Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 14 éve

Mi a munkaadói arculat?

Munkaadói arculatnak nevezzük azt az eszközt, amely segítségével egy szervezet saját munkaadói márkáját közvetíti. Növekvő szükség van arra, hogy a szervezetek állításokat közöljenek magukról, meghatározzák értékeiket és azt, hogy hova is tartoznak.

A "holnap munkahelye" sokkal szókimondóbb saját értékeivel kapcsolatban és megszállottan hajt az ismertségre, népszerűségre. A kommunikációért felelős szakembereknek pontosan kell megfogalmazniuk, mik is ezek a szervezeti értékek és dönteni arról, hogyan kommunikálhatók a nagyközönség felé. Ezek az értékek többé nem pusztán termékek és szolgáltatások, hanem a munkaadói és a szociális felelősségvállalásról szólnak.

Fontos, hogy a munkaadói arculat minden hirdetésben és kommunikációs eszközben egységessen jelenjen meg. Biztosítani kell, hogy minden toborzás, tréning, díj és munkáltatói anyag, ami a közönséget célozza, egyetlen elképzelés, arculatunk egysége érdekében egyetlen dizájn részeként tartalmazza a munkaadói márkát. A koncepció egységes elfogadottságát kell biztosítani. A márkának nem mindig van azonnali hatása: időbe telik, amíg ismertté és elismertté válik. A kommunikációs szakemberek a márka menedzserei is egyben, tudatosítják azt a "fogyasztókban", biztosítják a márka értékállóságát, figyelik, hogy működése valóban segíti-e a differenciálódást a piacon.

A jól kidolgozott arculat segítségével a munkaadói márkát bármilyen felületre adaptálhatjuk, hogy kifejezzük a szervezeti értékeket, és hogy megcélozzuk vele a potenciális munkavállalókat. A konzisztencia folyamatos fenntartása a HR-ben dolgozók felelőssége is.

A munkaadói arculatot - csakúgy mint a kis vagy nagy arculatokat - az arculati kézikönyvben határozza meg a cég, és kommunikációjának kivitelezésénél mindig ehhez tér vissza, hogy az egyes felületeken az arculat megjelenése mindig egyezzen. Ez nem zárja ki, hogy az üzenetek eltérjenek egymástól és az arculatot ne lehessen szabadon adaptálni. Sőt, a jó arculat olyan, hogy minden szituációra kínál megoldást, és inkább az alkotás szabadságát szolgálja, kreatív irányvonlakkal segíti a kivitelezést, nem pedig korlátozza a kommunikációt.

Ha döntést hoztunk a munkaadói márkáról és biztosítottuk az arculat megjelenését a fontosabb külső és belső anyagokon, már csak egyetlen megválaszolatlan kérdés maradt hátra: a szórás, azaz, hogyan juttassuk el a potenciális munkavállalókból álló célközönséghez munkaadói márkánkat, üzeneteinket?

Ahogy a marketinges csatornák a javak szállítását végzik a gyártótól a fogyasztóig, úgy a munkaadói márka a szervezet munkaadói álláspontját és szükségleteit kommunikálja a megfelelő csatornákon keresztül a munkaerőpiac felé. Fontos, hogy a munkaadói márka értékét maximálisan kihasználjuk.

Minden nyilvánosan rólunk megjelenő híradásnak és anyagnak tartalmaznia kell a szervezet munkaadói álláspontját, ezért fontos:
- a médiumokon keresztül a hirdetések és PR anyagok egységesítése,
- a website-okon keresztül biztosítani azt, hogy az online ajánlatok mind a munkaadói márkát kövessék,
- egyezségre jutni a szervezet recruitment tevékenységét végző ügynökséggel abban, hogy a munkaadói márka minden munkaadói ajánlat és marketing kampány része legyen.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
3 tipp a munkavállalók motiválására

Egy olyan munkahelyen, ahol az egyén nem érez megbecsülést, nem érzi magát nélkülözhetetlen, fontos elemnek, ott a csapatmunka motivációja is... Teljes cikk

7 készség, amit nem veszélyeztetnek a robotok

Az automatizációrót, a robotok térhódítását gyakran „mumusként” emlegetjük, amelyek elveszik a munkát, azonban a helyzet azért ennél jóval... Teljes cikk

Így építhetjük tudatosan énmárkánkat az online térben

A METU szakértői összeszedtek öt olyan tippet, melyeknek segítségével a legelőnyösebb képet alakíthatjuk ki magunkról a munkáltatók előtt az online világban. Teljes cikk