Megjelent: 2 éve

Ülőmunka és egészség: erre is figyeljünk!

„Ugyan, ez csak ülőmunka, nem hiszem, hogy fárasztó lenne!” Sokan még mindig úgy gondolják, az irodai munka fizikailag nem megterhelő. Pedig a sok ülés, a stressz és a mozgásszegény életmód éppen úgy megkéri az árát, mint a több aktivitással járó feladatok. Lássuk, mit tehetünk az irodai egészségért!

Ülőpárna derékfájás ellen

Az egyik leggyakoribb irodai „betegség” a derékfájás. A tüneteknek több oka is lehet, a sajgó hát pedig már egészen fiatal korban is szerezhet nehéz perceket. Érdemes tenni azért, hogy elkerüljük a komolyabb betegség kialakulását.

A derékfájás lehet ízületi fájdalom, amit a folyamatos egy helyben ülés, az izmok egyenetlen munkája, illetve a mozgásszegény életmód miatti izomgyengeség is okozhat. Már az is sokat jelent, ha nap közben mozgunk egy kicsit, illetve hetente legalább egyszer-kétszer aktív gerinctornát is végzünk.

A fájdalom azonban a vesék jelzése is lehet. A légkondicionáló vagy a szellőztetés miatti huzat a húgyutak egészségére is befolyással van. Az Értéksziget gyógyászati segédeszköz webáruháza ennek elkerülésére a derék és vesemelegítők használatát javasolja. Egy diszkrét, gumis változatot akár már reggel, az ingázáshoz is felvehetünk.

A felfekvés még mindig tabu

A fájdalmas bőrtünetek főleg melegebb időben jelentkezhetnek. Sokan még mindig tabuként kezelik, de a felfekvések, hólyagok kialakulása nem csak a fekvő betegeket, de az irodai dolgozókat is veszélyezteti. Az ülés során gyakran csak ugyanazon a ponton terheljük, dörzsöljük a bőrünket. Ezen a területen a romlik a vérellátás, így gyulladás, elhalás, sebesedés alakulhat ki.

A felfekvés főleg a cukorbetegséggel, autoimmun betegségekkel, ekcémával küzdőket veszélyezteti, de gyakran a műszálas, üzleti öltözet is kedvez a kialakulásának. Egy jól megválasztott ülőpárna az Értéksziget Webáruháztól hatalmas segítséget jelenthet ebben az esetben.

A lábakra is vigyázni kell

Az ülés során a lábak egészségét is óvni kell. A visszerek és seprűvénák megjelenése ugyanúgy jellemző az irodai munkát végzőkre, mint a fizikai dolgozókra. Ha tudjuk, hogy hosszú időt kell az íróasztal mellett tölteni, esetleg több órás, megfeszített koncentrációra lesz szükségünk napközben, érdemes kompressziós harisnyát húzni. Ez javítja a lábak vérkeringését, megelőzi a boka és lábdagadást.

Egy kis odafigyeléssel, némi tornával és mozgással a legtöbb ülőmunka okozta kellemetlen tünet megelőzhető, sőt, a komolyabb betegségeknek, a gerincsérv vagy vesekő kialakulásának is elejét tudjuk venni.
  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Hogyan kell elvonulni? Ne csak akarj, hanem szállj is ki!

Sokan jutnak el abba a lelkiállapotba az életük során, amikor egyszerűen csak ki akarnak kerülni a hétköznapok nyomása alól. Van, amikor sok lesz a... Teljes cikk

Megéri a saját munkavállalók egészségébe fektetni

Alapvető változások tapasztalhatóak a munkaerőpiacon, amelyek szerint a vállalati vezetőknek fokozottabb figyelmet kell fordítaniuk a munkavállalói... Teljes cikk

Ilyenek a jövő irodaházai, amikben öröm dolgozni

Csoki-automata és csúszda helyett közösségi terekre, nyugalomra és fényre vágynak a munkavállalók. Teljes cikk