Nem akarják a sárga autókat a budapesti taxisok
Augusztus közepe óta gyűjtik az aláírásokat a taxisok, ugyanis olyannyira nem akarják átfóliáztatni meglévő autóikat, hogy pertársaságot alakítottak és bíróságon támadják meg a taxirendelet erre vonatkozó részét, írja a Kurír.
Már több mint ötszázan már csatlakoztak a kezdeményezéshez, és ez a szám folyamatosan nő - a taxisok hisznek benne, hogy közösen talán elérhetnek valamit a fővárossal szemben - mondta el a lapnak három, a pertársaság nevében nyilatkozó taxis. A kötelező sárgítás egymilliárd forintjába kerülne a szakmának.
Mester Csaba, a pertársaság jogi képviselője arra alapozza a beadványt, hogy a főváros a tulajdonhoz való jogot korlátozza a kötelező sárgítással, ami a rendelkezési jogot is csorbítja. A Fővárosi Önkormányzat ugyanis semmilyen valós közérdekkel nem tudja indokolni, miért is szeretnék olyan nagyon, hogy éppen a sárga szín legyen az egységes megjelenés fő motívuma. Mester Csaba tisztában van vele, hogy mire az első érdemi bírósági döntés megszületik az ügyben, addig eltelhet akár egy-másfél hónap is - ennyi idő alatt sok taxisnak kellene felraknia a sárga fóliát a saját autójára -, ezért azonnal ideiglenes intézkedést kér a bíróságtól, hogy függesszék fel a rendelet ide vonatkozó részét.
A kötelező sárgítással nem az a taxisok fő problémája, hogy nem tetszik nekik ez a szín. Az átfóliázás 150-250 ezer forintba fog kerülni, amit saját zsebből kell kifizetniük. Ehhez még hozzájönnek egyéb, a szeptember 1-től érvényes rendeletmódosítás miatti költségeket (kötelező bankkártya terminál, kötelező légkondicionáló beszereltetése, dohányfüstmentes autó, az úgynevezett néma címkiadáshoz szükséges mobil eszköz, taxióra átállítása, szabad jelzés lámpa), akkor hatalmas kiadás terheli a taxisokat.
Az átszínezés pedig még így is csak abban az esetben sima ügy, ha a taxiként üzemelő autón nincs hitel. Ha viszont van, akkor nehezebb a helyzet. Mert a forgalmi engedélyben - ami nélkül jövő hónaptól a BKK nem adja ki a taxizáshoz szükséges drosztengedélyt - át kell íratni a gépkocsi színét. A módosításba pedig vagy beleegyezik a bank, vagy nem. A taxisok arról beszélnek, nem egy hitelintézet ódzkodik a dologtól amiatt, hogy ha esetleg bedől a hitel és vissza kell vennie a kocsit, egy sárgára fóliázott autóval nem tud a bank mit kezdeni. Illetve ráterheli a visszaalakítás költségét az adósra. Visszaalakítani pedig nem könnyű a már egyszer lefóliázott autót. És a fólia nem örök érvényű: senki nem tudja, mennyi ideig őrzi meg a színét az autón és mi történik, ha koccanás miatt egy elemet újra be kell fedni. Így a sárgítás gyakorlatilag egy folyamatos kiadást igénylő plusz teher lesz a taxisoknak.
Nem csak a taxik színe lesz egységes, de az autók tetején lévő szabadjelző is. Az új szabály értelmében azonban azoknak a taxisoknak, akik nem tartoznak a nagy fuvarszervezőkhöz, egységesíteni kell. Ilyen, védjegyoltalom alatt nem álló - a taxi tetején előre és hátra is világító - egységet jelenleg egyetlen cég gyárt. A 444.hu információi szerint ez a cég ugyanaz a Bepro Kft., amely a Nemzeti Dohányboltok cégéreit is monopóliumként gyártotta. Az egyetlen gyártó egyetlen terméke több mint 40 ezer forintba kerül, vagyis a hasonló világítótestek duplájába.
Kurír, 444
Mester Csaba, a pertársaság jogi képviselője arra alapozza a beadványt, hogy a főváros a tulajdonhoz való jogot korlátozza a kötelező sárgítással, ami a rendelkezési jogot is csorbítja. A Fővárosi Önkormányzat ugyanis semmilyen valós közérdekkel nem tudja indokolni, miért is szeretnék olyan nagyon, hogy éppen a sárga szín legyen az egységes megjelenés fő motívuma. Mester Csaba tisztában van vele, hogy mire az első érdemi bírósági döntés megszületik az ügyben, addig eltelhet akár egy-másfél hónap is - ennyi idő alatt sok taxisnak kellene felraknia a sárga fóliát a saját autójára -, ezért azonnal ideiglenes intézkedést kér a bíróságtól, hogy függesszék fel a rendelet ide vonatkozó részét.
