kapubanner for mobile
Megjelent: 2 hónapja

Networking mesterfokon - mit tegyünk, ha nehezen jegyezzük meg a neveket?

A személyes figyelem növeli az ügyfélélményt, legyen szó vendégről, ügyfélről vagy épp üzleti partnerről. A név használata azt üzeni: "Fontos vagy számomra, figyelek rád." A "hármas szabály" egy gyakorlati eszköz arra, hogy tudatosan, de természetesen beépítsük a névhasználatot a kommunikációnkba - fogadjuk meg Sharlyn Lauby HR szakember tanácsait!

Ha jól megjegyezzük, minket is megjegyeznek-

A névhasználat nem csupán udvariassági gesztus, hanem stratégiai kapcsolatépítő eszköz, különösen az üzleti világban. "Amikor a vendéglátóiparban dolgoztam, arra bátorítottuk az alkalmazottakat, hogy használják a vendég nevét. Ez személyesebbé és barátságosabbá teszi az interakciót és remélhetőleg jobb élményt jelent a vendég számára. A nevek megjegyzése ugyanakkor nehéz lehet. Ezért javasoltunk egy technikát, amit "hármas szabálynak" (rule of three) neveztünk. A vendéggel való beszélgetés során meg kell próbálni három alkalmat találni arra, hogy használjuk a nevét.” - írja a HR Bartender blog bejegyzésében Sharlyn Lauby.

A HR szakember ugyanakkor azt is hozzáteszi, ha túlzásba visszük, a szándékos névhasználat mesterségesnek, erőltetettnek vagy manipulatívnak tűnhet. Ezért fontos, hogy a hármas szabály egyfajta felső korlát is legyen – azon túl már nem növeli a kapcsolat értékét, sőt akár ronthat is rajta.

Pozitív hatása van annak, ha helyesen használjuk mások nevét

- nemcsak abban az értelemben, hogy megfelelő gyakorisággal említjük, hanem abban is, hogy helyesen ejtjük ki. Ez a tisztelet egyik jele.

Amikor valakivel először találkozunk, érdemes elgondolkodnunk azon, hogyan alkalmazhatnánk a hármas szabály koncepcióját az interakció során.

  • Először, amikor bemutatkozik, használjuk a nevét az üdvözlésben: „Örülök, hogy megismerhetem. [NÉV].”
  • Ha beszélgetünk vele, próbáljuk meg a nevét egy kérdésbe is beépíteni: „Szóval, meséljen, [NÉV], minek köszönhető a részvétele?” (Ha rövid az interakció, ez esetleg nem fér bele.)
  • Végül, amikor zárul a beszélgetés, így búcsúzhatunk: „Örültem a találkozásnak, [NÉV].”

A lényeg: jó érzés, amikor emlékeznek ránk és a nevünkre. Amikor valaki másnap a nevünkön szólít, az nemcsak jó memóriára utal, hanem arra is, hogy figyelmet szentelt nekünk. Ez a figyelem az alapja lehet a bizalomnak és a szimpátiának – amelyek gyakran megelőzik az üzleti megállapodásokat és együttműködéseket.

A hármas szabály segít természetes módon beépíteni a névhasználatot, nem egy manipulációs technika, hanem sokkal inkább tudatos figyelem. A beszélgetés elején, közepén és végén elhangzó névhasználat emberibbé és személyesebbé teszi az interakciót – legyen az üzleti tárgyalás, állásinterjú vagy konferenciás networking.

Egy vezető szánjon időt arra, hogy helyesen ejtse ki az alkalmazottak nevét

Munkahelyi környezetben a nevek megfelelő használata és a tisztelet gyakorlása kulcsfontosságú, hogy elősegítsük a pozitív munkakapcsolatok kialakulását és fenntartását. A név kiejtése a tiszteletről szól. Nem tanácsos becenevet kitalálni senki számára munkahelyi környezetben, kivéve persze, ha azt az alkalmazott magától felajánlja. Ha valakit akarata ellenére becéznek, az rombolhatja a bizalmat és a munkahelyi légkört.

Ha vezetőként képesek vagyunk megjegyezni alkalmazottaink és ügyfeleink nevét, az nemcsak az interakciók során, hanem hosszú távú üzleti kapcsolatok építése során is előnyünkre válik. A nevek használata azt üzeni, hogy az egyének fontosak számunkra, és törődünk velük – ami az üzleti kapcsolatokban alapvető a bizalom kiépítésében. Ez a szemlélet a munkahelyi tisztelet és kapcsolatépítés alapja, amely az üzleti életben nemcsak a csapatdinamika, hanem a pozitív légkör megteremtésében is elengedhetetlen - írja Sharlyn Lauby.

A HR-es nem a barátod, de ettől még lehet barátságos!

- olvassa el a szerző korábbi cikkét!

kép: freepik

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Networking mesterfokon - mit tegyünk, ha nehezen jegyezzük meg a neveket?

A személyes figyelem növeli az ügyfélélményt, legyen szó vendégről, ügyfélről vagy épp üzleti partnerről. A név használata azt üzeni: "Fontos... Teljes cikk

Hogyan tehető vonzóvá a vegyipar a Z generáció számára?

Sok cég küzd a tehetséges fiatal kollégák megtalálásával és megtartásával. A hazai gazdaság egyik legerősebb ága, a vegyipar számára azonban... Teljes cikk

Kiderült: a szakmailag nőies viselkedés még férfiakat is diszkriminálhat

Megnyilvánul-e a nemek között egyenlőtlenség az online szakmai együttműködési platformokon, és ha igen, miképp? Erre kereste a választ... Teljes cikk