Omni-channel development manager
A telekommunikációs iparágra különösen jellemző, hogy nagyon sokféle értékesítési csatornával rendelkezik (erre a sok csatornára utal az “omni-channel” elnevezés).
Az omni-channel development manager, vagy omni-channel fejlesztő feladata, hogy az egyes csatornákat önmagukban is fejlessze, illetve ezeket egy olyan rendszerré integrálja, ami egységes ügyfélélményt nyújt, és zökkenőmentessé teszi a köztük való váltást. Például ha egy ügyfél elkezd nézegetni egy mobil készüléket a webshopban, majd úgy gondolja, hogy inkább besétál egy boltba, hogy kézbe vehesse, majd otthon még felmerül benne egy kérdés, amivel az ügyfélszolgálatunkhoz fordul, akkor minden egyes ponton a kollégáink tudják az előzményeket, és onnan folytassák az interakciót.
Az omni-channel fejlesztő szorosan együttműködik a service design csapattal, akikkel közösen megtervezik a vágyott ügyfélélményt, a retail munkatársaknak szóló értékesítési tréningeket fejleszt, illetve irányítja az egyes csatornák fejlesztését célzó projekteket (például hogy hogyan lehet a digitális szolgáltatásokat testközelbe hozni a shopokban).
Ehhez a senior pozícióhoz 5 évnél több értékesítési, vagy (de még inkább és) marketing területen szerzett tapasztalat, felsőfokú végzettség, folyékony angol nyelvtudás és erős projektmenedzseri készségek szükségesek. Fontos az is, hogy a kollégák nyitottak legyenek a folyamatosan fejlődő digitális technológiai újításokra, és képesek legyenek olyan rendhagyó megoldásokkal, ötletekkel előállni, amire még nincs példa.
Általában 2-3 ilyen munkakört betöltő kolléga dolgozik a Telenorban egy időben, akik többnyire marketing közgazdász végzettséggel rendelkeznek. Akár fiatalabb (25-38 év közöttiek a munkatársaink) kollégák is eredményesen el tudják látni az omni-channel development feladatokat. Erről a szakterületről könnyű az átjárás a szegmens, termék marketing, projekt menedzsment, a stratégia és az értékesítés területére.