Megjelent: 12 hónapja

Teljesítményértékelés - bízzuk a dolgozókra?

A személyes életekre hatással levő innováció elkötelezettje CORINA GHIAŢĂU, az Orange Romania telekommunikációs vállalat szervezetfejlesztő vezetője. Az elmúlt években munkavállalói élmény- és jóléti, elkötelezettségi és tehetségmenedzsment programok kialakításában vett részt mind Romániában, mind Lengyelországban és Franciaországban. Ezek egyikéről - melynek keretében sikeresen alakította át az Orange Romania teljesítményértékelő rendszerét, valamint az Orange Europe karrier-menedzsment koncepcióját - hamarosan Magyarországon is előadást tart.

images

Miért volt szükség a teljesítményértékelési rendszerük megváltoztatására?

Nagyon sok jel mutatott ebbe az irányba a szervezeten belülről és a külső környezetből is. A valódi kérdés inkább az volt, hogy mikor tegyük ezt meg, és nem az, hogy megváltoztassuk-e egyáltalán. Az értékelési rendszer megújítása szükséges volt ahhoz, hogy az megőrizze jelentőségét mind az ügyfelek, mind az üzleti partnerek, mind az alkalmazottak számára.

Hogyan vonták be az alkalmazottakat?

Majdnem teljesen! Ez azt jelenti, hogy időt és teret adtunk nekik, hogy maguk tervezhessék meg a saját teljesítményértékelési rendszerüket. Nem voltak megkötések. Ami adott volt, az egy tiszta feladatmegfogalmazás a felsővezetéstől, sok inspiráció és egy lépésről-lépésre kidolgozott innovációs módszertan.

Meg tudna nevezni néhány innovatív, eredeti ötletet?

Nehéz választani, mivel a módszertan segítségével hatalmas mennyiségű, esetünkben közel négyszáz, ötlet született. Az igazán nehéz munka csak ez után következett, ki kellett választanunk melyik a legjobb irány és kidolgoznunk a megvalósítását. Egyébként az egyik legforradalmibb megközelítés viselkedéstudományi ismeretekre alapozva azt vetette fel, hogy többé ne legyen értékelés. És mi történt? Nos, ez majd a konferencián, az előadásomból kiderül.

Milyen tapasztalatokkal rendelkezik most, hogy már az új rendszer működik?

Még a pilot szakaszban tartunk, de az alkalmazottak biztosan új perspektívát várnak. A program hozadéka, hogy a szervezet a továbbiakban is igényli a munkavállók ily módon történő bevonását az innovációkba. Jelenleg is folyamatban van egy projekt az Orange Europe-nál, amelyben a régiónkból 5 ország vesz részt.

CORINA GHIAŢĂU előadása, és még számos nemzetközi és hazai esettanulmány február 19-én a Merj fejlődni! - Út az innovációhoz innovációmenedzsment konferencián ismerhető meg, melyre most még early bird kedvezménnyel lehet regisztrálni.

  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter