kapubanner for mobile
Megjelent: 19 éve

Mi a munkaadói arculat?

Munkaadói arculatnak nevezzük azt az eszközt, amely segítségével egy szervezet saját munkaadói márkáját közvetíti. Növekvő szükség van arra, hogy a szervezetek állításokat közöljenek magukról, meghatározzák értékeiket és azt, hogy hova is tartoznak.

A "holnap munkahelye" sokkal szókimondóbb saját értékeivel kapcsolatban és megszállottan hajt az ismertségre, népszerűségre. A kommunikációért felelős szakembereknek pontosan kell megfogalmazniuk, mik is ezek a szervezeti értékek és dönteni arról, hogyan kommunikálhatók a nagyközönség felé. Ezek az értékek többé nem pusztán termékek és szolgáltatások, hanem a munkaadói és a szociális felelősségvállalásról szólnak.

Fontos, hogy a munkaadói arculat minden hirdetésben és kommunikációs eszközben egységessen jelenjen meg. Biztosítani kell, hogy minden toborzás, tréning, díj és munkáltatói anyag, ami a közönséget célozza, egyetlen elképzelés, arculatunk egysége érdekében egyetlen dizájn részeként tartalmazza a munkaadói márkát. A koncepció egységes elfogadottságát kell biztosítani. A márkának nem mindig van azonnali hatása: időbe telik, amíg ismertté és elismertté válik. A kommunikációs szakemberek a márka menedzserei is egyben, tudatosítják azt a "fogyasztókban", biztosítják a márka értékállóságát, figyelik, hogy működése valóban segíti-e a differenciálódást a piacon.

A jól kidolgozott arculat segítségével a munkaadói márkát bármilyen felületre adaptálhatjuk, hogy kifejezzük a szervezeti értékeket, és hogy megcélozzuk vele a potenciális munkavállalókat. A konzisztencia folyamatos fenntartása a HR-ben dolgozók felelőssége is.

A munkaadói arculatot - csakúgy mint a kis vagy nagy arculatokat - az arculati kézikönyvben határozza meg a cég, és kommunikációjának kivitelezésénél mindig ehhez tér vissza, hogy az egyes felületeken az arculat megjelenése mindig egyezzen. Ez nem zárja ki, hogy az üzenetek eltérjenek egymástól és az arculatot ne lehessen szabadon adaptálni. Sőt, a jó arculat olyan, hogy minden szituációra kínál megoldást, és inkább az alkotás szabadságát szolgálja, kreatív irányvonlakkal segíti a kivitelezést, nem pedig korlátozza a kommunikációt.

Ha döntést hoztunk a munkaadói márkáról és biztosítottuk az arculat megjelenését a fontosabb külső és belső anyagokon, már csak egyetlen megválaszolatlan kérdés maradt hátra: a szórás, azaz, hogyan juttassuk el a potenciális munkavállalókból álló célközönséghez munkaadói márkánkat, üzeneteinket?

Ahogy a marketinges csatornák a javak szállítását végzik a gyártótól a fogyasztóig, úgy a munkaadói márka a szervezet munkaadói álláspontját és szükségleteit kommunikálja a megfelelő csatornákon keresztül a munkaerőpiac felé. Fontos, hogy a munkaadói márka értékét maximálisan kihasználjuk.

Minden nyilvánosan rólunk megjelenő híradásnak és anyagnak tartalmaznia kell a szervezet munkaadói álláspontját, ezért fontos:
- a médiumokon keresztül a hirdetések és PR anyagok egységesítése,
- a website-okon keresztül biztosítani azt, hogy az online ajánlatok mind a munkaadói márkát kövessék,
- egyezségre jutni a szervezet recruitment tevékenységét végző ügynökséggel abban, hogy a munkaadói márka minden munkaadói ajánlat és marketing kampány része legyen.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A dolgozók kétharmada heti 1-2 meetinget időpocsékolásnak tart

Magyarország első országos reprezentatív produktivitás kutatása egyebek közt arra keresett választ, hogy a hazai fehérgalléros dolgozók napi... Teljes cikk

Az empatikus munkahelyi vezetés sokkal hasznosabb, mint egy szál nőnapi virág!

Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk

Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat

Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk