Megjelent: 1 éve

PwC: négy terület, amire a jövő pénzügyi vezetőinek fókuszálnia kell

A PwC Future of Finance 2019 online kutatása többek közt a pénzügyi terület jelenlegi és jövőbeli kihívásait vizsgálta.

A pénzügyi vezetők a munkaerőhiánytól tartanak leginkább, és mindössze 4 százalékuk gondolja, hogy vállalatuk jelenlegi digitális megoldásai úttörőnek számítanak - derül ki a PwC Future of Finance kutatásából. Az eredményekből kirajzolódik, hogy a munkaerőhiánnyal és a digitalizációval kapcsolatos kihívások hatékony kezeléséhez a pénzügyi vezetőknek a következő területekre kell koncentrálniuk: a szakmai munka mellett vezetési és menedzsmentfeladatokra, valamint kapcsolatépítésre.

A szakemberhiányt tartják a vállalati célok elérését veszélyeztető legnagyobb kockázatnak a PwC Future of Finance 2019 kutatás során megkérdezett pénzügyi vezetők (CFO-k). A kihívásra az automatizáció részben megoldást jelenthet, a válaszadóknak ugyanakkor mindössze négy százaléka gondolja, hogy úttörőnek számít a digitalizáció terén, és a következő év legnagyobb kihívásának is az informatikai rendszerek változását jelölték meg.

Ebben a környezetben sok pénzügyi vezető mindennapi élménye a bizonytalanság. Bencze Róbert, a PwC Magyarország People & Organisation csapatának igazgatója ugyanakkor arra hívja fel a figyelmet, hogy a megoldást nem kizárólag a megszokott és biztonságot jelentő szakmai területeken kell keresni, hanem meg kell teremteniük az összhangot négy olyan terület között, amelyek közül korábban talán nem mindegyikre jutott kellő figyelem. A pénzügyi vezetőknek így a hagyományos szakmai munka mellett időt és energiát kell szánniuk a leadershipre, a menedzsmentfeladatokra, valamint a kapcsolatépítésre is.

1. Szakmai feladatok: kerüljük a mikromenedzsmentet!


A pénzügyi szektorra különösen jellemző, hogy a vezetők gyakran foglalkoznak olyan feladatokkal, melyeket egy-két szinttel alacsonyabb beosztásban lévő kollégák is el tudnak végezni. Bencze Róbert szerint tudatos tervezéssel elsajátítható, hogy csak az olyan, valóban a CFO feladatkörébe tartozó szakmai munkát végezzen a vezető, mint például az új szabályozásoknak megfelelő működés, valamint az adatelemzés és a kinyert eredmények felhasználása.

2. Leadership: legyünk ott a stratégiaalkotásnál!


A leadership két területre osztható: a vállalati stratégia megalkotásában és végrehajtásában nyújtott prediktív szerep, valamint az emberekkel kapcsolatos együttműködés. A PwC szakértője úgy véli: a CFO-k rendelkezésére álló adattömeg a vállalati stratégia meghatározásában is jelentős értékkel bír, így a pénzügyi területnek egyenlő szereplőként aktívan részt kell vennie a szervezet stratégiaalkotásában is. Ahogy arra a Future of Finance 2019 kutatás is rámutatott, a szakemberhiány a pénzügyi területen is komoly kihívást jelent, így a pénzügyi vezetőknek a HR osztály közreműködésével komoly szerepet kell betölteniük a közvetlen munkatársak megtartásában és fejlesztésében.

3. Menedzsment: használjuk ki a digitalizáció nyújtotta lehetőségeket!


A pénzügyi vezetőknek a menedzsment részeként olyan területekkel is foglalkozniuk kell, mint a rugalmas munkavégzés bevezetése, a digitalizáció (például a felhő alapú informatikai szoftverek, a robotizált folyamatfejlesztés vagy a big data) beépítése a munkafolyamatokba. Itt bőven van lehetőség a fejlődésre, hiszen a megkérdezett pénzügyi vezetők 77 százaléka szerint csak részben, míg 15 százalékuk szerint egyáltalán nincsenek automatizálva a munkafolyamatok a vállalatuknál.

