Kell-e nekünk nagytárgyaló? - ilyen lesz a jövő irodája
Érdemes újragondolni a régi munkamódszereinket, felülvizsgálni a korábbi tárgyalóink létjogosultságát, ezekre új belső tereket tervezni, amelyek költséget spórolnak a cégeknek. Pók Enikő, a studioNeked vezető tervezője ad ehhez ötleteket.
Kérdéses, hogy mindezen, innovatív vezetői gondolkodás, eltérő kulturális, gondolkodásbeli, szociális különbségek mellett mennyire érdemes egy az egyben, alapos átgondolás nélkül, másolással integrálni a külföldön jól működő rendszereket saját környezetünkbe. Vajon emiatt bukott meg Magyarországon a babzsákfoteles, sörcsapos, csúszdás iroda használata? Érdemes lenne a post Covid időszakban a mélyre ásni, és olyan belső tereket kialakítani, amelyek maximálisan támogatják a munkavégzést, jelen esetben a cikkben górcső alá vett tárgyalást.

Kell nekünk nagytárgyaló?
Az irodai kommunikáció 71%-át a két fős megbeszélések teszik ki, és az irodai megbeszélések fele kettő-négy fő között zajlik - derül ki a NowyStyl 840 fős felméréséből. A tanulmányt továbbgondolva megkérdőjeleződik a 8-10 vagy 16 főnél is több személyt befogadó, reprezentatív, nagytárgyalók szerepe az irodákban.
Nagy méretük és távolságtartó kialakításuk miatt, sokszor nem jut a dolgozók eszébe az, hogy ne csak reprezentatív célra, hanem általános jelleggel is használják azt. Ennek a következtében a cégek felesleges irodatereket bérelnek nem kevés pénzért.

Pusztán reprezentatív célra, sokkal célszerűbb lehet, a recepciós tér közelében, kellemes fogadó tér létrehozása, ami egyrészt reprezentálja a céget és erősíti a cég brandjét, másrészt ahol le lehet ültetni a vendéget, aki megbeszélésre érkezik külsősként. Ha belegondolunk abba, hogy 2 fős megbeszélésre érkezik, megfelelő lehet a saját irodában egy tárgyalósarok kialakítása, ahol az informális meeting zavartalanul megtörténhet. Amennyiben a dolgozóknak nincs külön szobája, 4 fős, kisebb tárgyalóban is megtörténhet az információcsere.

Thinking out of the box
Miért is lenne szükség minden tárgyalási forma esetén zárható helyiségre? Amennyiben a tárgyalás célja az, hogy közösen feladatot oldjunk meg, egy laptoppal, amelyet egy HDMI kábel segítségével nagy képernyőn keresztül, megosztunk egymással, elhelyezhetjük azt az iroda egy olyan terében, ami 2 munkacsoportot választ el egymástól, a folyosó természetes fénnyel nem ellátott helyisége, vagy egy sarok, amit nem használunk semmire. Természetesen az árammal való ellátottságáról gondoskodni kell, mind mesterséges fény, mind elektromos aljzat tekintetében.
Fókuszált ülő munka esetén a legjobb, ha a combunk párhuzamos a földdel, és a lábszárunkkal 90 fokos szöget zár be, a derekunk egyenes. Ám eltérő ergonómiai kialakítást igényel az, ha ötletelni, brainstormingolni szeretnénk az adott térben. Ilyenkor, az agyunk frissen tartása miatt, érdemes a testet is kimozdítani a megszokott pozíciójából, a friss gondolatokhoz a megszokottól eltérő ülésforma javasolt. Célszerű az asztal magasságán változtatni, amit emelhető asztallappal vagy bárpult magasságú asztallal könnyedén elérhetünk. Ehhez a magassághoz már nem elegendőek a normál munkaszékek, ülő-álló testtámasszal ha van kedvünk, állunk, ha megpihennénk, megtámasztjuk testünket a támasszal.

Egészséges és fenntartható tárgyalók
Nemzetközi WELL standard minősítéssel rendelkező irodákban, mint a taivani Semiflor Corporation Taipei Branch, nemcsak egészségsarokkal, környezetbarát és fenntartható környezettel, edzőteremmel alapozzák meg a dolgozók jóllétét, hanem a korábban felsorolt gondolkodásmóddal létrehozott tárgyalási helyszínekkel is. A cég fontosnak tartotta, hogy az iroda is alátámassza a zöld, fenntartható gondolkodást.
Pók Enikő
vezető belsőépítész, ügyvezető
Környezettervezés.hu, studioNeked
Sorozatunk korábbi cikkei:
Hogyan alakítsuk ki az irodát? - javaslatok a post Covid munkatérre
Együttműködés közösségi térben
Milyen lesz a jövő irodája?
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Milyen adminisztratív és jogi kihívásokkal jár a relokáció, hogyan gyorsítható a folyamat, és milyen megoldások érhetők el a bonyolultabb... Teljes cikk
2023-ban az Európai Unió jelentősen növelte a magasan képzett, nem EU-s állampolgárok számára kiadott munkavállalási és tartózkodási engedélyek... Teljes cikk
2024. januárban lépett életbe az új idegenrendészeti törvény, amely új engedélytípusokat, új keretrendszert teremtett a külföldiek... Teljes cikk
- Vezetőváltás a KPMG Legal Tóásó Ügyvédi Irodánál 3 hónapja
- Flexibilis terek: Irodák a hibrid munkavégzés korában 3 hónapja
- Egyre nagyobb az igény a dolgozók részéről a hibrid irodák és az íróasztal-megosztás felé 3 hónapja
- Minden hatodik brit dolgozó a háziállatához igazítja a munkaidejét 3 hónapja
- Nemzetközi munkaerő-bevonás: EoR, az új csodaszer? 3 hónapja
- Munkahelyi hatékonyság növelése szinte ingyen 4 hónapja
- Külföldi munka: adókon innen, határokon túl 4 hónapja
- Indul a Lakhatási Tőkeprogram: széles a pályázói kör 4 hónapja
- Külföldi munka: hogyan foglalkoztassunk munkavállalókat külföldön? 4 hónapja
- Próbanap, egyszerűsített foglakoztatás, rejtett munkavállalás: adócsapdák, amikbe a munkáltatók beleeshetnek 5 hónapja
- Hogyan zajlik a profi iroda költöztetés? 5 hónapja