Megjelent: 4 éve

Oszd meg - és megsokszorozódik!

A hajdani kávéházi viccen túl: a megosztás jóval nagyobb értéket képvisel, mint valaha gondoltuk volna, a személyes kapcsolatoktól a network-terjesztéseken át a globális trendek létrehozásáig. A megosztás egyre fontosabb szerepet kap a kommunikációban is: egyre több felületen van módunk dolgokat megosztani másokkal.

A világpiaci trendeket befolyásoló médiaszereplők – például: Guardian – diagnózisa alapján napjaink meghatározó változásainak fő katalizátorai az IT, a munka új formái és a sharing economy. Még eltart ugyan egy darabig, mire a régi formációk átalakulnak, de nem árt utópisztikusnak lenni. A kapitalizmus folyamatában a technológia új utat hozott létre. Olyasmi fogja a jelenlegi modelleket átalakítani, új értékek és viselkedésminták mentén újraformálni a gazdaságot, ami még alig látható, de annál dinamikusabb.

Az IT az elmúlt negyedszázad során elmosta a határokat munka és szabadidő között. Az információ csökkenti a piac árakat formáló képességét: a piac a hiányra épít, ezzel szemben az információ bőségesen áll rendelkezésünkre. A rendszer védelmi mechanizmusa a monopóliumok formálása, technológiai óriásoké, ám az információ privatizálása szemben áll az emberek egyik legalapvetőbb szükségletével, az eszmék, ötletek szabad használatával. Mindeközben spontán módon emelkedik az együttműködés a termelésben: olyan javak, szolgáltatások, szervezetek jönnek létre, amelyek függetlenek a piactól.

A világ legnagyobb információs terméke – a Wikipédia – önkéntesek munkája által jön létre, és a reklámpiacot mintegy évi 3 milliárd dollártól fosztja meg.

Az új gazdaságot akkor találjuk meg, ha keressük: a mainstream közgazdászok még nem számítják gazdasági tevékenységnek. Az új gazdaság önkéntesei szabadidőben, hálózati tevékenységben (networked activity) és ingyenes dolgokban kereskednek. Ez a szál sokak szemében még vékonyka, nem hivatalosnak, sőt veszélyesnek is tűnik ahhoz, hogy teljes globális rendszert építsenek rá. Azonban nem feledhetjük, hogy egykor a pénzre is így tekintettek. A tulajdonlásnak, a kölcsönzésnek, a szerződéseknek új formái születnek: az utóbbi évtizedben új gazdasági szubkultúra jelent meg – a sharing economy. Terjedése, erősödése arra ösztönöz, hogy megváltoztassuk gondolkodásunkat.

A HH BMC a sharing economy iparágában működik, megalakulása óta a Hammel & Hochreiter szervezete lapos, mivel interim menedzser szolgáltatóként nem alkalmazza, hanem projektekre szerződteti az erőforrásokat, és az éppen szabad kapacitású senior erőforrásokkal működik a központi szervezet is. A Hammel & Hochreiter bár nem alkalmazza menedzserek tucatjait, de ügyfelei számára menedzserek százaiból tud azonnal, a legváltozatosabb vállalati helyzetekhez illesztve megoldást kínálni, erőforrást, tudást, tapasztalatot pótolni, bármilyen cégkultúrában, iparágban, illetve funkcionális területen.

Virágh Rajmund, Fejős Péter és Kristóf Györgyi

  • 2019.11.14recruiTECH BLUE Fizikai munkaerő toborzás – van új a nap alatt? Szerintünk igen! recruiTECH BLUE | 2019. november 14-én a kékgalléros toborzásra koncentrálva, még lazy bird áron Részletek Jegyek
  • 2019.11.15Hogyan változnak a nyugdíjszabályok 2020-ban? Mikor jobb nyugdíjba vonulni a nyugdíj összege szempontjából. Még az idén, vagy inkább jövőre? Ki vonulhat nyugdíjba jövőre, mit jelent a munkáltató számára, ha a munkatárs nyugdíjra jogosulttá válik? Nyugdíj mellett hogyan dolgozhatunk? Mit jelent a munkáltató számára, ha nyugdíjas munkavállalót foglalkoztat? Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter