Mi a munkaadói arculat?
Munkaadói arculatnak nevezzük azt az eszközt, amely segítségével egy szervezet saját munkaadói márkáját közvetíti. Növekvő szükség van arra, hogy a szervezetek állításokat közöljenek magukról, meghatározzák értékeiket és azt, hogy hova is tartoznak.
Fontos, hogy a munkaadói arculat minden hirdetésben és kommunikációs eszközben egységessen jelenjen meg. Biztosítani kell, hogy minden toborzás, tréning, díj és munkáltatói anyag, ami a közönséget célozza, egyetlen elképzelés, arculatunk egysége érdekében egyetlen dizájn részeként tartalmazza a munkaadói márkát. A koncepció egységes elfogadottságát kell biztosítani. A márkának nem mindig van azonnali hatása: időbe telik, amíg ismertté és elismertté válik. A kommunikációs szakemberek a márka menedzserei is egyben, tudatosítják azt a "fogyasztókban", biztosítják a márka értékállóságát, figyelik, hogy működése valóban segíti-e a differenciálódást a piacon.
A jól kidolgozott arculat segítségével a munkaadói márkát bármilyen felületre adaptálhatjuk, hogy kifejezzük a szervezeti értékeket, és hogy megcélozzuk vele a potenciális munkavállalókat. A konzisztencia folyamatos fenntartása a HR-ben dolgozók felelőssége is.
A munkaadói arculatot - csakúgy mint a kis vagy nagy arculatokat - az arculati kézikönyvben határozza meg a cég, és kommunikációjának kivitelezésénél mindig ehhez tér vissza, hogy az egyes felületeken az arculat megjelenése mindig egyezzen. Ez nem zárja ki, hogy az üzenetek eltérjenek egymástól és az arculatot ne lehessen szabadon adaptálni. Sőt, a jó arculat olyan, hogy minden szituációra kínál megoldást, és inkább az alkotás szabadságát szolgálja, kreatív irányvonlakkal segíti a kivitelezést, nem pedig korlátozza a kommunikációt.
Ha döntést hoztunk a munkaadói márkáról és biztosítottuk az arculat megjelenését a fontosabb külső és belső anyagokon, már csak egyetlen megválaszolatlan kérdés maradt hátra: a szórás, azaz, hogyan juttassuk el a potenciális munkavállalókból álló célközönséghez munkaadói márkánkat, üzeneteinket?
Ahogy a marketinges csatornák a javak szállítását végzik a gyártótól a fogyasztóig, úgy a munkaadói márka a szervezet munkaadói álláspontját és szükségleteit kommunikálja a megfelelő csatornákon keresztül a munkaerőpiac felé. Fontos, hogy a munkaadói márka értékét maximálisan kihasználjuk.
Minden nyilvánosan rólunk megjelenő híradásnak és anyagnak tartalmaznia kell a szervezet munkaadói álláspontját, ezért fontos:
- a médiumokon keresztül a hirdetések és PR anyagok egységesítése,
- a website-okon keresztül biztosítani azt, hogy az online ajánlatok mind a munkaadói márkát kövessék,
- egyezségre jutni a szervezet recruitment tevékenységét végző ügynökséggel abban, hogy a munkaadói márka minden munkaadói ajánlat és marketing kampány része legyen.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A személyes figyelem növeli az ügyfélélményt, legyen szó vendégről, ügyfélről vagy épp üzleti partnerről. A név használata azt üzeni: "Fontos... Teljes cikk
Sok cég küzd a tehetséges fiatal kollégák megtalálásával és megtartásával. A hazai gazdaság egyik legerősebb ága, a vegyipar számára azonban... Teljes cikk
Megnyilvánul-e a nemek között egyenlőtlenség az online szakmai együttműködési platformokon, és ha igen, miképp? Erre kereste a választ... Teljes cikk
- "Nehéz eset" emberekkel dolgozik? - ezt a 7 dolgot tartsa szem előtt 11 hónapja
- Tanulmány: ezért egyre több a csendes felmondás a magyar cégeknél 11 hónapja
- Így hat a dolgozókra a munkahelyi konfliktus 1 éve
- A munkaidőnk mindössze 5 százalékát töltjük kommunikációval 1 éve
- Munkahelyi alumni élethosszig: stratégiai fontosságú a jó kapcsolat fenntartása a volt kollégákkal 1 éve
- Nagy baj, ha nem világos a munkavállalók számára, hogy mi kell az előléptetéshez 1 éve
- Felmérés: a vállalatvezetők nem állnak készen a változások menedzselésére 1 éve
- Felsővezetők a Linkedinen: hogyan lehet jól csinálni? 1 éve
- A dolgozók kétharmada heti 1-2 meetinget időpocsékolásnak tart 1 éve
- Ennyien dolgoztak a kommunikációs iparágban tavaly 1 éve
- PREXA 2024: elindult a nevezés 1 éve