Kell-e nekünk nagytárgyaló? - ilyen lesz a jövő irodája
Érdemes újragondolni a régi munkamódszereinket, felülvizsgálni a korábbi tárgyalóink létjogosultságát, ezekre új belső tereket tervezni, amelyek költséget spórolnak a cégeknek. Pók Enikő, a studioNeked vezető tervezője ad ehhez ötleteket.
Kérdéses, hogy mindezen, innovatív vezetői gondolkodás, eltérő kulturális, gondolkodásbeli, szociális különbségek mellett mennyire érdemes egy az egyben, alapos átgondolás nélkül, másolással integrálni a külföldön jól működő rendszereket saját környezetünkbe. Vajon emiatt bukott meg Magyarországon a babzsákfoteles, sörcsapos, csúszdás iroda használata? Érdemes lenne a post Covid időszakban a mélyre ásni, és olyan belső tereket kialakítani, amelyek maximálisan támogatják a munkavégzést, jelen esetben a cikkben górcső alá vett tárgyalást.
Kell nekünk nagytárgyaló?
Az irodai kommunikáció 71%-át a két fős megbeszélések teszik ki, és az irodai megbeszélések fele kettő-négy fő között zajlik - derül ki a NowyStyl 840 fős felméréséből. A tanulmányt továbbgondolva megkérdőjeleződik a 8-10 vagy 16 főnél is több személyt befogadó, reprezentatív, nagytárgyalók szerepe az irodákban.
Nagy méretük és távolságtartó kialakításuk miatt, sokszor nem jut a dolgozók eszébe az, hogy ne csak reprezentatív célra, hanem általános jelleggel is használják azt. Ennek a következtében a cégek felesleges irodatereket bérelnek nem kevés pénzért.
Pusztán reprezentatív célra, sokkal célszerűbb lehet, a recepciós tér közelében, kellemes fogadó tér létrehozása, ami egyrészt reprezentálja a céget és erősíti a cég brandjét, másrészt ahol le lehet ültetni a vendéget, aki megbeszélésre érkezik külsősként. Ha belegondolunk abba, hogy 2 fős megbeszélésre érkezik, megfelelő lehet a saját irodában egy tárgyalósarok kialakítása, ahol az informális meeting zavartalanul megtörténhet. Amennyiben a dolgozóknak nincs külön szobája, 4 fős, kisebb tárgyalóban is megtörténhet az információcsere.
Ilyen lehet a jövő irodája
Thinking out of the box
Miért is lenne szükség minden tárgyalási forma esetén zárható helyiségre? Amennyiben a tárgyalás célja az, hogy közösen feladatot oldjunk meg, egy laptoppal, amelyet egy HDMI kábel segítségével nagy képernyőn keresztül, megosztunk egymással, elhelyezhetjük azt az iroda egy olyan terében, ami 2 munkacsoportot választ el egymástól, a folyosó természetes fénnyel nem ellátott helyisége, vagy egy sarok, amit nem használunk semmire. Természetesen az árammal való ellátottságáról gondoskodni kell, mind mesterséges fény, mind elektromos aljzat tekintetében.
Fókuszált ülő munka esetén a legjobb, ha a combunk párhuzamos a földdel, és a lábszárunkkal 90 fokos szöget zár be, a derekunk egyenes. Ám eltérő ergonómiai kialakítást igényel az, ha ötletelni, brainstormingolni szeretnénk az adott térben. Ilyenkor, az agyunk frissen tartása miatt, érdemes a testet is kimozdítani a megszokott pozíciójából, a friss gondolatokhoz a megszokottól eltérő ülésforma javasolt. Célszerű az asztal magasságán változtatni, amit emelhető asztallappal vagy bárpult magasságú asztallal könnyedén elérhetünk. Ehhez a magassághoz már nem elegendőek a normál munkaszékek, ülő-álló testtámasszal ha van kedvünk, állunk, ha megpihennénk, megtámasztjuk testünket a támasszal.
Egészséges és fenntartható tárgyalók
Nemzetközi WELL standard minősítéssel rendelkező irodákban, mint a taivani Semiflor Corporation Taipei Branch, nemcsak egészségsarokkal, környezetbarát és fenntartható környezettel, edzőteremmel alapozzák meg a dolgozók jóllétét, hanem a korábban felsorolt gondolkodásmóddal létrehozott tárgyalási helyszínekkel is. A cég fontosnak tartotta, hogy az iroda is alátámassza a zöld, fenntartható gondolkodást.
Pók Enikő
vezető belsőépítész, ügyvezető
Környezettervezés.hu, studioNeked
Sorozatunk korábbi cikkei:
Hogyan alakítsuk ki az irodát? - javaslatok a post Covid munkatérre
Együttműködés közösségi térben
Milyen lesz a jövő irodája?
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
A külföldi munkavállalásnál a kiküldetés előnyeire hívta fel a figyelmet az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) keddi... Teljes cikk
A világ egyik legnagyobb technológiai vállalatának tartott Dell új irányelvei szerint nem jár előléptetés azoknak a munkavállalóknak, akik nem... Teljes cikk
Sok hazai vállalatnak okoz problémát, hogy vezető vagy magas pozícióban lévő külföldi kollégáik papíron igazolt végzettség hiányában az új... Teljes cikk
- Tárgyalási sebek 3 hónapja
- Mire kell figyelni az irodai színek és festéktípusok kiválasztása során? 4 hónapja
- Hogyan lesz valóban kutyabarát egy iroda? 5 hónapja
- Mitől függ a hőszivattyús fűtés ára? 6 hónapja
- Időtlen és elegáns megjelenés, ilyen a Hampton stílus 7 hónapja
- Egyre kihasználatlanabbak a budapesti irodák 7 hónapja
- Megtörtént a Kutyabarát Munkahely Pályázat ünnepélyes díjátadója 8 hónapja
- Mivel járulhatunk hozzá a nyomtató hosszan tartó egészségéhez? 10 hónapja
- Hogyan rendezzünk be egy otthoni irodát? 10 hónapja
- Hogyan hat a dolgozókra a természet közelsége az irodában? 10 hónapja
- Gondok vannak a magyar irodapiacon 10 hónapja