Megjelent: 1 éve

Munkahelyi laptop beszerzés? Milyen szempontokat érdemes igénybe venni?

Ma már a legtöbb munkahely akkor is laptopot használ, ha lenne hely az asztali számítógépek elhelyezésére. A hordozható gépek kevesebb helyet foglalnak, könnyen más helyre tehetők, sőt, haza is lehet vinni velük a feladatokat. Utazás közben vagy ügyféllátogatás során pedig egyszerűen pótolhatatlanok.

A munkahelyi laptopok azonban külön kategóriát képviselnek a számítógépek között, így van néhány olyan különleges tulajdonságuk, mely főleg rájuk jellemző. Ebben a bejegyzésben megtudhatod, hogy miben különböznek a többi laptoptól, és konkrét ötleteket adunk arra, hogy milyen felszereltséggel rendelkező darabot vásárolj.

A laptopok típusai, miben más egy üzleti célú laptop?

A laptopokat alapvetően három kategóriába lehet sorolni a teljesítményük szerint, belépő szintű-, üzleti- és játékos (profi) számítógépek.

Belépő szintű laptopok

Ezek a gépek már 100 000 Ft alatt elérhetők, és tökéletesen megfelelnek az egyetemisták vagy a kevesebb pénzből gazdálkodók számára. Meg lehet rajtuk írni a beadandót, használhatók internetezésre és zenehallgatásra,
ráadásul még a gyengébb akkumulátoruk is bírja néhány óráig.
A felszereltségük miatt nem alkalmasak komolyabb munkára, ha több böngésző ablak van megnyitva, akkor már lefagyhatnak, és a képszerkesztő szoftverek futtatása is gondot okoz a számukra.

Irodai laptopok

Az irodai laptopok 150 000, de gyakran 200 000 Ft környékén érhetők el, és már elég erősek ahhoz, hogy gond nélkül futtassák a munka során felhasznált programokat. Egyszerre megnyithatod rajtuk a szövegszerkesztőt, a táblázatkezelőt, számos böngészőablakot és egyéb szoftvereket.

Ezek a számítógépek fel vannak készítve a kiegészítő eszközök fogadására, így gyakran több USB porttal rendelkeznek a szokásosnál.

Játékos (profi) laptopok

Az ilyen laptopok sokkal többet tudnak, amire az irodában szükség is van. 300 000 Ft körüli kezdőáruk a hatalmas számítási kapacitásuk miatt ilyen magas. Kifejezetten a játékokra lettek kifejlesztve, de nagy teljesítményük miatt kedvelt eszközeik a grafikusoknak, tervezőknek vagy modellezőknek is.

Mire figyelj oda, ha munkahelyi laptopot vásárolsz?

Ha olyan laptopot keresel, mely biztosan nem fog lefagyni munka közben, akkor érdemes nem a belépő kategória termékei közül választanod. Keress strapabíró anyagokból készült gépet, ami bírja majd a folyamatos használatot. A megfelelő teljesítmény miatt pedig érdemes ismerned a minimálisan elvárt követelményeket is.

Méret



Az egyik legfontosabb tulajdonság a kijelző mérete. A legtöbb laptop képernyőjének átmérője 9 és 17 inch között változik, de a 9 túl kicsi az ideális használathoz, a 17 pedig már kényelmetlenül nagy a mindennapi munka során. A legtöbb üzleti laptop a 15 inch-es változatot használja, ami tökéletes megoldás jelenthet a különféle feladatok elvégzéséhez.

Felbontás

Az olcsóbb laptopok felbontása 1366x768 pixel, de érdemes olyan modellt választani, mely tudja a Full HD 1920x1080-as felbontást. Ez nem csak részletgazdagabb képet ad, de a szemeket is kíméli. A tükröződésmentes (matt) bevonat segítségével a képernyő nem fénylik, ami elengedhetetlen szabadban vagy nem zárt helyen történő munkavégzésnél.