4. Kapcsolatépítés: hagyjunk időt személyes találkozókra!


Egy hatékony CFO rendszeresen folytat munkamegbeszéléseket a vállalat közép- és felsővezetőivel, valamint személyes kapcsolatot ápol a vállalatot érintő külső döntéshozókkal, például a hatóságokkal, más pénzügyi vezetőkkel és a szakmai szervezetekkel, azaz mindazokkal, akik hatással vannak a vállalat működésére. Az említett négy teljesítménydimenzió mindegyike sok időt igényel, ezért összhangjuk megteremtése nem könnyű feladat. Bencze Róbert azonban úgy gondolja, hogy ha mindegyikre kellő időt fordít a pénzügyi vezető, akkor azzal nemcsak az aktuális feladatok megoldását segíti, hanem vállalaton belüli pozícióját is erősíti: „Tudatos munkaszervezéssel, a jövőre vonatkozó megállapításokkal és adatalapú működésükkel a pénzügyi osztályok vállalatuk stratégiai szereplőivé válhatnak” - mondja a szakértő.

Megjegyzések:
A PwC Future of Finance 2019 online kutatása többek közt a pénzügyi terület jelenlegi és jövőbeli kihívásait vizsgálta. A kilenc iparágból több mint 100 pénzügyi vezető részvételével készült kutatás eredményei az alábbi linken érthetőek el: www.pwc.com/hu/futureoffinance

  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
  • 2021.03.092 Napos Scrum Master Képzés, Élő videokonferenciás A Scrum Master az agilis transzformációk kulcsembere. Olyan Servant Leader szerepkört takar, amelyben a fejlesztő csapatok segítőjeként, mentoraként a jó hangulatú, eredményes munkavégzés megteremtéséért felel e szakember és módszertani szakértőként segíti a projekt munka előrehaladását, jó minőségben, határidőre történő teljesítését. Képezd át magad Scrum Masterré! Részletek Jegyek
  • 2021.03.11 Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE (live) Képzésünkön fél napban a LinkedIn, fél napban pedig a Facebook toborzási praktikáiról tanulhat. Délelőtt kitérünk a LinkedIn személyes profil szerepére, a vállalati oldal fontos elemeire, a karrieroldalra, oldal analitikákra, továbbá megtanulhatja, hogyan kell felépíteni a kapcsolati hálót, és hogy hogyan érdemes a tartalmakat előállítani. Facebook témánkban szó lesz a hiteles és hatékony kommunikálásra alkalmas Facebook oldalról és a kampánykezelés előtti lépésekről. Mindezt interaktív, gyakorlatias módon, egyéni kérdések megválaszolásával bonyolítjuk le. Részletek Jegyek
  • 2021.03.302 Napos Agilis Képzés HR szakembereknek, élő videokonferenciás A képzés elsősorban toborzással, talent managementtel és képzéssel foglalkozó, agilis átalakulást segítő HR szakembereknek szól, akik szeretnék megérteni, mi az üzleti és IT területek elvárása az agilis transzformáció során. Bemutatjuk, hogyan tudnának hatékony támogatói és partnerei lenni az agilis átalakulásban részt vevő csapatoknak, és hogyan tudják megtalálni a szervezethez leginkább illő, megfelelő kompetenciákkal bíró agilis jelölteket. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Vigyázat, HR-területen is tilos a kartell!

A cégek akár úgy is versenyjogsértés gyanújába keveredhetnek, ha nem is kommunikálnak egymással - hangzott el a Magyar-Francia Kereskedelmi és... Teljes cikk

Mennyi a trénerek napidíja? - itt a friss kutatás a szakmáról

Több mint 400 tréner részvételével készített online felmérést a szakmáról ősszel a Tréneri Edzőtábor Egyesület. A válaszokból kitűnik, hogy... Teljes cikk

Munkavégzésről szóló igazolás - innen letölthető

A koronavírus-járvány idejére elrendelt kijárási tilalom idejére érvényes, a munkavégzésről szóló munkáltatói igazolás. Teljes cikk