Megjelent: 9 éve

Nem elég néhány kérdést bemagolni a brief coachcsá váláshoz

Sokan azt gondolják, elég néhány kérdést bemagolni, és máris hatékony brief coachok lesznek. Ám a könnyed kérdések mögött különböző hatásmechanizmusok húzódnak meg. Meddig tart a coaching, és honnan kezdődik a terápia?

Egyre többen használnak megoldásközpontú kérdéseket a coaching és a terápia során. Sokan azonban úgy érezhetik, hogy az általuk megtanult 5-6 kérdésnél nincs több a brief coaching módszertanában. "Kicsit közelebbről megnézve hamar kiderül, hogy ez tévedés" - állítja Hankovszky Katalin, egy coachingról szóló könyv társszerzője, aki szerint "változásról, hatékonyságról, emberi beszélgetésekről felhalmozott hatalmas tudásra épülnek a látszólag könnyed és elegáns kérdések". A szakember szerint szó sincs arról, hogy pár bemagolt kérdésből állna csupán a megoldásközpontú módszertan, sőt, "az ügyfél minden válaszára rugalmasan kell reagálnia a coachnak, és aligha hasznos saját - akár coachképzésen tanult - elvárásait, technikáit, meggyőződéseit a kliensére tukmálnia".

Más kérdés, hogyan tud a coach az ügyfele számára a leghitelesebben, legetikusabban és leghasznosabban működni. Tény, a brief coaching és a brief terápia azért is lett az elmúlt két évtizedben annyira népszerű, mert sokszor hosszú hónapos folyamatokat sikerült a segítségével egy-két ülésre redukálni. Húsz évnyi hatásvizsgálat bizonyítja, hogy minden egyéni, céges, coaching- és terápiás problémában hatékonyan alkalmazható a megoldásközpontú megközelítés - áll a portálunknak eljuttatott közleményben.
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Milyen az igazi emberközpontú munkahely?

Bár sok cég vallja magáról, hogy emberközpontú, legyen szó, akár az ügyfelekről vagy a munkavállalókról, és valószínűleg bizonyos folyamataik... Teljes cikk

Mi leszel, ha nagy leszel? - miért céltalanok a mai fiatalok és mit tehetünk ellene?

Hogyan vált a fiatalkori céltalanság társadalmi jelenséggé és mit tehetünk ellene? Mennyiben hibás a közösségi média? Ez az cikk segíthet a... Teljes cikk

Így lehet sikeres a karrierváltás 40-en túl

Mely lépések kulcsfontosságúak ahhoz, hogy aki középkorúként karrierváltásra adja a fejét egy biztosan kifizetődő új irányt válasszon? A... Teljes cikk