kapubanner for mobile
Megjelent: 21 éve

Mi a munkaadói arculat?

Munkaadói arculatnak nevezzük azt az eszközt, amely segítségével egy szervezet saját munkaadói márkáját közvetíti. Növekvő szükség van arra, hogy a szervezetek állításokat közöljenek magukról, meghatározzák értékeiket és azt, hogy hova is tartoznak.

A "holnap munkahelye" sokkal szókimondóbb saját értékeivel kapcsolatban és megszállottan hajt az ismertségre, népszerűségre. A kommunikációért felelős szakembereknek pontosan kell megfogalmazniuk, mik is ezek a szervezeti értékek és dönteni arról, hogyan kommunikálhatók a nagyközönség felé. Ezek az értékek többé nem pusztán termékek és szolgáltatások, hanem a munkaadói és a szociális felelősségvállalásról szólnak.

Fontos, hogy a munkaadói arculat minden hirdetésben és kommunikációs eszközben egységessen jelenjen meg. Biztosítani kell, hogy minden toborzás, tréning, díj és munkáltatói anyag, ami a közönséget célozza, egyetlen elképzelés, arculatunk egysége érdekében egyetlen dizájn részeként tartalmazza a munkaadói márkát. A koncepció egységes elfogadottságát kell biztosítani. A márkának nem mindig van azonnali hatása: időbe telik, amíg ismertté és elismertté válik. A kommunikációs szakemberek a márka menedzserei is egyben, tudatosítják azt a "fogyasztókban", biztosítják a márka értékállóságát, figyelik, hogy működése valóban segíti-e a differenciálódást a piacon.

A jól kidolgozott arculat segítségével a munkaadói márkát bármilyen felületre adaptálhatjuk, hogy kifejezzük a szervezeti értékeket, és hogy megcélozzuk vele a potenciális munkavállalókat. A konzisztencia folyamatos fenntartása a HR-ben dolgozók felelőssége is.

A munkaadói arculatot - csakúgy mint a kis vagy nagy arculatokat - az arculati kézikönyvben határozza meg a cég, és kommunikációjának kivitelezésénél mindig ehhez tér vissza, hogy az egyes felületeken az arculat megjelenése mindig egyezzen. Ez nem zárja ki, hogy az üzenetek eltérjenek egymástól és az arculatot ne lehessen szabadon adaptálni. Sőt, a jó arculat olyan, hogy minden szituációra kínál megoldást, és inkább az alkotás szabadságát szolgálja, kreatív irányvonlakkal segíti a kivitelezést, nem pedig korlátozza a kommunikációt.

Ha döntést hoztunk a munkaadói márkáról és biztosítottuk az arculat megjelenését a fontosabb külső és belső anyagokon, már csak egyetlen megválaszolatlan kérdés maradt hátra: a szórás, azaz, hogyan juttassuk el a potenciális munkavállalókból álló célközönséghez munkaadói márkánkat, üzeneteinket?

Ahogy a marketinges csatornák a javak szállítását végzik a gyártótól a fogyasztóig, úgy a munkaadói márka a szervezet munkaadói álláspontját és szükségleteit kommunikálja a megfelelő csatornákon keresztül a munkaerőpiac felé. Fontos, hogy a munkaadói márka értékét maximálisan kihasználjuk.

Minden nyilvánosan rólunk megjelenő híradásnak és anyagnak tartalmaznia kell a szervezet munkaadói álláspontját, ezért fontos:
- a médiumokon keresztül a hirdetések és PR anyagok egységesítése,
- a website-okon keresztül biztosítani azt, hogy az online ajánlatok mind a munkaadói márkát kövessék,
- egyezségre jutni a szervezet recruitment tevékenységét végző ügynökséggel abban, hogy a munkaadói márka minden munkaadói ajánlat és marketing kampány része legyen.
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Hazudnak a munkahelyen? Így ismerheted fel

Az őszi Internet Hungary HR-es szekciójában két előadás is a "munkahelyi hamis próféták" témakört járta körül. Milyen hazugságok figyelhetőek... Teljes cikk

Klimax: Dolgozó nők, akik minden nap újrahangolják magukat, mert nincs más választásuk

Nem kell minden nap erősnek lenned, nem kell mosolyognod, ha fáradt vagy és nem kell eljátszanod, hogy „semmi bajom, csak a hormonok”. Ma van a... Teljes cikk

Íme 4 lépés, amivel bármilyen munkahelyi vita elsimítható

A munkahelyi konfliktusok elkerülhetetlenek – de nem mindegy, hogyan kezeljük őket. Andrew Bosworth, a Meta technológiai igazgatója négy bevált... Teljes cikk