Megjelent: 2 hónapja

Ikea, Citi, Praktiker, MVÜK, Marquard, Juhos Andrea: sokszínűségi programokat és vezetőket díjazott a HBLF

Összesen hat projektet/vezetőt ismert el Sokszínűségi díjával a Hungarian Business Leaders Forum. Kis és középvállalati kategóriában az MVÜK (Magyar Vállalatvezetők Üzleti Közössége) kapta meg az elismerést. Különdíjban részesült a Marquard Group médiakampányával. A nagyvállalati rövid távú projekt díját a Praktiker kapta, a hosszú távú projektet megosztva az IKEA és a Citi. Míg a leadership kategóriában Juhos Andreát tüntette ki a zsűri a HBLF évzáró ünnepségén.

A sokszínűségi pályázat eredményét Hevesi Nóra, a zsűri elnöke, a Tesco-Global Zrt. kommunikációs vezetője ismertette.

A KKV kategória díját az MVÜK Női vezetői Klubjáért kapta, amely azért dolgozik, hogy több nő kerüljön vezetői pozícióba, láthatóbbak és elismertebbek legyenek a nyilvánosságban. A klub jól definiált problémákra talált inspiráló megoldásokat. Ugyanebben a kategóriában különdíjas lett a Marquard médiavállalat az InStyle magazin “Képes vagyok” című szemléletformáló kampányával. “Össztársadalmi hatását tekintve ez volt az a kezdeményezés, amely messze kiemelkedett a mezőnyből, ugyanakkor egy médiakampányt nehéz volt vállalati programokkal összevetve értékelni” - értékelt a zsűri elnöke.

HBLF Diversity pályázat díjazottjai 2

Az MVÜK Női Vezetői Klubjáért Dintsér Andrea vette át a díjat (mellette Czakó Borbála HBLF alapító, Istenesné Solti Andrea elnök, Gárdus Zsuzsa elnökségi tag)

A nagyvállalatok két kategóriában - rövid és hosszú távú projektek - is elindulhattak. A rövid távú intézkedések között a zsűri a Praktiker barkácslánc “Sokszínűségi Hét” pályázatát és annak megvalósításáért ítélte oda az első helyet. Munkatársi részvétellel, erős bevonással zajlott és minden más cég számára könnyen adaptálható a program.

A hosszú távú vállalati kategóriában a Citi üzleti szolgáltatóközpontja és azIkea bútorlánc megosztva kapta meg az elismerést. A Citinál a fordított mentoringot (amikor a senior vezető tanul a junior beosztottól) és a “Hozd be a szüleidet/nagyszüleidet” kezdeményezéseket emelte ki a zsűri. Utóbbi egy fiatalok dominálta shared service centerben a generációs szakadékot volt hivatott áthidalni. Az Ikea Munkavállalói készségek programja 2021-ben indult, és célja, hogy a nyitott pozíciók egy részét menekülteknek ajánlja fel. A zsűri értékelte, hogy a vállalat bátran reagál egy valós, de politikailag és társadalmilag sok vitát generáló problémára.

HBLF Diversity pályázat díjazottjai 3

A Citi (balra, Veronika Spanarova vezérigazgató) és az Ikea (jobbra, Schumicky Ilona PA vezető) képviselői a díj átvételekor

A Leadership díjat Juhos Andrea kapta másfél évtizedes, valós változásokat hozó, a hátrányos helyzetben levőket támogató munkájáért. Andrea 15 éve önkéntes a Salva Vita Alapítványnál. Sokat segített abban az alapítványnak, hogy megfelelően tudjanak a cégekhez fordulni a fogyatékos emberek foglalkoztatásával. Részt vett a HBLF X Mentor program kialakításában, amelynek célja a női vezetők fejlesztése. Kötelességének érzi a hátrányos helyzetben levők támogatását, hogy tudásával valós hatást gyakoroljon mások sorsának alakulására.

Juhos Andrea LHH magyarországi partnere

Juhos Andrea, a LHH Hungary ügyvezető partnere a hátrányos helyzetben levők több évtizedes támogatásáért, mentorálásáért kapta meg a Leadership kategória első díját. A díjátadón nem tudott részt venni.

Itt vannak a Karta újabb aláírói

Az évzáró eseményen újabb magyarországi cégek csatlakoztak a HBLF Sokszínűségi Kartájához. A friss aláírók az ALD Automotive (flottakezelés), az AMC Networks (televíziós társaság), az Autistic Art Közhasznú Alapítvány az Autista Lakóotthonokért, a Beiersdorf Kft. (kozmetika), a Dentsu Kft. (digitális marketing), a Fruit of Care (céges ajándékozási platform), a Jobb Veled a Világ Alapítvány és a _Vois (Vodafone Intelligent Solutions).


Sokszínűségi Karták

2004 óta Európában 26 sokszínűségi chartát hoztak létre. Ezek több ezer vezető multinacionális vállalatnak, kkv-nak, állami szervnek és nonprofit szervezetnek nyújtanak támogatást és népszerűsítik a sokszínűség kezelésével kapcsolatos bevált gyakorlatokat. Az uniós platform több mint 12 000 aláíró szervezetet és több mint 16 millió munkavállalót fog össze. A Sokszínűségi Karta Magyarország, amelynek a HBLF a gazdája, az EU kartájának irányelveit követi, a magyar kormány is támogatja.

A nyitóképen a HBLF Sokszínűségi pályázatának nyertesei, a HBLF vezetői, a zsűri néhány tagja a szervezet évzáró ünnepségén a Magyar Bankholding báltermében 2022. december 1-jén Budapesten.

  • 2023.02.16Lean black belt képzés A képzés során a résztvevő megismerhetik azokat a haladó és új lean módszereket, illetve az Ipar 4.0-hoz kapcsolódó fejlesztéseket, amelyek ráépülnek és kiegészítik a korábbi lean ismereteiket, ezzel szélesebb körben tudják a szervezetüknél folyó lean bevezetést támogatni. Részletek Jegyek
  • 2023.02.16CX-Ray elégedettségfelmérés online workshop A munkahelyi hatékonyság az elégedett kollégákkal kezdődik! Skálázható, szűrhető eredmények - tudd meg, munkatársaid szerint, mik a valóban égető problémák! Részletek Jegyek
  • 2023.02.23CX-Ray teljesítményértékelés online workshop Miért fontos a TÉR? Az egyértelmű egyéni és csapat célok és a folyamatos visszajelzés az elkötelezettséget és motivációt kiemelten meghatározó tényezők. Részletek Jegyek
  • 2023.03.22recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét. Részletek Jegyek
További cikkek
Ikea, Citi, Praktiker, MVÜK, Marquard, Juhos Andrea: sokszínűségi programokat és vezetőket díjazott a HBLF

Összesen hat projektet/vezetőt ismert el Sokszínűségi díjával a Hungarian Business Leaders Forum. Kis és középvállalati kategóriában az MVÜK... Teljes cikk

Egyre fontosabb a CSR, mégis keveset költenek rá a magyar vállalatok

Többet vagy az ideivel azonos összeget költ a magyarországi nagyvállalatok többsége társadalmi felelősségvállalási (CSR, corporate social... Teljes cikk

Tízből hét cégnél a vártnál nagyobb pénzügyi hasznot hoznak a klímavédelmi lépések

Tízből hét cégnek a vártnál nagyobb pénzügyi hasznot hoznak a klímavédelmi kezdeményezések – derül ki az EY több mint 500 globális vállalatot... Teljes cikk