Megjelent: 3 éve

Nem lesz munkája a sofőröknek - jönnek a robottaxik

Szinte az összes német autógyártó cég egyre erőteljesebben dolgozik az önvezető autók kifejlesztésén. Néhány év múlva talán már munkába is állhatnak a vezető nélküli robottaxik - írja a jarmuipar.hu oldal.

Ehhez azért még jónéhány évnek el kell telnie, de a sofőrt a vezetésében támogató, különféle járműelektronikai funkciók már számos modellben szériafelszerelésnek számítanak és fejlesztésük lépésről lépésre halad a teljesen autonóm önvezető rendszerek létrejötte felé - számol be róla az oldal.

Az Audi például az új A8-as modellt már olyan 3. szintű automatizálással szereli fel, amely bizonyos feltételek mellett már át tudja venni az irányítást a vezetőtől: 60 kilométer/órás sebesség alatt rövid ideig a vezetőnek nem szükséges a vezetésre figyelnie.

A Volkswagen futurisztikus kivitelű “Sedric” minibusz rendelésre érkezik és önállóan viszi el utasait a megadott helyre.

A BMW az idén negyven, az amerikai Intel és az izraeli Mobileye vállalatokkal közösen kifejlesztett önvezető autóval kezdi meg a technológia kipróbálását Münchenben, más európai és amerikai városokban, valamint Jeruzsálemben. Ezekben a kísérleti járművekben azonban még vezető ül a volán mögött, hogy szükség esetén beavatkozhasson.

A Daimler is dolgozik a vezetőtől a kormány és a pedálok kezelését fokról fokra átvevő járműelektronika kifejlesztésén. A Bosch járműipari beszállító vállalattal kialakított együttműködése keretében a Daimler jövőre helyezi forgalomba kísérleti flottáját, majd 2022-re megkezdi a robottaxik értékesítését.

A Porsche AG vezérigazgatója, Oliver Blume tavaly egy interjúban azt mondta: egy önvezető sportkocsi szerinte pont annyira csábító dolog, mint például “egy Rolex karóra, amivel akár tojást is lehetne főzni”. “A Porsche kocsik vezetői soha nem fognak lemondani a vezetés élményéről, a volánt soha nem fogják kiadni a kezükből”.

jarmuipar.hu
  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Több mint 140 ezer munkahely megtartását vállalták eddig a cégek

A múlt héten zárult versenyképesség-növelő pályázat jelentkezői 376 milliárd forint beruházást, és 143 600 munkahely megtartását vállalták -... Teljes cikk

Pörgetik a munkahelymentő támogatások kiosztását

Már több mint 130 ezer dolgozó után igényelték munkáltatóik a "kurzarbeit" támogatási lehetőséget, illetve 13 ezer kutató után a... Teljes cikk

Hét százalékra nőhet a munkanélküliség Magyarországon

Csak idő kérdése, és 7 százalékra nőhet a munkanélküliségi ráta Magyarországon az Erste szakértői szerint. Teljes cikk