Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 4 napja

Michelin-csillagos tréningek, avagy mitől lesz egy fejlesztés kiváló?

Michelin-csillagos tréningek, avagy mitől lesz egy fejlesztés kiváló? A Michelin-csillag elnyeréséhez az éttermeknek öt kategóriában kell kiváló értékelést kapniuk. Ha egy étterem megkapja ezt a címet, a minőségi gasztronómia szimbólumává, értelmezésünk szerint a legjobb étteremmé válik.

images

images

Manapság igencsak fontos kérdés a tréningek megrendelőinek is, hogy kiváló készségfejlesztő tréningeket adjanak a szervezetüknek. Nem egyszerű a döntés.
Mit tesz különbséget a jó és a kiváló tréningek között? Mi tesz kiválóvá egy tréninget? Hogyan befolyásolná a tréningek minőséget, ha lenne, egy Michelin-csillaghoz hasonló védjegy?
Ezekre a kérdésekre a tréningszakma és a megrendelői oldal hol külön-külön, hol együttesen keresik választ, ahogy Zöldi Zsófia, a Human Telex Consulting szenior trénere is. Ennek részleteiről kérdeztük őt, amiről bővebben a Tréning Kerekasztal Konferencián egy workshop keretében beszélni fog.

Miért fontosak ezek a kérdések 2019-ben?

Sok változást éltem meg a tréningszakmában, amióta az elmúlt 19 évben trénerként jelen vagyok ezen a területen. Egyrészt a tréningcégek és trénerek száma évről évre erősen növekszik, a klasszikus és régi tréningcégek mellé folyamatosan új szereplők jelennek meg. Ezért egy-egy tender kapcsán megbízóink számára jelentőssé vált a kínálati oldal számának növekedése. De hogyan döntsenek? Maradjanak a jól bevált régi tréningházaknál és trénereknél, akikről azt vélelmezik, hogy kiváló tréningeket tartanak vagy merjenek kockáztatni és vonjanak be újabb, ám még ismeretlen szereplőket?

Másrészt a résztvevői oldal igényei is folyamatosan alakulnak. Kevesebb a résztvevői idő, a tréningeken tapasztalt valódi jelenlét. A tréning érintettjeinek sem mindegy, hogy milyen minőségű programokon töltik az idejüket. Ha éppen csak elmegy a tréning, legalább lehet közben dolgozni vagy olyan tréningélményt kapnak, amit kiválónak értékelnek és hosszú távon is meghatározónak tartanak.

Harmadrészt, a tréningszakma számára is érdekes lehet az, hogyan ítélnek meg minket. Jónak vagy kiválónak. A két szó jelentése is hordozza a különbséget, a kiváló szó jelentése: másoknál sokkal magasabb színvonalú, a jó szóé: megfelelő és elfogadható.

Mi tesz különbséget a jó és a kiváló tréning között?

Erre a kérdésre lehet tömören és árnyaltan is válaszolni. Természetesen sok ügyfelünknek, tréning résztvevőnknek, illetve trénertársamnak tettem már fel ezt a kérdést. A válaszok közös metszete a következő volt: kiváló tréning az, ami megérint, jó tréning az, ami hasznos. És innen indulhatnak az árnyaltabb megközelítések: mitől érint meg és mitől lesz hasznos egy fejlesztési program?

Hogyan alakítható ki a tréningpiacon egy Michelin-csillaghoz hasonló védjegy és mi lenne a hatása?


A Michelin-csillag szervesen nőtt ki a Michelin leszerelhető autógumikat gyártó cég ötletéből. A Michelin testvérek kiadtak egy olyan térképet, amelyen kitűnő éttermek és hotelek szerepeltek. A cél az volt, hogy minél többet használják a sofőrok az autógumikat és vegyék meg az újakat. Ebből nőtt ki a Michelin-csillag objektív gasztronómiai minőséget jelentő szimbóluma.
A Tréning Kerekasztal Konferencia - 2019 március 21-én lesz a Mariott Budapest City Centerben.

Ez a szerves fejlődés szerintem nem jellemző a tréningek világára, mert egyébként már kialakult volna. A legfontosabb kérdés ebben: hogyan biztosítjuk az objektivitást, ki méri a tréningek kiválóságát? Bár megrendelőinknek egyszerűbb lenne a dolga a tréningcégek vagy trénerek kiválasztásában. A szimpátia, a bizalom, a szakmai és téma tapasztalat, a szervezeti jártasság, illetve a referenciák mellé még egy tényező társulhatna, ami a kiváló tréningek szempontja. Ami dilemma ebben: vajon ez a tréningszakmának is igénye?
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
15 év alatt 5 millióval csökkenhet az aktív dolgozók száma Németországban

Az Alapjogokért Központ vezető kutatója szerint 15 éven belül a jelenlegi 45 millióról 40 millióra csökkenhet az aktív dolgozók száma... Teljes cikk

Új elnök-vezérigazgató az NKM Földgázszolgáltató Zrt. és NKM Áramszolgáltató Zrt. élén

Hiezl Gábor, az NKM Nemzeti Közművek Zrt. vezérigazgatója veszi át - meglévő pozíciója megtartása mellett - az NKM Áramszolgáltató Zrt. és NKM... Teljes cikk

Országos sztrájk bénítja Belgiumot

Minden szektorra kiterjedő, általános sztrájk bénítja szerdán Belgiumot, amely már reggel nagy fennakadásokat okozott Brüsszelben és az ország más... Teljes cikk

Sztrájk miatt teljesen leáll a légiközlekedés Belgiumban

Teljesen leáll a légiközlekedés szerdán Belgiumban az országos sztrájk miatt, amelyhez a légiforgalmi irányítók is csatlakoztak. Budapesti járatok... Teljes cikk

Michelin-csillagos tréningek, avagy mitől lesz egy fejlesztés kiváló?

Michelin-csillagos tréningek, avagy mitől lesz egy fejlesztés kiváló? A Michelin-csillag elnyeréséhez az éttermeknek öt kategóriában kell kiváló... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár