Megjelent: 13 éve

Sokszínű programok a Nemzetközi Coaching Héten

Február első teljes hetében az egész világon coachok ezrei szerveznek programokat, tevékenységeket a Nemzetközi Coaching Hét keretében. A Nemzetközi Coach Szövetség Magyar Tagozata idén az eddigieknél is bővebb programmal készül: tartanak például egyemistáknak ingyenes coachingot, lesz szakmai könyvhét, konferencia és virtuális klub is indul.

A Nemzetközi Coaching Hét egy globális rendezvénysorozat, amelyet először 1999-ben szervezett meg az ICF. A Hét célja, hogy a helyi szervezeteket bevonva erősítsék a coaching ismertéséget, hogy megismertessék az emberekkel annak értékét, amikor egy képzett, tapasztalt coach támogatásával érhetik el céljaikat.

Február első (teljes) hetében az egész világon coachok ezrei szerveznek programokat, pro bono tevékenységeket. Idén ez a hét február 6-12-e közé esik. 2009-ben a Magyar Tagozat harmadik helyezést ért el a 150 helyi szervezet közül a Coaching Hétre szervezett programjaival.

A 2011 évi Coaching Hét magyar programja

A Nemzetközi Coaching Hétre ebben az évben az eddigieknél is bővebb programmal készülnek:

- Coach Klub
- Virtuális ICF Klub
- CSR a Corvinus Egyetemen
- HVG Coaching könyvhét
- Az Év Coach-a díj meghirdetése
- Coaching Konferencia

CSR a Corvinus Egyetemen

A Budapesti Corvinus Egyetem Vállalkozásfejlesztési Intézetének master képzésen résztvevő diákjai számára kínált fel az ICF Magyar Tagozata karriertervezés területén ingyenes coaching támogatást. A szimultán 1,5 órás coaching ülésekre február 14-én délelőtt kerül sor az egyetemen. Reggel Hegedűs Dóra, az ICF Magyar Tagozatának elnöke tart egyórás előadást az 50 hallgatónak a coaching szakmáról, a piaci trendekről, az ICF-ről. Ezután kerül sor a párhuzamosan megtartott coaching ülésekre. Minden önkéntes coach két diák támogatását vállalta a délelőtt során.
Az 1995-ben alapított Nemzetközi Coach Szövetség (ICF) a világ legnagyobb coach szervezete. 95 nemzetből 17.000 tagja van, és 50 országban 150 helyi szervezet tartozik hozzá. Az ICF célja, hogy építse, támogassa és megőrizze a coaching szakma integritását, programjai és követelmény-rendszere segítségével. Szakmai követelményrendszere és etikai kódexe a coaching iparág legelterjedtebb mércéjévé vált. Célja a szakma előbbrejutásának, fejlődésének biztosítása magas szintű szakmai követelmények, független és egységes akkreditációs rendszer és az egész világot átfogó, akkreditált coach-hálózat kiépítése útján. A Magyar Tagozat 2008 februárjában alakult. 2009 februárja óta nagy sikerrel szervezik negyedévente a Coach Klubot, neves külföldi és hazai előadókkal. Jelenleg 28 taguk van, akik mind coach képzettséggel és tapasztalattal rendelkező, elkötelezett szakemberek.


A kezdeményezés azon tapasztalat kapcsán született, hogy felnőtt, vezető beosztású ügyfeleknél sokszor találkoznak olyan dilemmákkal, amelyek az esetleges téves pályaválasztás vagy nem tudatos karriertervezés eredményei. Hisznek abban, hogy minél több fiatal képes tudatosan végiggondolni, megtervezni a pályafutását, annál több elégedett, kiegyensúlyozott munkavállaló lesz az országban.

Az ICF nemzetközi kutatásának - amelyet 20 országban, 15 ezer résztvevővel végeztek - egyik meglepő eredménye, hogy egyre több fiatal veszi igénybe coach segítségét. A megkérdezett 25 és 34 év közötti fiatalok közel fele "szakmai karrierlehetőségei bővítése" céljából vágott bele a coachingba. A két másik leggyakoribb cél az "egyéni és csapatszintű teljesítmény-növelés" és az "üzleti menedzsment stratégiák fejlesztése" volt.

Virtuális ICF Coach Klub indul

Az icfcoachklub.hu az ICF Magyar Tagozata egyik nagy sikerű kezdeményezésének, az ICF Coach Klubnak az internetes formája. Az "off-line" klub célja, hogy a hazai coaching-szakma, valamint a coaching iránt érdeklődők számára egy beszélgetősarkot teremtsen negyedévente, ahol a résztvevők neves vendégek előadásaival bővíthetik tudásukat, látómezejüket, és az előadást követően beszélgetés keretében oszthatják meg egymással tapasztalataikat, és kaphatnak választ kérdéseikre.

A honlapon regisztrált coach-ok és érdeklődők bemutatkozhatnak, kapcsolatokat építhetnek, és a közérdeklődésre számot tartó témákban fórumokat indíthatnak. A regisztráltak blog- és fórum hozzászólásokat írhatnak, míg a vállalkozó kedvű tagok cikkeket, blogbejegyzéseket tehetnek közzé.

Az Év Coach-a 2011

Az ICF Magyar Tagozata a Nemzetközi Coaching Héten hirdeti meg pályázatát a 2011-es Év Coach-a címére. A megmérettetésen bármely, Magyarországon dolgozó coach részt vehet, aki egy 2011-ben befejezett coaching folyamatának esetleírását elkészíti és elküldi az ICF Magyar Tagozata vezetőségének. A beérkezett pályázatokat a virtuális ICF Coach Klub blogján 2011 novemberében közzé teszik, majd decemberben, a tagozat éves közgyűlésén titkos szavazással kiválasztják azt a coach-ot, aki a legmeggyőzőbben mutatja be a coaching eszközének erejét az ügyfél készségeinek fejlesztésében vagy céljainak elérésében. A pályázatban nem az íráskészséget, hanem a coaching esetet, a szakmaiságot értékelik. Az ünnepélyes eredményhirdetést a 2012. februári Nemzetközi Coaching Héten tartják.

A februári ICF Coach Klub vendége: Jean-Christophe Barralis

Jean-Christophe Barralis a CWRU David Cooperrider Cleveland Egyetem által képesített nemzetközi coach, a francia és az európai "Appreciative Inquiry" Intézet egyik alapító tagja.

Az "Appreciative Inquiry" eredetileg amerikai coaching módszer, az USA-ból az 1980-as évekből származik, rövidítése AI, mára már az egész világban elterjedt és egyre inkább tért hódít Európában is, mert pozitív megközelítéssel sikert produkál. Azt vallja, hogy minden cégben, szervezetben van valami, ami jól működik, amely életet, energiát ad, amelyre támaszkodhatunk. Azok a módszerek, amelyek feltárják a gondokat, analizálják az okokat, majd erre megoldásokat ajánlanak és mérik az eredményeket, éveken át többé-kevésbé hatékonyan uralták a munka világát.

Bár ez a módszer sem akarja elkendőzni a problémákat, de nem arra fókuszál, hogy azokat még nyomasztóbbá tegye. Inkább a pozitívumokra épít: hogy egy csoport vagy szervezet, cég jövőjét, sikerét elővetítse, motiválhassa. Mivel a hagyományos problémafeltáró módszerektől eltérően a csoport, a cég meglévő erősségeit, sikerét tárja fel, tehát értékel és megbecsül, kiválóan alkalmazható a változás és válságmenedzsmentben is. Segíti a hatékony együttműködést, csapatépítést, kommunikációt és a céges célok, tervek elérését, segíti a munkatársak elköteleződését még nehéz gazdasági, vagy konfliktushelyzetben is.

Azonnal alkalmazható, hatékony módszert ad szervezeteknek, cégek HR, operatív, közép- felső vezetőinek, coachoknak, trénereknek.

Hegedűs Dóra ACC elnök, Cservenyák Tamás alelnök
ICF Magyar Tagozat

  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Milyen az igazi emberközpontú munkahely?

Bár sok cég vallja magáról, hogy emberközpontú, legyen szó, akár az ügyfelekről vagy a munkavállalókról, és valószínűleg bizonyos folyamataik... Teljes cikk

Mi leszel, ha nagy leszel? - miért céltalanok a mai fiatalok és mit tehetünk ellene?

Hogyan vált a fiatalkori céltalanság társadalmi jelenséggé és mit tehetünk ellene? Mennyiben hibás a közösségi média? Ez az cikk segíthet a... Teljes cikk

Így lehet sikeres a karrierváltás 40-en túl

Mely lépések kulcsfontosságúak ahhoz, hogy aki középkorúként karrierváltásra adja a fejét egy biztosan kifizetődő új irányt válasszon? A... Teljes cikk