Munkanélküli regisztráció
Valójában a hivatalos megnevezés: regisztrált álláskereső. Az álláskeresők nyilvántartásba vétele kérelem alapján történik, alapvetően elektronikus úton. Azonban, ha ez a munkanélküli számára nem megoldható, akkor postán és személyesen is benyújthatók a szükséges dokumentumok.
Amennyiben az álláskereső rendelkezik ügyfélkapuval, az e-papír szolgáltatás segítségével (címzett: az illetékes járási/fővárosi kerületi hivatal), kérelméhez mellékelheti a szükséges dokumentumokat is (pdf, word, excel formátumban, vagy akár telefonnal készített képen); elektronikus levél formájában (a beazonosításhoz szükséges személyes adatok megadásával: viselt és születési név, születési hely és idő, édesanyja neve, lakcím, TAJ szám, adószám).
A nyilvántartásba vétel a a Nemzeti Foglalkozatási Szolgálat honlapján keresztül is lehetséges, ahol részletes tájékoztatást is talál a regisztráció menetéről, illetve a nyilvántartásba vételt követően igénybevehető szolgáltatásokról is.
Amennyiben valaki tudja megoldani az elektronikus ügyintézést, akkor a kitöltött kérelmeket és az iratmellékleteket a lakóhely/tartózkodási hely szerinti járási (fővárosi kerületi) hivatal foglalkoztatási osztályának ügyfélvárójában kihelyezett gyűjtődobozba is be lehet dobni vagy postán címükre beküldeni.
Álláskeresőnek minősül az a személy, aki:
1. a munkaviszony létesítéséhez szükséges feltételekkel rendelkezik, és
2. oktatási intézmény nappali tagozatán nem folytat tanulmányokat, és
3. öregségi nyugdíjra nem jogosult, valamint a megváltozott munkaképességű személyek ellátásaiban nem részesül, és
4. az alkalmi foglalkoztatásnak minősülő munkaviszony és a nevelőszülői foglalkoztatási jogviszony kivételével munkaviszonyban nem áll és egyéb keresőtevékenységet sem folytat, és
5. elhelyezkedése érdekében az illetékes járási hivatallal együttműködik, és
6. az állami foglalkoztatási szerv álláskeresőként nyilvántart.
További információk a kormányhivatal és az NFSZ honlapján.