeresni a pályázat lehetőségével. Dugmanits Csaba elmondta, ilyenkor komoly érték az elmúlt 30 év tapasztalata és a sok tízezer fős adatbank is, ami a rendelkezésükre áll. A keresési folyamat általában 4-6 hetet vesz igénybe a megbízástól számítva addig, amíg eljutnak a jelöltek bemutatásáig az ügyfél számára.
A jó jelöltekért, különösen a covid előtt versenyfutás volt, ha valaki váltani akart, az gyakran akár több ajánlattal is rendelkezett. A járvány következtében az iram egy kicsit csökkent, de a vezető pozíciókban így is verseny van. Egy multincionális cég kisebb magyar leányához kerestek a járványidőszak alatt HR business partnert, akinek az esetében nagyon fontos elvárás volt a megbízó részéről, hogy jó szakember legyen, jól bánjon az emberekkel, mert az volt a feladata, hogy HR szempontból teljesen új pályára állítsa a céget, így olyan embert kellett találniuk, akit azonnal be lehet dobni a mélyvízbe. A keresés sikeres volt, amiben kulcs szerepe volt a már sokat emlegetett pontos információknak.
Toborzó platformként saját keresés
Idén tavasszal nevezett ki új HR igazgatót a Talentuno, Gulyás Kriszta személyében. Olyan tapasztalt szakembert kerestek, aki több iparágban és különböző méretű cégekben is működött, már dolgozott nagyvállalati “multis” profi folyamatokkal, és maga is épített fel újakat a nulláról. Fontos tényező volt a gondolkodásmód, hogy az új vezető rendszerben tudja látni a dolgokat, agilis legyen és rugalmas, ami a jelen helyzetben nem elhanyagolható kvalitás.
A cég azonban nem fejvadászhoz fordult, hanem saját kapcsolati hálóján keresztül kutatott fel jelölteket. A LinkedIn-en és releváns Facebook csoportokban kerestek megfelelő jelölteket. Emellett a hirdetés megjelent a Talentuno saját hirdetései között is, hogy a MatchMakerek, vagyis a cég saját toborzói közösségének tagjai számára is megnyílhasson az ajánlás lehetősége. Azonban végül egy belső recruiter talált rá egy anonim posztra egy HR-es Facebook csoportban, ami után megkereste Krisztát a LinkedIn-en.
Hogy hogyan élte meg a folyamatot, arról Gulyás Kriszta elmondta: „A Talentuno előző HR Igazgatójától kaptam egy nagyon közvetlen, ugyanakkor informatív bemutatkozó levelet, amiben pár mondatban bemutatta a céget, és összefoglalta, hogy milyen feladatok várnak a leendő HR vezetőre.
Ez a fajta megkeresés teljesen más volt, mint amivel addig találkoztam. Már a személyes kontaktus előtt fontos szempontokat kommunikált és döntési helyzetbe hozott. Egyfajta partnerséggel alapozta meg a további folyamatot és ez végig meg is maradt.
Mivel a cég belső HR csapata intézte a keresést és szervezte meg az egész kiválasztási folyamatot, végig nagyon gördülékeny és közvetlen volt a kapcsolat. Már a toborzási folyamat elején kialakult bennem egy nagyon jó kép a cégről, és ez a pozitív jelöltélmény mindvégig, az interjúk során és a végső kiválasztáskor is megmaradt.”
Több interjúkör zajlott le a végső kiválasztás előtt, telefonon és személyesen, a korábbi HR vezetővel, a cég alapítóival és ügyvezetőjével, valamint egy üzleti tanácsadóval is.
„Egy prezentációval kellett készülnöm, amiben bemutattam az elképzeléseimet a Talentuno HR stratégiájáról, vezetői alapelvekről, vállalati értékekről, erősségekről és gyengeségekről, valamint az azokra adott megoldásokról. Ezen már a teljes felsővezetés is részt vett. A prezentáció mellett sok cégspecifikus helyzetről, illetve megoldásokról is kérdeztek.
A szakmai személyiséget és engem, Gulyás Krisztát is meg akartak ismerni. A helyzet komolysága és a kötetlenség egyszerre voltak jelen minden beszélgetés alkalmával. Korábbi tapasztalataim szerint ez a fajta megközelítés általában jellemzőbb a startupokra, és ez itt is remekül működött.”
Mint Kriszta még hozzátette ez a kiválasztási folyamat is megerősítette abban, hogy komolyan és természetesen érdemes bánni a jelöltekkel, de sajnos a piacon sokszor nem ezt tapasztalják a pályázók.
Kölcsönös elégedettség
Dugmanits Csaba, a Hill International partnere hangsúlyozta, kulcskérdés a folyamatos kommunikáció, mert csak akkor lehet sikeres egy keresés. Adott esetben fontos rávezetni a felsővezetőt a megfelelő kérdésekkel, hogy a piaccal kompatibilis-e az, amilyen ideális pályázót a cég elképzelt, vagy szükség van esetleges kompromisszumokra, az elvárási rendszer alakítására. Ha nincs meg ez a folyamatos kommunikáció, akkor nagyon sok idő mehet kárba a keresési folyamat során.
A fejvadászok érdeke a hosszú távú együttműködés az ügyfelekkel, hiszen annál mélyebben tudják megismerni a céget és annak igényeit. Ezekben a kapcsolatokban jól működik az utánkövetés is, amikor a korábbi jelöltnél és a megbízónál egyaránt érdeklődnek a felek elégedettségéről.
Nyitókép: Dugmanits Csaba
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
4 kontinens, 26 ország, közel 700 vállalat első számú vezetője körében készített kutatást a legnagyobb kihívásokról az International Executive... Teljes cikk
Munkaerő-piaci attitűdkutatások szólnak arról, hogy a mostani huszonévesek - a Z generációsok - nem vágynak vezetői szerepre. Főként az ezzel... Teljes cikk
A globális bizonytalanság és a fokozódó geopolitikai feszültségek mellett az infláció és az elhúzódó válság réme kísért továbbra is a magyar... Teljes cikk
- Szakértői fejvadászat: Amikor a hagyományos toborzás már nem elég 3 hónapja
- Elképesztő, hogy veszi át az uralmat az MI a toborzásban és alakítja át a munka világát 3 hónapja
- Ekkor utalják a 13. havi nyugdíjat 5 hónapja
- Íme az "ember", aki ezer állásra jelentkezett, miközben aludt egy jót 6 hónapja
- Az Év sportolója gála - Kós Hubert a férfi, Gulyás Michelle a női győztes 6 hónapja
- Ekkora béremelést kapnak a vízügyi terület dolgozói januártól 8 hónapja
- Gulyás Gergely: teljesen reálisnak tartja a kormány, hogy 2028 elejére ezer eurónyi legyen a minimálbér 10 hónapja
- Országos ESG-kutatás: a cégek felénél a témának kijelölt felelőse sincs 10 hónapja
- Tíz új igazgatói kinevezéssel indítja azt őszt a PwC Magyarország 11 hónapja
- Így lesz toborzási stratégia egy meetingből 11 hónapja
- Gulyás Gergely: a közszolgálatban dolgozók munkája határozza meg a polgárok közérzetét 13 hónapja