Nem akarják a sárga autókat a budapesti taxisok
Augusztus közepe óta gyűjtik az aláírásokat a taxisok, ugyanis olyannyira nem akarják átfóliáztatni meglévő autóikat, hogy pertársaságot alakítottak és bíróságon támadják meg a taxirendelet erre vonatkozó részét, írja a Kurír.
Mester Csaba, a pertársaság jogi képviselője arra alapozza a beadványt, hogy a főváros a tulajdonhoz való jogot korlátozza a kötelező sárgítással, ami a rendelkezési jogot is csorbítja. A Fővárosi Önkormányzat ugyanis semmilyen valós közérdekkel nem tudja indokolni, miért is szeretnék olyan nagyon, hogy éppen a sárga szín legyen az egységes megjelenés fő motívuma. Mester Csaba tisztában van vele, hogy mire az első érdemi bírósági döntés megszületik az ügyben, addig eltelhet akár egy-másfél hónap is - ennyi idő alatt sok taxisnak kellene felraknia a sárga fóliát a saját autójára -, ezért azonnal ideiglenes intézkedést kér a bíróságtól, hogy függesszék fel a rendelet ide vonatkozó részét.
A kötelező sárgítással nem az a taxisok fő problémája, hogy nem tetszik nekik ez a szín. Az átfóliázás 150-250 ezer forintba fog kerülni, amit saját zsebből kell kifizetniük. Ehhez még hozzájönnek egyéb, a szeptember 1-től érvényes rendeletmódosítás miatti költségeket (kötelező bankkártya terminál, kötelező légkondicionáló beszereltetése, dohányfüstmentes autó, az úgynevezett néma címkiadáshoz szükséges mobil eszköz, taxióra átállítása, szabad jelzés lámpa), akkor hatalmas kiadás terheli a taxisokat.
Az átszínezés pedig még így is csak abban az esetben sima ügy, ha a taxiként üzemelő autón nincs hitel. Ha viszont van, akkor nehezebb a helyzet. Mert a forgalmi engedélyben - ami nélkül jövő hónaptól a BKK nem adja ki a taxizáshoz szükséges drosztengedélyt - át kell íratni a gépkocsi színét. A módosításba pedig vagy beleegyezik a bank, vagy nem. A taxisok arról beszélnek, nem egy hitelintézet ódzkodik a dologtól amiatt, hogy ha esetleg bedől a hitel és vissza kell vennie a kocsit, egy sárgára fóliázott autóval nem tud a bank mit kezdeni. Illetve ráterheli a visszaalakítás költségét az adósra. Visszaalakítani pedig nem könnyű a már egyszer lefóliázott autót. És a fólia nem örök érvényű: senki nem tudja, mennyi ideig őrzi meg a színét az autón és mi történik, ha koccanás miatt egy elemet újra be kell fedni. Így a sárgítás gyakorlatilag egy folyamatos kiadást igénylő plusz teher lesz a taxisoknak.
Nem csak a taxik színe lesz egységes, de az autók tetején lévő szabadjelző is. Az új szabály értelmében azonban azoknak a taxisoknak, akik nem tartoznak a nagy fuvarszervezőkhöz, egységesíteni kell. Ilyen, védjegyoltalom alatt nem álló - a taxi tetején előre és hátra is világító - egységet jelenleg egyetlen cég gyárt. A 444.hu információi szerint ez a cég ugyanaz a Bepro Kft., amely a Nemzeti Dohányboltok cégéreit is monopóliumként gyártotta. Az egyetlen gyártó egyetlen terméke több mint 40 ezer forintba kerül, vagyis a hasonló világítótestek duplájába.
Kurír, 444
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A targoncavezető a raktárak és gyárak nélkülözhetetlen munkatársa, aki a logisztikai folyamatok zökkenőmentes működéséről gondoskodik. Teljes cikk
A mezőgazdasági gépszerelő kulcsfontosságú szereplő a modern mezőgazdaságban, hiszen a termelés hatékonysága nagyrészt a gépek megbízható működésén múlik. Teljes cikk
A gépjárművillamossági szerelő a modern autók egyik legfontosabb szakembere, hiszen a járművek nagy része ma már elektronikus rendszerekre épül. Teljes cikk
- Mennyit keresnek a taxisok? 8 hónapja
- Nem kapnak állami támogatást a megváltozott munkaképességű emberek foglalkoztatására Csepelen 10 hónapja
- Taxissztrájk jön a fővárosban 11 hónapja
- 27 ezer munkavállaló csak így kaphatja meg januártól a tervezett emelt bérét 12 hónapja
- Ennyivel fog emelkedni a fővárosi dolgozók bére 12 hónapja
- Több százezres jutalmat is kaphatnak az Uber új sofőrjei 1 éve
- Ismét lehet pályázni a Bonis Bona - A nemzet tehetségeiért és a Tehetségbarát Önkormányzat díjra 2 éve
- Öt fővárosi kerület önkormányzata megtartja a kötelező orvosi vizsgálatot 2 éve
- A Fővárosi Ítélőtábla szerint jogszerű volt a Volánbusz sztrájk 2 éve
- Biztosítva van a "Budapest-család dolgozóinak" béremelése 2 éve
- Így lehet gördülékeny a szakember-utánpótlás 2 éve

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?