Mit tegyünk vezetőként krízishelyzetben?
Környezetünkben egyre jobban felgyorsulnak a válsággal kapcsolatos negatív események. Csökkenő megrendelések, hirtelen veszélybe kerülő egzisztenciák, általános félelem és frusztráció. Rendkívül csábító, hogy ebben a helyzetben mi magunk is lehajtott fejjel várjuk a sorscsapásokat és széttárjuk kezünket, hiszen látszólag külső hatások áldozatai vagyunk. De álljunk meg egy pillanatra és nézzünk körül, milyen lehetőségek rejlenek ebben a nem kért és nem is várt környezeti hatásban.
A korábban stabil piaci részesedések a válság hatására gyorsan elkopnak. A beszerzői rutinokat a szervezetekben megjelenő költséghatékonysági kényszer elsöpri. Rugalmasság, invenció és jól eltalált marketingakciók eredményeképpen korábban elképzelhetetlen helyeken is sikeres lehet. A legfontosabb kérdés nem az, hogy mennyit csökkenek bevételeink, hanem hogy csökkenésének mértéke mennyivel kisebb a konkurenciánál. Koncentráljunk a válság utáni időszakra, legyünk nyertesei a visszarendeződésnek!
2. Esély a szervezeti tevékenységek ésszerűsítésére
A szervezeti Status Quo, a hatalmi erőleosztás alapja a stabil gazdasági környezet, a folyamatos növekedés volt. Megszűnésével esély van az ésszerűtlen folyamatok, párhuzamosságok felszámolására, a korábbi terméketlen beidegződések, rutinok meghaladására. Lépjünk bátran, hiszen a merész, újszerű szervezeti megoldások versenyelőnyt jelenthetnek!
3. Esély a "szervezeti mag" megerősítésére
A válsághelyzet egyben egy felgyorsított tanulási folyamat is. A válságot csak az egyéni hozzáadott érték maximalizálásával tudjuk a saját hasznunkra fordítani. A nehéz időkben bizonyítani képes munkatársakra bizton építhetünk "békeidőben". A közös nehéz idők alakítják a csoportok pszichés mintázatait, a sikeres megküzdés erős érzelmi stabilitást, szervezeti kötődést hoz létre az egyénekben. Tudatosítsuk a munkatársakban az elért eredményeket, ünnepeljünk, adjuk meg a fontosság érzését!
Mindezek az elvek ésszerűek vezetői szempontból. Ugyanakkor szükséges, hogy a szervezet különböző szintjei felkészültek legyenek a válságból fakadó tulajdonosi nyomás, a zsugorodás okozta frusztráció és a vázolt lehetőségek által megkövetelt cselekvési kényszer együttes kezelésére. A különböző szervezeti szinteken különböző válaszokat kell adni, különböző speciális, a válság természetéhez igazodó kompetenciák megerősödését kell támogatni. A Cegos az alábbi táblázatban egy szolgáltató szervezetre általánosan jellemző kihívásokat és az erre adható képzési válaszokat foglalta össze szervezeti szintekre lebontva.
Cegos Tanácsadó és Tréning Kft.
www.cegos.hu
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A KSH adatai szerint tavaly 41 300 magyar vándorolt külföldre, és 2020 óta folyamatos a növekedés. Sokakat vonz a magyarországinál magasabb fizetés... Teljes cikk
Hatalmas lehetőségeket látnak a HR vezetők abban, hogy a készségeknek nagyobb szerep jusson a HR-ben. Az átfogó készségalapú stratégia... Teljes cikk
A férfiak vállalkozási aktivitása – korosztálytól és vállalkozási típustól függetlenül – jellemzően magasabb a nőkénél. A férfiak mintegy... Teljes cikk
- Új felsővezetők csatlakoztak a Rossmannhoz 1 hete
- A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben: Szijjné Kállai Ildikó, SPAR 1 hete
- A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben: Dobi Kitti, MBH Bank 2 hete
- A jó szervezeti kultúra egymás megismerésén alapul 2 hete
- A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben 2 hete
- Visszaszoruló HR, előretörő technológia: íme a női vezetők új prioritásai 4 hete
- Pszichológiai biztonság: ez lehet a legjobb munkahelyek sikerreceptje 1 hónapja
- A hibát nem az emberben, hanem a folyamatban keressük - Gyarmati Katalin, a Nissin Foods HR vezetője 1 hónapja
- Mi a leggyakoribb felmondási ok és miért nem meri kimondani senki? 2 hónapja
- Mitől válik valaki vezetővé? A vezetett teszi azzá? 2 hónapja
- Mit árul el a vezetőről a LinkedIn profilja? 2 hónapja