kapubanner for mobile
Megjelent: 17 éve

Karácsonyi céges partik: itt az igényes szórakozás ideje

A válság a céges karácsonyi rendezvényeken is érezteti hatását, idén valószínűleg szolidabban ünnepelnek a társaságok. A feltűnő, rongyrázó, harsány események helyett a finoman elegáns, tartalmas szórakozás ideje érkezett el - mondta Kováts Tibor, a Yoman&Yoman ügyvezetője, tulajdonosa, aki szerint az egyedi produkciók gyártásával üzenetet is lehet közvetíteni a célközönségnek.

- Hogyan ünnepelnek a cégek az idén?

- Mindenki tart a válságtól, bizonytalanná válnak a tervek és lehetőségek, ezért racionalizálják a kiadásokat. Akiknek kevesebb elkölthető keret áll a rendelkezésére, az is próbál hű maradni a hagyományokhoz, de kénytelen racionalizálni. Persze vannak olyan vállalatok is, amelyek egyszerűen lemondanak erről a lehetőségről. Ők vállalják annak a kockázatát, hogy a dolgozók kötődése csökken, a kezdetét veszi egy esetleges rossz hangulat, amikor a céges konyhában arról pusmognak ebédmelegítés közben, hogy a karácsonyi esemény elmaradása valami még rosszabbnak a kezdete. Az előrelátó cégek inkább a "megtartom, de okosabban" - megoldást választják: összevonnak több rendezvényt, pl. a karácsonyi partit az évindítóval, így két legyet ütnek egy csapásra, éreztetik a dolgozókkal a költségek lefaragásának szükségességét, de úgy, hogy közben azt is megmutatják, hogy nehéz helyzetekben sem feledkeznek meg róluk.

- Milyen produkciókat érdemes tervezni egy ilyen eseményre?

- Óriási lehetőség az egyedi produkciók gyártása, aminek kapcsán a cégnek lehetősége van valamely üzenetet is közvetíteni a célközönsége felé. Ezek az elemek csak úgy érnek valamit, ha művészi érzékenységgel állítjuk össze a programot, egy vezető szálra felfűzve egységes kompozíciót állítunk össze. Mondok egy példát: ha a színpadon élő lovak és tűzijáték harsogja túl a 100 fős nagyzenekart, azzal nehéz azt kommunikálni, hogy megszorítások várhatóak, amiből mindenkinek ki kell vennie a részét. Ha a színpadon 3-4 balerina a lehető legegyszerűbb jelmezben mindössze kimagasló művészi odaadásával varázsolja el a nagyérdeműt, nos azzal valóban megmutathatjuk, hogy a nagyszerű teljesítmény nem pénzkérdés, hanem attitűd, aminek minden helyzetben létjogosultsága van.

- Ez azt jelenti, hogy ezek a produkciók lényegesen olcsóbbak, mint a megszokott "nagyelőadások"?

- Nem feltétlenül. Nagy csodák nincsenek, ma már a fellépők jelentős része is szolgáltatóként éli a mindennapjait, ők sem dolgozhatnak ingyen. Ugyanakkor minél kevesebb a körítés - díszlet pl. - annál nagyobb egyéni teljesítmény kell ahhoz, hogy valódi értéket lássunk a színpadon. A lényeg az üzenet, amit egy előadás vagy közvetít, és akkor megéri az árát, vagy nem és akkor pénzkidobás. Spórolni nem úgy lehet hatékonyan, ha valamiből ugyanannyi olcsóbbat veszek, mint tavaly, hanem épp akkor, ha nagyobbat, drágábbat, de csak egy olyat veszek, aminek átütő ereje van, minden néző számára mond valamit, ami kitart egy teljes évig, vagy még tovább. Nehéz időkben felértékelődik az érzelmi érintettség, az ilyen alkalmak lehetnek a hajtós napok katalizátorai.

- Mitől válik igazi ajándékká a karácsonyi parti?

- Az igényes szórakozás, a magas színvonalú produkció üzenete a dolgozók felé, hogy a cég valóban megbecsüli őket, egy évben egyszer megadja a módját, hogy megköszönje a közös munkát és kitartást kérjen a következő évre. A feltűnő, rongyrázó, túlontúl harsány események ideje lejárt, a finoman elegáns, tartalmas szórakozás ideje következik. Ha a dolgozónak már sem ideje, sem pénze nem marad pl. színházba, táncszínházba menni, hozzuk oda neki ezeket a produkciókat, vagy akár vigyük a partit ezekre a helyszínekre. A Yoman&Yoman ebben a legerősebb, jól ismerjük a produkciókat, minden művészeti ágnak kiemelkedő szakértőivel dolgozunk, és nagy gondot fordítunk arra, hogy a vállalatok üzeneteit, elvárásait jól megértve a legmegfelelőbbet valósítsuk meg minden rendezvényükön. Az egyéni karácsonyi ajándék is akkor ér célt, ha érzem, amikor kapom, hogy kimondottan nekem szól, az, aki megajándékoz, vette a fáradságot, hogy átgondolja, milyen ember vagyok, minek örülnék. Épp így van ez a vállalatok ajándékait illetően is, ha személyre-szervezetre szabott, akkor magukénak érzik a megajándékozottak.

Yoman&Yoman
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Külföldi munka

A KSH adatai szerint tavaly 41 300 magyar vándorolt külföldre, és 2020 óta folyamatos a növekedés. Sokakat vonz a magyarországinál magasabb fizetés... Teljes cikk

Nem az a fontos, hogy ki mit végzett, hanem hogy mihez ért - milyen a készségalapú HR-stratégia?

Hatalmas lehetőségeket látnak a HR vezetők abban, hogy a készségeknek nagyobb szerep jusson a HR-ben. Az átfogó készségalapú stratégia... Teljes cikk

Továbbra is jelentős a szakadék a férfi és női vállalkozások között

A férfiak vállalkozási aktivitása – korosztálytól és vállalkozási típustól függetlenül – jellemzően magasabb a nőkénél. A férfiak mintegy... Teljes cikk