HR-szolgáltatás profi informatikai támogatással
Ha megkérdeznénk a HR- vagy a bérszámfejtés területén dolgozó szakembereket, hogy számukra melyik az év legnehezebb hónapja, biztos, hogy egybehangzóan a januárt neveznék meg.
Lehet, hogy elcsépeltnek tűnik az a kijelentés, hogy a HR az év eleji feladatait nem tudná ellátni profi informatikai támogatás nélkül. De nézzünk egy kicsit a kulisszák mögé, hogy mi zajlik a háttérben, mi szükséges ahhoz, hogy a rendszer működjön. Hopka Lászlóval a NEXON IT-szolgáltatási igazgatójával beszélgetünk.

Mit jelentett az IT számára az idei január?
Az idei január sokkal erősebb volt, mint az eddigi években. Ez annak köszönhető, hogy a járványügyi korlátozások számos olyan digitalizációs beruházást előre hoztak, amelyeket már évek óta halogattak a vállalatok. A távolságtartás igénye, a home office-ban történő munkavégzés miatt kimagasló számban vezették be ügyfeleink a NEXON_PORT vezetői és dolgozói önkiszolgáló rendszert és ennek mobil változatát.
A bevezetés és üzemeltetés során ránk is komoly feladat hárul különösen annál a több száz cégnél, amelyek SaaS szolgáltatás keretében használják a NEXON megoldását.
Hogyan készültek fel a megnövekedett kapacitásigényre?
A szezonális igények kielégítésére kétszer akkora szerverparkot bocsátottunk rendelkezésre, mint az eddigi években, ráadásul egy tavalyi fejlesztésnek köszönhetően maximálisan ki tudjuk használni az erőforrásokat. A rendszereink működését, terhelését folyamatosan monitorozzuk és ha szükséges azonnal beavatkozunk. A januári adatok azt mutatják, hogy a rendszer ebben az évben is jól vizsgázott. A NEXON szerverei egyébként egy külső szolgáltató adatközpontjában üzemelnek, ahol a magas rendelkezésre állás minden feltétele biztosított. Ez a háttér jóval biztonságosabb szolgáltatást tud nyújtani, mintha akár mi magunk, akár az ügyfeleink saját adatközpontot üzemeltetnének.
Emellett a NEXON-szoftverek zavartalan üzemeltetése mögött egy stabil, harcedzett csapat áll, akik januárban hétvégi és emelt óraszámú ügyelettel támogatták partnereinket.
Idén ugrásszerűen (ötvenezer fővel!) megnőtt az elektronikus aláírást bevezető ügyfeleink száma is. Ennek a megoldásnak az az óriási előnye, hogy a munkáltatónak nem kell kinyomtatni, aláírni és a munkavállalók számára kézbesíteni az év eleji igazolásokat. A NEXON_PORT felületére már a gyorsan, egyszerűen, digitálisan aláírt nyomtatványok kerülnek feltöltésre. Elmondhatom, hogy nem csak ügyfeleink használták örömmel ezt a megoldásunkat, hanem saját outsourcing szolgáltatást végző kollégáink is.
A digitális aláírás sikeréhez elengedhetetlen volt a területek közötti hatékony együttműködés és az, hogy partnerünk, a Netlock is kiemelt figyelemmel és technológiai fejlesztésekkel készült a januári időszakra.
Sokat lehet olvasni arról, hogy a digitalizáció térnyerése megsokszorozta a hekkertámadásokat. Milyen óvintézkedéseket hozott a NEXON?
IT-biztonsági intézkedéseinket folyamatosan felülvizsgáljuk és keressük azokat a területeket, ahol esetleg még jobban erősítenünk kell, hiszen a járványhelyzet újabb kihívásokat és kockázatokat is magával hozott, valóban megnövekedett a rosszindulatú próbálkozások száma. A NEXON_PORT önkiszolgáló rendszerünkbe történő bejelentkezéshez kialakítottuk a kétfaktoros ellenőrzést, amit SaaS szolgáltatásunkat használó ügyfeleinknél már tavaly év végén be is vezettünk. Az IT biztonság elismert szereplőivel együttműködve több fejlesztést is végrehajtottunk, például a kártékony tevékenységek monitorozásának és szűrésének a terén. Azonban tudjuk, hogy az IT-biztonság nem csak a megfelelő eszközökről és folyamatokról szól, ezért ebben az évben is kiemelt figyelmet kap munkatársaink IT-biztonsági tudatosságának fejlesztése is.
Januárban az egyik legfontosabb cél az volt, hogy a megnövekedett számú feladat mellett is minden ügyfelünk és munkatársunk zökkenőmentesen és időben el tudja végezni a munkáját. Ez a hajó révbe ért, de már indul a következő járat, amelynek célja az erre az évre tervezett fejlesztéseink megvalósítása. Remélem ezek eredményeit is hasonlóan pozitívan értékelik majd Ügyfeleink.

- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Köllner Zsófia, a Linguina alapítója és a Business Fest HR Hacks színpadi előadója arról beszél, hogyan lehet a céges nyelvtanulást... Teljes cikk
A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk
Az „Egy nap a site-on” programmal formálja munkavállalói szemléletét a B+N. Teljes cikk
- Trendalkotó múlt, inspiratív jövő - Ocskay Szilárd, a NEXON alapító-ügyvezetője 4 hónapja
- Így töltse ki a 2025-ös adókedvezmény nyilatkozatokat! 5 hónapja
- Elhunyt Sass Katalin, a Nexon alapítója 7 hónapja
- Elhunyt Sass Katalin, a Nexon alapítója 7 hónapja
- Ezek lehetnek 2025 trendjei HR informatikában 7 hónapja
- Megéri a bérszámfejtést kiszervezni? Öt érv az IGEN mellett 7 hónapja
- Előzze meg a januári nyomtatványdömpinget! Digitális aláírás, papírmentes HR 9 hónapja
- Fákat ültetett a Nexon a Szentendrei Skanzenben 1 éve
- Új trend: bérszámfejtés mellett a HR-folyamatok kiszervezése 1 éve
- 30 év alatti anyák adókedvezményének érvényesítése 1 éve
- 25 év alatti fiatalok adókedvezménye nyilatkozat 1 éve