Munkáltatói márkaépítés a legjelentősebb hazai karrierrendezvényen
Nagy a verseny a hiányszakmák tehetséges fiataljainak eléréséért. A munkaadók új harcmezőre kénytelenek lépni, ha az Y generáció szakembereit soraikban akarják látni. Ma már nem elég, ha a céghez vonzó juttatási csomagokat kapcsolnak. Ha hosszú távon akar tervezni a vállalat munkavállalóival, elengedhetetlen, hogy vonzó munkahelyként gondoljanak rá az álláskeresők és az ott dolgozó kollégáik egyaránt.
Az álláshirdetésre jelentkezőknek már a pályázat benyújtását megelőzően van véleménye a cégről. Az egyik angliai vezető HR szolgáltató szervezet, a CarrerArc’s 2015. júniusi Munkáltatói Márka Kutatása szerint a jelentkezők 75 százaléka már a CV beadása előtt feltérképezi a cég munkáltatói márkáját. Az, hogy mit gondolunk az adott szervezetről, mint egy bizonyos terméket előállító vagy szolgáltatást nyújtó vállalatról, sok esetben erősen befolyásolja a róla, mint munkáltatóról kialakított véleményünket. Ennek ellenére nem elég, ha egy munkaadó kiváló terméket állít elő vagy éppen piacvezető a saját területén. Ha az álláskeresők és a saját dolgozói körében is vonzó akar lenni, az Employer Branding tudatos alakítására és gondozására kellő energiát kell szánnia.
Milyen lehetőségek vannak ennek építésére?
Az online felületek és közösségi média csatornái mellett a karrierrendezvények kulcsfontosságúak a munkavállalók körében való ismertség megerősítésére. Erre teremtett például kiváló alkalmat a 2015 őszi HVG Állásbörze is. (Ahogy erről korábban mi is írtunk.) A szeptember 23-24-én több mint 170 kiállító részvételével megrendezett karriervásáron a cégek több mint 9000 érdeklődővel, köztük számos potenciális munkavállalóval ismerkedhettek meg. Az online fórumok mellett a személyes találkozás során kialakított benyomás továbbra is kihat a toborzási folyamat sikerességére, így kulcsfontosságú milyen megjelenéssel és üzenetekkel várják a fiatal és tapasztalt szakembereket.
Díjak az egyedi és ötletes megjelenésért
A HVG Állásbörze szervezői kiemelten fontosnak tartják, hogy támogassák a munkaadói arculatépítés példaértékű és a kreatív megjelenését. A HVG Állásbörzén rendezvényről rendezvényre három fős szakmai zsűri értékeli a standokat megadott szempontrendszer alapján. Azok a kiállítók részesülhetnek díjazásban, akik egyedi módon, látogatókat megszólító ötletekkel jelennek meg a két nap során. A Standverseny díjazottjait egy független zsűri, Gyökér Irén, a BME Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék egyetemi docense, közgazdaságtudomány kandidátusa, Kádár Balázs: Magyar PR Szövetség, Employer Branding Tagozat vezetője, a Bindermann HR-COM managing partner, marketingkommunikációs szakembere és Sándor Miklós, a Dekorszövetség elnöke választotta ki. A szavazatok összesítését követően ez alkalommal a Legegységesebb megjelenés kategóriában az NNG-t díjazták, a Magnetec - Ungarn Kft.-t emelték ki a Kreatívan kis standon elismeréssel, míg a Kreatív megjelenés különdíjjal jutalmazták a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. standját.
A tudatosan felépített márka az álláskeresők felé is vonzó, ugyanakkor hosszabb távú befektetést igényel. Egyre többen élnek a karrierrendezvényen való átgondolt és álláskeresőket aktívan megszólító megjelenéssel. Fejlődni és újabb ötletes márkaépítő eszközöket beépíteni a következő rendezvényig is van lehetőség. HVG Állásbörze legközelebb 2016 tavaszán várja a munkaerőpiac szereplőit.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
2025-ben már tizenötödik alkalommal hirdettek győzteseket Az Év Irodája versenyen. Ráadásul idén nem csak magyarországi, hanem külföldi irodák is... Teljes cikk
Mérnök leszel vagy kutató? Sajnos, ez a kérdés még mindig ritkán hangzik el a pályaválasztás előtt álló fiatal lányok körében. A Lányok Napja... Teljes cikk
A fogyasztói benyomás kulcsszerepet játszik az üzleti sikerben, a legtöbb cég azonban mégsem rendelkezik erre vonatkozó átfogó stratégiával; az... Teljes cikk
- Czomba Sándor: a regisztrált álláskeresők jelentős része komplex hátránnyal küzd 1 hónapja
- Ennyit számít a jelöltélmény a cég leendő dolgozóinak 1 hónapja
- Bizonytalan jövő, nulla megbecsülés: így érez a dolgozó fiatalok nagy része 1 hónapja
- 5-ből 1 munkavállaló úgy érzi, hogy nem uralja a karrierjét 2 hónapja
- Több ezren keresik új munkahelyüket Buda szívében 2 hónapja
- A munkanélküliek számának alakulása 2020 és 2024 között hazánkban 3 hónapja
- Az átlagbér négyszer több, a cég neve kevésbé számít - meghökkentő tények az álláspiac elmúlt 18 évéből 3 hónapja
- Ezt az 5 tippet érdemes megfogadni, hogy versenyképesek maradjunk a munkaerőpiacon 3 hónapja
- Ezek a munkavállalás fő kritériumai a lengyel fiatalok számára 3 hónapja
- Álláskeresési járadék 3 hónapja
- Járhat cafeteria a kilépés előtti időszakra? 3 hónapja