Megjelent: 4 hónapja

Mennyit keresnek a marketingesek 2025-ben?

Az automatizáció és a mesterséges intelligencia a marketinges szakmát is jelentősen formálja. Hogyan alakultak a fizetések olyan pozíciókban, mint a social media manager, a brand manager vagy az e-kereskedelmi specialista?

Marketing fizetés 2025-

Idén februárban tette közzé bérezési tanulmányát a Hays Hungary HR szolgáltató. A korábbiakban foglalkoztunk a HR-es, a pénzügyi, mérnöki, értékesítési területen és az üzleti szolgáltatóközpontokban (SSC) elérhető fizetésekkel. Most a sorozatot a marketinggel folytatjuk.

“Mivel már szinte minden digitális a marketing területén, adat alapon értékelnek és optimalizálnak, ezért a marketingeseknek érteniük kell ezekhez” - írja bevezetőjében Moldován Krisztián, aki szerint idénaz AI-szakértők és az automatizálási szakemberek iránti kereslet növekedni fog. A megfelelően képzett szakemberek megtalálása lesz a legnagyobb kihívás.

Ugyan 2024 a költségcsökkentés éve volt, a cégek látják azt is, hogy megfelelő marketing nélkül nem tudnak labdába rúgni. Egyetlen marketingesnek kell az összes területet átlátnia, ha szükséges akár ügynökségi segítséggel. 

Mivel a személyre szabott ajánlatok egyre fontosabbá válnak, azadatelemzők és a prediktív analitikai szakemberek iránti kereslet növekedni fog. A legnagyobb kihívás az adatvédelem és a GDPR-szabályozások betartása lesz, miközben a vállalatok igyekeznek minél több információt gyűjteni a fogyasztókról. Emellett a fenntarthatóság, az etikus működés, a CSR kifejezetten fontos - a márka, a cég reputációja miatt -, így ez a tudás is értékes a piacon.

Itt vannak a fizetések - bruttó alapbér bónusz és béren kívüli juttatások nélkül  

Marketing fizetés 2025

Forrás: Hays Hungary Salary Guide

A fizetési lista alján a jellemzően belépő szintű marketing asszisztensek, akiknek a mediánbére bruttó 660 000 forint.

Ennél többet vihetnek haza a piackutatók, (market research analyst), akik 800 000 forintos bruttó bérrel kalkulálhatnak.

Egy-egy terület specialistái már a 800 000 - 1 millió forint közötti sávban keresnek. Például a márkaspecialisták (brand specialist) 850 000, az online marketing specialisták 900 000, a közösségi média menedzserek (social media manager) 900 000, az e-kereskedelmi specialisták (e-commerce sepcialist) pedig már hétszámjegyű összeget keresnek (1 millió forint).

Kisebb manageri munkakörben már 1 millió forint feletti összegekkel találkozunk, például egy termékmenedzser (product manager) 1,1 millió forintot keres, egye-kereskedelmi manager 1,2 millió forintot. 

Felsővezetői szinten 2 millió forint felett

Efölött a marketingvezető mediánbére a Hays szakembereinek adatai szerint 1,7 millió forint. Az a vezető, aki a kommunikációs és a marketing tevékenységet összefogja/vezeti, és jellemzően a felsővezetői csapat tagja, bruttó 2,4 millió forintos alapfizetéssel számolhat. 

"Mennyit keres?" sorozatunk korábbi cikkei itt olvashatóak.

Nyitókép: Pixabay
 

  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Csökkent a Tesco, bővült a Lego: így alakultak a létszámok a nagyoknál

Júliusról augusztusra a Tescónál több mint 600 fővel dolgoztak kevesebben. Ez volt a legnagyobb létszámmozgás a HR Portál és az Opten... Teljes cikk

Visszaüt, ha az embereken kezdjük a spórolást

Sok cégnél mostanában zajlik a HR büdzsé éves tervezése. Bár a szakértő szerint egy évre egyre kevésbé lehet előre látni, inkább negyedévente... Teljes cikk

Bértranszparencia másképp

Az EU bértranszparencia irányelv bevezetése minőségileg új lépést jelent a fizetések átláthatóságát illetően, de aki akart, eddig is képet... Teljes cikk