Megjelent: 8 éve

Munkáltatói márkaépítés a legjelentősebb hazai karrierrendezvényen

Nagy a verseny a hiányszakmák tehetséges fiataljainak eléréséért. A munkaadók új harcmezőre kénytelenek lépni, ha az Y generáció szakembereit soraikban akarják látni. Ma már nem elég, ha a céghez vonzó juttatási csomagokat kapcsolnak. Ha hosszú távon akar tervezni a vállalat munkavállalóival, elengedhetetlen, hogy vonzó munkahelyként gondoljanak rá az álláskeresők és az ott dolgozó kollégáik egyaránt.

images

Miért van szükség munkaadói arculatépítésre?

Az álláshirdetésre jelentkezőknek már a pályázat benyújtását megelőzően van véleménye a cégről. Az egyik angliai vezető HR szolgáltató szervezet, a CarrerArc’s 2015. júniusi Munkáltatói Márka Kutatása szerint a jelentkezők 75 százaléka már a CV beadása előtt feltérképezi a cég munkáltatói márkáját. Az, hogy mit gondolunk az adott szervezetről, mint egy bizonyos terméket előállító vagy szolgáltatást nyújtó vállalatról, sok esetben erősen befolyásolja a róla, mint munkáltatóról kialakított véleményünket. Ennek ellenére nem elég, ha egy munkaadó kiváló terméket állít elő vagy éppen piacvezető a saját területén. Ha az álláskeresők és a saját dolgozói körében is vonzó akar lenni, az Employer Branding tudatos alakítására és gondozására kellő energiát kell szánnia.

Milyen lehetőségek vannak ennek építésére?

Az online felületek és közösségi média csatornái mellett a karrierrendezvények kulcsfontosságúak a munkavállalók körében való ismertség megerősítésére. Erre teremtett például kiváló alkalmat a 2015 őszi HVG Állásbörze is. (Ahogy erről korábban mi is írtunk.) A szeptember 23-24-én több mint 170 kiállító részvételével megrendezett karriervásáron a cégek több mint 9000 érdeklődővel, köztük számos potenciális munkavállalóval ismerkedhettek meg. Az online fórumok mellett a személyes találkozás során kialakított benyomás továbbra is kihat a toborzási folyamat sikerességére, így kulcsfontosságú milyen megjelenéssel és üzenetekkel várják a fiatal és tapasztalt szakembereket.

Díjak az egyedi és ötletes megjelenésért

A HVG Állásbörze szervezői kiemelten fontosnak tartják, hogy támogassák a munkaadói arculatépítés példaértékű és a kreatív megjelenését. A HVG Állásbörzén rendezvényről rendezvényre három fős szakmai zsűri értékeli a standokat megadott szempontrendszer alapján. Azok a kiállítók részesülhetnek díjazásban, akik egyedi módon, látogatókat megszólító ötletekkel jelennek meg a két nap során. A Standverseny díjazottjait egy független zsűri, Gyökér Irén, a BME Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék egyetemi docense, közgazdaságtudomány kandidátusa, Kádár Balázs: Magyar PR Szövetség, Employer Branding Tagozat vezetője, a Bindermann HR-COM managing partner, marketingkommunikációs szakembere és Sándor Miklós, a Dekorszövetség elnöke választotta ki. A szavazatok összesítését követően ez alkalommal a Legegységesebb megjelenés kategóriában az NNG-t díjazták, a Magnetec - Ungarn Kft.-t emelték ki a Kreatívan kis standon elismeréssel, míg a Kreatív megjelenés különdíjjal jutalmazták a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. standját.

A tudatosan felépített márka az álláskeresők felé is vonzó, ugyanakkor hosszabb távú befektetést igényel. Egyre többen élnek a karrierrendezvényen való átgondolt és álláskeresőket aktívan megszólító megjelenéssel. Fejlődni és újabb ötletes márkaépítő eszközöket beépíteni a következő rendezvényig is van lehetőség. HVG Állásbörze legközelebb 2016 tavaszán várja a munkaerőpiac szereplőit.
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Top Employers Hungary 2024: ők most Magyarország 10 legjobb munkáltatója az alkalmazottak véleménye alapján

A Munkahelyeink.hu nemzetközi karrier platform nyilvánosságra hozta a legkedveltebb munkaadók toplistáját. A Top Employers Hungary jelenleg az egyetlen... Teljes cikk

Ezek a cégek nyerték el a legjobb munkáltatói minősítést

16 vállalat kapta meg a Top Employer Magyarország 2024 minősítést a Top Employers Institute-tól. A felmérés hat HR területet fed le, köztük az... Teljes cikk

Z generáció megtartása, rugalmas munka: ilyen volt 2023 az üzleti szolgáltató központoknál

A business service szektorban dolgozók 70 százaléka Z generációs. Az igényeikhez alkalmazkodás kulcsfontosságú a megtartásban - mondja Lenk István... Teljes cikk