Megjelent: 1 éve

Michelin-csillagos tréningek, avagy mitől lesz egy fejlesztés kiváló?

Michelin-csillagos tréningek, avagy mitől lesz egy fejlesztés kiváló? A Michelin-csillag elnyeréséhez az éttermeknek öt kategóriában kell kiváló értékelést kapniuk. Ha egy étterem megkapja ezt a címet, a minőségi gasztronómia szimbólumává, értelmezésünk szerint a legjobb étteremmé válik.

images

Manapság igencsak fontos kérdés a tréningek megrendelőinek is, hogy kiváló készségfejlesztő tréningeket adjanak a szervezetüknek. Nem egyszerű a döntés.
Mit tesz különbséget a jó és a kiváló tréningek között? Mi tesz kiválóvá egy tréninget? Hogyan befolyásolná a tréningek minőséget, ha lenne, egy Michelin-csillaghoz hasonló védjegy?
Ezekre a kérdésekre a tréningszakma és a megrendelői oldal hol külön-külön, hol együttesen keresik választ, ahogy Zöldi Zsófia, a Human Telex Consulting szenior trénere is. Ennek részleteiről kérdeztük őt, amiről bővebben a Tréning Kerekasztal Konferencián egy workshop keretében beszélni fog.

Miért fontosak ezek a kérdések 2019-ben?

Sok változást éltem meg a tréningszakmában, amióta az elmúlt 19 évben trénerként jelen vagyok ezen a területen. Egyrészt a tréningcégek és trénerek száma évről évre erősen növekszik, a klasszikus és régi tréningcégek mellé folyamatosan új szereplők jelennek meg. Ezért egy-egy tender kapcsán megbízóink számára jelentőssé vált a kínálati oldal számának növekedése. De hogyan döntsenek? Maradjanak a jól bevált régi tréningházaknál és trénereknél, akikről azt vélelmezik, hogy kiváló tréningeket tartanak vagy merjenek kockáztatni és vonjanak be újabb, ám még ismeretlen szereplőket?

Másrészt a résztvevői oldal igényei is folyamatosan alakulnak. Kevesebb a résztvevői idő, a tréningeken tapasztalt valódi jelenlét. A tréning érintettjeinek sem mindegy, hogy milyen minőségű programokon töltik az idejüket. Ha éppen csak elmegy a tréning, legalább lehet közben dolgozni vagy olyan tréningélményt kapnak, amit kiválónak értékelnek és hosszú távon is meghatározónak tartanak.

Harmadrészt, a tréningszakma számára is érdekes lehet az, hogyan ítélnek meg minket. Jónak vagy kiválónak. A két szó jelentése is hordozza a különbséget, a kiváló szó jelentése: másoknál sokkal magasabb színvonalú, a jó szóé: megfelelő és elfogadható.

Mi tesz különbséget a jó és a kiváló tréning között?

Erre a kérdésre lehet tömören és árnyaltan is válaszolni. Természetesen sok ügyfelünknek, tréning résztvevőnknek, illetve trénertársamnak tettem már fel ezt a kérdést. A válaszok közös metszete a következő volt: kiváló tréning az, ami megérint, jó tréning az, ami hasznos. És innen indulhatnak az árnyaltabb megközelítések: mitől érint meg és mitől lesz hasznos egy fejlesztési program?

Hogyan alakítható ki a tréningpiacon egy Michelin-csillaghoz hasonló védjegy és mi lenne a hatása?


A Michelin-csillag szervesen nőtt ki a Michelin leszerelhető autógumikat gyártó cég ötletéből. A Michelin testvérek kiadtak egy olyan térképet, amelyen kitűnő éttermek és hotelek szerepeltek. A cél az volt, hogy minél többet használják a sofőrok az autógumikat és vegyék meg az újakat. Ebből nőtt ki a Michelin-csillag objektív gasztronómiai minőséget jelentő szimbóluma.
A Tréning Kerekasztal Konferencia - 2019 március 21-én lesz a Mariott Budapest City Centerben.

Ez a szerves fejlődés szerintem nem jellemző a tréningek világára, mert egyébként már kialakult volna. A legfontosabb kérdés ebben: hogyan biztosítjuk az objektivitást, ki méri a tréningek kiválóságát? Bár megrendelőinknek egyszerűbb lenne a dolga a tréningcégek vagy trénerek kiválasztásában. A szimpátia, a bizalom, a szakmai és téma tapasztalat, a szervezeti jártasság, illetve a referenciák mellé még egy tényező társulhatna, ami a kiváló tréningek szempontja. Ami dilemma ebben: vajon ez a tréningszakmának is igénye?
  • 2020.04.09Online workshopok és E-learning képzések április 9-től Válassza online workshopjainkat fix időben, vagy az e-learning alapú, rugalmas tanulási formát, amelyben bárhol és bármikor, önállóan, a saját időbeosztása szerint sajátíthatja el a tananyagot! Részletek Jegyek
  • 2020.06.127 Skills for Assertiveness_Egy napos nyelvi tréning A tréning nap 100%-ban gyakorlati feladatokra és a tapasztalati tanulásra épül. Egyedülálló alkalom, hogy az idegen nyelvi tudást felszínre hozzuk, gyakoroljuk, hasznos panel kifejezéseket rögzítsünk a folyékony és magabiztos megszólaláshoz. A júniusi tréningünkre első sorban a B1+/B2 szintű jelentkezőket várjuk. Részletek Jegyek
  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A közös munka összehoz és növeli az érzelmi intelligenciát

A fogyatékossággal élő és a megváltozott munkaképességű emberek ugyanúgy a társadalmunk szerves részét képezik, mint bárki más. Miért... Teljes cikk

Humorfogások az üzlet beszédben

"A humorral kreatív folyamatokat gyorsíthatsz fel és bizonyítottan hatékonyabbá teheted az üzenetátadást is" - írja Dr. Prezi a HR Blogon. Ennek... Teljes cikk

Egyszerre többet: multitaszking és hatékonyság

Valószínűleg legtöbbünk átélte már azt az élményt, hogy beszélgető, vagy éppen üzleti partnere hirtelen benyúlt a zsebébe, elővette a... Teljes cikk