A kötelező sárgítással nem az a taxisok fő problémája, hogy nem tetszik nekik ez a szín. Az átfóliázás 150-250 ezer forintba fog kerülni, amit saját zsebből kell kifizetniük. Ehhez még hozzájönnek egyéb, a szeptember 1-től érvényes rendeletmódosítás miatti költségeket (kötelező bankkártya terminál, kötelező légkondicionáló beszereltetése, dohányfüstmentes autó, az úgynevezett néma címkiadáshoz szükséges mobil eszköz, taxióra átállítása, szabad jelzés lámpa), akkor hatalmas kiadás terheli a taxisokat.
Az átszínezés pedig még így is csak abban az esetben sima ügy, ha a taxiként üzemelő autón nincs hitel. Ha viszont van, akkor nehezebb a helyzet. Mert a forgalmi engedélyben - ami nélkül jövő hónaptól a BKK nem adja ki a taxizáshoz szükséges drosztengedélyt - át kell íratni a gépkocsi színét. A módosításba pedig vagy beleegyezik a bank, vagy nem. A taxisok arról beszélnek, nem egy hitelintézet ódzkodik a dologtól amiatt, hogy ha esetleg bedől a hitel és vissza kell vennie a kocsit, egy sárgára fóliázott autóval nem tud a bank mit kezdeni. Illetve ráterheli a visszaalakítás költségét az adósra. Visszaalakítani pedig nem könnyű a már egyszer lefóliázott autót. És a fólia nem örök érvényű: senki nem tudja, mennyi ideig őrzi meg a színét az autón és mi történik, ha koccanás miatt egy elemet újra be kell fedni. Így a sárgítás gyakorlatilag egy folyamatos kiadást igénylő plusz teher lesz a taxisoknak.
Nem csak a taxik színe lesz egységes, de az autók tetején lévő szabadjelző is. Az új szabály értelmében azonban azoknak a taxisoknak, akik nem tartoznak a nagy fuvarszervezőkhöz, egységesíteni kell. Ilyen, védjegyoltalom alatt nem álló - a taxi tetején előre és hátra is világító - egységet jelenleg egyetlen cég gyárt. A 444.hu információi szerint ez a cég ugyanaz a Bepro Kft., amely a Nemzeti Dohányboltok cégéreit is monopóliumként gyártotta. Az egyetlen gyártó egyetlen terméke több mint 40 ezer forintba kerül, vagyis a hasonló világítótestek duplájába.
Kurír, 444
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
További cikkek
Nekem az a dolgom, hogy keressem meg a bizonyítékokat, hogy mihamarabb legyen meg az elkövető - Andrási Zoltán bűnügyi technikus egy napja
"Minden ügy egy kihívás, de nem álmodom velük. Az a dolgom, hogy keressem meg a bizonyítékokat, hogy mihamarabb legyen meg az elkövető. Ez... Teljes cikk
A tipikus női vállalkozó 42 éves és 1 gyereke van
Megtalálni a módot a megélhetés biztosítására úgy, hogy közben a társadalmi elvárásoknak is megfeleljenek a magánéletükben – ez motiválja... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Biztosítva van a "Budapest-család dolgozóinak" béremelése 5 hónapja
- Így lehet gördülékeny a szakember-utánpótlás 5 hónapja
- Elítéltek egy dolgozót mert pénzt csalt ki az önkormányzattól 6 hónapja
- Hoppá! Pénzt adna az önkormányzatoknak a kormány, hogy emeljék a pedagógusok bérét 8 hónapja
- Ez a helyzet most a védőnői hálózat átalakításával 10 hónapja
- A sofőrök számára fontos, hogy a maguk urai lehetnek - interjú dr. Sabjányi Lászlóval, a BOLT új ügyvezető igazgatójával 10 hónapja
- A vízóra-leolvasók majdnem harmada hiányzik 11 hónapja
- Az önkormányzatok fizethetik a védőnők béren kívüli juttatásait 11 hónapja
- Pertársaság létrehozására biztatja az orvosokat a kamara 1 éve
- Sofőrállás 1 éve
- Magyar ügyvédnő letartóztatását rendelték el az olasz maffia támogatása miatt 1 éve