Tíz jel, hogy felszínesek kapcsolataink és csak használjuk az embereket
A közösségi média felszínessé teheti kapcsolatainkat. Erről árulkodik, ha túl sok az ismerősünk, ha lájkok száma határozza meg önbizalmunkat, cukorkaként osztogatjuk a névjegyünket, és csak azokkal állunk szóba, akiktől egyből előnyöket remélünk. Tíz árulkodó jelet szedett össze a Hvg.hu.
1. Sok követő, nagy öröm
Az egyik árulkodó jel, ha túl nagy jelentőséget tulajdonítunk a lájkok, kommentek számának, ha azok önbizalmunk és önbecsülésünkre kihatnak.
2. Mindig, mindenhol jelen lenni
A felszínesség ott kezdődik, ha sehol sem folytatunk elmélyült beszélgetéseket, mindenkivel csak pár szót váltunk. A friss kutatások szerint, a kapcsolatépítésben és céljaink elérésében hosszabb távon sokkal hatékonyabb a koncentrált jelenlét és a koncentrált figyelem.
3. A névjegykártya esztelen osztogatása
A felszínesség tipikus jele, ha cukorkaként osztogatjuk a névjegykártyánkat, de beszélgetés nélkül félő, hogy nem emlékeznek majd ránk.
4.Mindenki hasznosítható
Eluralkodó felszínességünkről és közösségi média függőségünkről tanúskodhat az is, ha megismerkedünk valakivel, és máris azon gondolkozunk, hogy az illető hogyan lehet hasznunkra.
5. Érdekkapcsolatok
Ennél is súlyosabb, ha már csak azokkal állunk szóba, akiktől egyből előnyöket remélünk.
6. Ismeretség valós háttér és tartalom nélkül
Az is árulkodó, ha a begyűjtött névjegykártyákhoz nem tudunk arcot párosítani és nem tudjuk, miről beszélgettünk ezekkel az emberekkel.
7. Robotpilóta üzemmód
A pszichológiai szakirodalom robotpilóta üzemmódnak hívja, amikor szociális életünk kizárólag a kollegiális és üzleti kapcsolatokra korlátozódik, és ezeket használjunk univerzális magányunk leküzdésére.
8. Fanatikus profil- és idővonal-frissítés
A szakemberek szerint a közösségi oldalak impulzív viselkedést válthatnak ki, és gyakran egyoldalú kommunikációt eredményeznek. Erre utal, ha túl sok időt töltünk a folyamatos státuszfrissítéssel, és a kommentek ellenőrizésével.
9. Minőség helyett mennyiség
Szakemberek szerint legfeljebb 150 emberrel lehet igazi kapcsolatot fenntartani, ami efölött van, személytelen és gyenge kapcsolattá válik.
10. Emberek vs termékek
Az is lényeges a személyes kapcsolataink felszínessé válásában, hogy a közösségi oldalakon márkákat, hírességeket vagy ismerősöket követünk-e.
Hvg.hu
- 2025.09.25recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A személyes figyelem növeli az ügyfélélményt, legyen szó vendégről, ügyfélről vagy épp üzleti partnerről. A név használata azt üzeni: "Fontos... Teljes cikk
Sok cég küzd a tehetséges fiatal kollégák megtalálásával és megtartásával. A hazai gazdaság egyik legerősebb ága, a vegyipar számára azonban... Teljes cikk
Megnyilvánul-e a nemek között egyenlőtlenség az online szakmai együttműködési platformokon, és ha igen, miképp? Erre kereste a választ... Teljes cikk
- A dolgozók többsége szerint a kapcsolatok fontosabbak a képesítésnél, sokan mégsem mernek lépni 3 hete
- Az orvostudomány és a pszichológia kiemelkedő személyiségei – 1. rész 1 hónapja
- Így ne vessz el pályakezdőként az álláspiacon: az első lépések a karrier felé 2 hónapja
- Felmérés: ilyen pozitív hatásai vannak a céges csapatépítőknek 2 hónapja
- Mit árul el a vezetőről a LinkedIn profilja? 3 hónapja
- Új vezérigazgató a TV2 Média Csoport élén 3 hónapja
- Alkalmazotti LinkedIn aktivitás – fizetni vagy inkább motiválni? 4 hónapja
- Több mentális egészségügyi támogatást várnak munkaadójuktól a férfiak 4 hónapja
- Új szakmákkal bővülhet a Szakmajegyzék 4 hónapja
- 1000-nél is több nyitott pozíció, azonnali jelentkezés - állásbörzén jártunk 4 hónapja
- Kaphat a munkavállaló kétféle útiköltségtérítést? 5 hónapja