Kiderült: az ügyfélélmény fejlesztése a munkavállalók lojalitását is növeli
A fogyasztói benyomás kulcsszerepet játszik az üzleti sikerben, a legtöbb cég azonban mégsem rendelkezik erre vonatkozó átfogó stratégiával; az adathiány jelenti a legnagyobb akadályt abban, hogy a magyar vállalatok személyre szabott ajánlatokat nyújtsanak ügyfeleiknek – állapítja meg az EY 50 hazai marketing és értékesítési vezető megkérdezésével készült tanulmányában, amelyről közleményben tájékoztatta az MTI-t.
A felmérés rámutat, hogy a vásárlói elégedettség közvetlen hatással van az üzleti teljesítményre. Az EY korábbi kutatásai szerint az elmúlt öt évben a fogyasztók megszerzésének költsége csaknem 60 százalékkal nőtt, így a vállalatok számára egyre fontosabb a márkahű ügyfelek megtartása.
Azok a cégek, amelyek kiemelten foglalkoznak az ügyfélélmény fejlesztésével, nemcsak a piaci versenyben tudnak kitűnni, hanem a munkavállalóik lojalitását is növelik, és rugalmasabban alkalmazkodnak a változásokhoz
- derült ki a vizsgálatból.
A közlemény idézi László Rolandot, az EY üzleti tanácsadási területének vezető partnerét, aki szerint a vevők preferenciái soha nem változtak olyan gyorsan, mint most. A vállalatvezetők számára elengedhetetlen, hogy megértsék ügyfeleik elvárásait, és ezekre hatékonyan reagáljanak. A tanulmány azonban azt mutatja, hogy sok cég még nem épített ki olyan rendszereket, amelyek lehetővé tennék a releváns adatok hatékony gyűjtését és felhasználását. Pedig azok a cégek, amelyek ezt megteszik, versenyelőnyre tehetnek szert. A magas márkahűséggel rendelkező cégek két és félszer gyorsabban növelik bevételeiket, mint versenytársaik. Az elkötelezett ügyfelek ráadásul négyszer nagyobb valószínűséggel vásárolnak meg újra egy adott terméket - tette hozzá a szakember.
A kutatásban részt vevő vezetők szerint az ügyfél-elégedettséget leginkább az innovációval és a környezettudatossággal lehet növelni, ezt követi az ár-érték arány és a személyre szabott élmény.
Palincsár László, az EY Customer & Growth szolgáltatások vezetője a közleményben megjegyezte, a fogyasztók egyre tudatosabbak és csak akkor hajlandók megosztani adataikat, ha abból számukra valódi előny származik. A szakértő szerint a fenntartható növekedéshez a vállalatoknak olyan adatvezérelt stratégiát kell alkalmazniuk, amely nemcsak az aktuális trendeket követi, hanem előre is jelzi a fogyasztói igények változását.
Felmérés: Ezek a legnagyobb kihívások a vállalatok számára
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
2025-ben már tizenötödik alkalommal hirdettek győzteseket Az Év Irodája versenyen. Ráadásul idén nem csak magyarországi, hanem külföldi irodák is... Teljes cikk
Mérnök leszel vagy kutató? Sajnos, ez a kérdés még mindig ritkán hangzik el a pályaválasztás előtt álló fiatal lányok körében. A Lányok Napja... Teljes cikk
A fogyasztói benyomás kulcsszerepet játszik az üzleti sikerben, a legtöbb cég azonban mégsem rendelkezik erre vonatkozó átfogó stratégiával; az... Teljes cikk
- Menopauza támogatás vagy idősgondozási juttatás - íme a munkaerő-megtartás új dimenziója 2 éve
- Ügyfélélmény a Nagy Bazárban 2 éve
- A vállalati lojalitás a múlté? 2 éve
- Vérlázító ajándékot kapott 27 év szolgálat után a Burger Kingtől 2 éve
- Munkavállalói részvények és extra szabadság - interjú Mihók Krisztinával, az Erste Bank HR-vezetőjével 3 éve
- 75 évig dolgozott ugyanannál a cégnél, 90 évesen ment nyugdíjba 4 éve
- „A munkavállalóink lojalitása jelentősen nőtt” 4 éve
- Erre a három dologra van szüksége a munkavállalóknak 5 éve
- Továbbra sincs bérmegállapodás az Audinál 5 éve
- Nem éri meg lojálisnak lenni? 6 éve
- Lenyomja az Y generáció az X-et? 7 éve