Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 14 éve

Jelöltkommunikáció

A fogalom alá tartozik mindazon tevékenység, amelyet egy szervezet egy álláshirdetés közzétételétől az interjúztatás többlépcsős rendszerén át egészen a jelöltek szerződtetéséig végez.

Mindenekelőtt tisztázni kell, hogy milyen az a kép, amelyet a potenciális jelöltekben szeretnénk ébreszteni magunkról, illetve, hogy üzenetünk teljes összhangban van-e a szervezet értékeivel és céljaival. A jelöltkommunikáció, vagy válaszmenedzsment építésekor már az üzenetet közvetítő csatornát, és annak valamennyi előnyét és hátrányát is szem előtt kell tartanunk. Nem elég a megfelelő csatornát kiválasztani, biztosítani kell a csatorna folyamatos meglétét, átjárhatóságát az üzenet közvetítésének ideje alatt.
Ha egy pozíció a szervezeten belül is meghirdetésre kerül, az esélyegyenlőség nevében valamennyi dolgozónk számára el kell azt juttatnunk, illetve valamennyiük részére biztosítani kell az intranetes hozzáférést. Ha rendelkezünk ingyenesen hívható munkaadói telefonszámmal, akkor azt szakszerűen, odaadóan kezelni is kell, de ez csak egy szempont a célok és eszközök meghatározásakor.
A legfontosabb, hogy minden érdeklődő, jelentkező pozitív tapasztalatot kapjon vállalatunkkal való érintkezése során, még akkor is, ha számára eredménytelenül záródik a kapcsolat. A jelöltkommunikáció során fontos tudni, hogy minden potenciális pályázó felé küldött üzenetünk egyben a munkaadói arculatunkra is befolyással van.
Egy meghirdetett álláslehetőségnél lényegesen több elutasított, mint felvett pályázóval kell számolnunk, ezért korántsem mindegy, hogyan kommunikálunk velük. Sikertelen pályázókkal való kommunikációnk visszhangja esetenként sokkal több embert ér el, mint a sikerrel pályázóké.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
3 tipp a munkavállalók motiválására

Egy olyan munkahelyen, ahol az egyén nem érez megbecsülést, nem érzi magát nélkülözhetetlen, fontos elemnek, ott a csapatmunka motivációja is... Teljes cikk

7 készség, amit nem veszélyeztetnek a robotok

Az automatizációrót, a robotok térhódítását gyakran „mumusként” emlegetjük, amelyek elveszik a munkát, azonban a helyzet azért ennél jóval... Teljes cikk

Így építhetjük tudatosan énmárkánkat az online térben

A METU szakértői összeszedtek öt olyan tippet, melyeknek segítségével a legelőnyösebb képet alakíthatjuk ki magunkról a munkáltatók előtt az online világban. Teljes cikk