Háttértár

Az adatok tárolásáért felelős tárolóegység alapvetően kétféle lehet, mágneslemez alapú HDD vagy chipekből készült SSD. Utóbbiban nincs mozgó alkatrész, és nagyságrendekkel gyorsabb, mint a hagyományos HDD. Ha nem szeretnél több percet várni a gép bekapcsolása után az elindulására, akkor mindenképpen SSD háttértárra lesz szükséged. Minimum 256 GB méretűt kérj, de több szoftver használata esetén szükség lehet az 0,5 vagy 1 TB-os változatra is.

Memória

A memória egy olyan főegység, melynek hiánya nagyon le tudja lassítani a számítógépet. Ma már 4 GB memóriánál kevesebbel ritkán árulnak munkahelyi laptopot, de ha lehet, válassz legalább 8 GB DDR4 típusú memóriamodulokat.

Processzor

A processzor az adatok feldolgozásáért felelős, és minden gyártó rendelkezik gyengébb és erősebb szériákkal. Az Intel cég Celeron processzora például gyenge lesz a munkához, ezért legalább az i3-as, de inkább az i5-ös processzorcsalád valamelyik tagjára lesz szükséged.

Akkumulátor

Az akkumulátor minősége szintén nagyon fontos, mivel a gyengébb teljesítménnyel rendelkező változatok sokkal rövidebb idő alatt merülnek le. A névleges teljesítményt mAh-ban adják meg, és megéri legalább 3600 mAh-s akkumulátort választani. Ha tönkremegy, akkor mindig olyan megbízható forrásból kell újat rendelned, mely garanciát vállal a termékeire. A hamisított, olcsóbb töltők elektromos hiba esetén ugyanis képesek kisütni az egész laptopot.

Egyéb felszereltség

Az irodai munkához nem csak a több USB port megléte fontos, hanem a sebességük is. Érdemes olyan laptopot választanod, mely a lassabb 2.0 helyett a tízszer gyorsabb USB 3.0 szabványt használja.

A dedikált videokártya pedig a számításigényes programokat veszi át a processzortól, a jobb üzleti laptopokban már nem az alaplapra integrált chip végzi ezt a feladatot. Az AMD Radeon vagy az Nvidia GeForce kártyái a legjobbak a piacon, legalább 1 GB-os saját memóriával.
  • 2021.04.23Szervezetfejlesztő (OD) Tanácsadó képzés Egyesítettük a Sämling Solution, a FranklinCovey és vendégelőadóink tudását és tapasztalatát, hogy a résztvevők „soft” és „hard” típusú fejlesztések koordinálására és támogatása is képesek legyenek. Mindazoknak akik Belső munkatársként vagy Külső tanácsadóként vezetnek vagy támogatnak szervezetfejlesztési folyamatokat. Részletek Jegyek
  • 2021.04.252 Napos Scrum Master képzés online, élő videokonferenciás Az agilis működés motorja a Scrum Master, aki biztosítja a hatékony csapatmunkát és kezeli az átalakulás során kialakuló feszültségeket, konfliktusokat. Minden iparágban célszerű átállni agilis működésre, nem csak a szoftverfejlesztésben. Képezze ki kollégáit Scrum Masterré. Részletek Jegyek
  • 2021.05.10 Munkavédelmi technikus Munkavédelmi technikusra lehet szüksége minden olyan cégnek, amelynél kiemelten fontos a munkahelyi egészség és biztonság megvalósítása. A Munkavédelmi technikus ugyanis elősegíti a munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések megelőzését, valamint a munkavédelemre fordított költségek optimalizálást. Támogatja a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésében, ezzel hozzájárul a mulasztások és szabályszegések hátrányos személyi és anyagi következményeinek elkerüléséhez Részletek Jegyek
  • 2021.05.13 Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban Olyan vezetőknek és (kulcs) munkatársaknak, (HR) controllereknek, HR-eseknek, pénzügyi szakembereknek ajánljuk a képzést, akik a HR munka hatékonyságát, eredményét mérni, számolni, és ezt begyakorolni szeretnék. Ajánljuk továbbá mindazoknak, akik a munkaerő elemzésének, értékelésének vállalati standardizálását, és mérésének elvét és gyakorlatát megismerni szeretnék. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter