nexon 
Megjelent: 5 hónapja

HR-szolgáltatás profi informatikai támogatással

Ha megkérdeznénk a HR- vagy a bérszámfejtés területén dolgozó szakembereket, hogy számukra melyik az év legnehezebb hónapja, biztos, hogy egybehangzóan a januárt neveznék meg.

Ha csak a két legnagyobb feladatra gondolunk - a munkáltatóknak ki kell adni az előző évi jövedelem- és járulékigazolásokat, nyilatkoztatni kell a munkavállalókat a cafeteria-választásukról -, érthető, hogy nagyobb létszámú vállalatnál mennyi munkát igényel, hogy a január végi határidőre minden meglegyen.

Lehet, hogy elcsépeltnek tűnik az a kijelentés, hogy a HR az év eleji feladatait nem tudná ellátni profi informatikai támogatás nélkül. De nézzünk egy kicsit a kulisszák mögé, hogy mi zajlik a háttérben, mi szükséges ahhoz, hogy a rendszer működjön. Hopka Lászlóval a NEXON IT-szolgáltatási igazgatójával beszélgetünk.
Hopka László

Mit jelentett az IT számára az idei január?

Az idei január sokkal erősebb volt, mint az eddigi években. Ez annak köszönhető, hogy a járványügyi korlátozások számos olyan digitalizációs beruházást előre hoztak, amelyeket már évek óta halogattak a vállalatok. A távolságtartás igénye, a home office-ban történő munkavégzés miatt kimagasló számban vezették be ügyfeleink a NEXON_PORT vezetői és dolgozói önkiszolgáló rendszert és ennek mobil változatát. 


A bevezetés és üzemeltetés során ránk is komoly feladat hárul különösen annál a több száz cégnél, amelyek SaaS szolgáltatás keretében használják a NEXON megoldását.

Hogyan készültek fel a megnövekedett kapacitásigényre?

A szezonális igények kielégítésére kétszer akkora szerverparkot bocsátottunk rendelkezésre, mint az eddigi években, ráadásul egy tavalyi fejlesztésnek köszönhetően maximálisan ki tudjuk használni az erőforrásokat. A rendszereink működését, terhelését folyamatosan monitorozzuk és ha szükséges azonnal beavatkozunk. A januári adatok azt mutatják, hogy a rendszer ebben az évben is jól vizsgázott. A NEXON szerverei egyébként egy külső szolgáltató adatközpontjában üzemelnek, ahol a magas rendelkezésre állás minden feltétele biztosított. Ez a háttér jóval biztonságosabb szolgáltatást tud nyújtani, mintha akár mi magunk, akár az ügyfeleink saját adatközpontot üzemeltetnének.

Emellett a NEXON-szoftverek zavartalan üzemeltetése mögött egy stabil, harcedzett csapat áll, akik januárban hétvégi és emelt óraszámú ügyelettel támogatták partnereinket.

Idén ugrásszerűen (ötvenezer fővel!) megnőtt az elektronikus aláírást bevezető ügyfeleink száma is. Ennek a megoldásnak az az óriási előnye, hogy a munkáltatónak nem kell kinyomtatni, aláírni és a munkavállalók számára kézbesíteni az év eleji igazolásokat. A NEXON_PORT felületére már a gyorsan, egyszerűen, digitálisan aláírt nyomtatványok kerülnek feltöltésre. Elmondhatom, hogy nem csak ügyfeleink használták örömmel ezt a megoldásunkat, hanem saját outsourcing szolgáltatást végző kollégáink is.


A digitális aláírás sikeréhez elengedhetetlen volt a területek közötti hatékony együttműködés és az, hogy partnerünk, a Netlock is kiemelt figyelemmel és technológiai fejlesztésekkel készült a januári időszakra.

Sokat lehet olvasni arról, hogy a digitalizáció térnyerése megsokszorozta a hekkertámadásokat. Milyen óvintézkedéseket hozott a NEXON?

IT-biztonsági intézkedéseinket folyamatosan felülvizsgáljuk és keressük azokat a területeket, ahol esetleg még jobban erősítenünk kell, hiszen a járványhelyzet újabb kihívásokat és kockázatokat is magával hozott, valóban megnövekedett a rosszindulatú próbálkozások száma. A NEXON_PORT önkiszolgáló rendszerünkbe történő bejelentkezéshez kialakítottuk a kétfaktoros ellenőrzést, amit SaaS szolgáltatásunkat használó ügyfeleinknél már tavaly év végén be is vezettünk. Az IT biztonság elismert szereplőivel együttműködve több fejlesztést is végrehajtottunk, például a kártékony tevékenységek monitorozásának és szűrésének a terén. Azonban tudjuk, hogy az IT-biztonság nem csak a megfelelő eszközökről és folyamatokról szól, ezért ebben az évben is kiemelt figyelmet kap munkatársaink IT-biztonsági tudatosságának fejlesztése is.

Januárban az egyik legfontosabb cél az volt, hogy a megnövekedett számú feladat mellett is minden ügyfelünk és munkatársunk zökkenőmentesen és időben el tudja végezni a munkáját. Ez a hajó révbe ért, de már indul a következő járat, amelynek célja az erre az évre tervezett fejlesztéseink megvalósítása. Remélem ezek eredményeit is hasonlóan pozitívan értékelik majd Ügyfeleink.


  • 2021.08.28Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
  • 2021.09.23HR Basic Sajátítsd el évek helyett 12 napban az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! HR gondolkodás e-learning videókkal, esettanulmányokkal, testre szabva gyakorlatorientáltan. Részletek Jegyek
  • 2021.09.28Kötelező visszaélés-bejelentési rendszer bevezetése, alkalmazása Az EU 2019/1937 sz. irányelve új kötelezettséget ír elő. Visszaélés-bejelentési rendszert kell alkalmazni. Minden 50 fő feletti munkavállalót foglalkoztató vállalkozásnak, továbbá a közszférában működő szervezetnek kötelező lesz visszaélés bejelentési rendszert kialakítania és működtetnie. Részletek Jegyek
  • 2021.10.05Tréning Kerekasztal 2021 Komoly kihívások érték és érik a szervezeteket az utóbbi időszakban. Először a járvány okozta sokk, a vele érkező gazdasági megtorpanás, a home office, hogy szinte minden átkerült a digitális térbe. A helyzet továbbra is konstans változásban van, így szükség van folyamatos, rugalmas alkalmazkodásra. A szervezetek VUCA-környezethez való illeszkedésére, a mostanában egyre inkább teret nyerő hibrid működés kialakítására. Mindehhez a képzéseknek, a tréningpiacnak is alkalmazkodnia kell. Ezért is ül össze újra, egy év kihagyás után a Tréning Kerekasztal Konferencia 2021. október 5-én, a New York Palotában. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Új idő - új fogalom: munkaerő-túlkereslet

A megváltozott munkaerőpiac - melyet a gazdasági változások és a pandémia utáni újranyitás generált - új fogalmakat hozott. Munkaerő-túlkereslet... Teljes cikk

Megjelent „Az Év Felelős Foglalkoztatója 2021” pályázati felhívás

Napjainkban a hazai munkaerőpiac folyamatos átalakuláson megy keresztül. Az előző évek visszajelzései és beérkezett pályázatai alapján egyre... Teljes cikk

Munkavállalói támogató programmal gondoskodik dolgozóiról a PENNY Market!

Gondoskodó munkáltatóként a PENNY Market igyekszik mindig a leghatékonyabban támogatni a dolgozóit. A vállalat ezért is indította el május 1-jétől... Teljes cikk