kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

Top 5 trend 2021-ben a cafeteriában

A korábbi évekhez képest több a kérdőjel a cégeknél, hogyan is nézzen ki az idei cafeteriarendszer. A covidjárvány hullámzása nehézzé teszi a tervezést. Itt a nem szokványos utak keresésének az ideje. Bemutatunk öt trendet, valamint egy új juttatási elemet, amit közvetlenül a munkavállaló családtagja használhat.

1. Rutin helyett forgatókönyvekkel készüljünk


Más hozzáállás lesz idén nyerő a HR-esek között a juttatások tervezésénél. A covidhelyzet miatt rendkívül nehezen tervezhető a jövő. Például nem tudható, mikor lesznek lazítások a járványhelyzetben, mikor nyitnak ki az éttermek, a szállodák, a szórakozóhelyek. “Rutin helyett több forgatókönyvvel kell készülni, és akár egy-két napon belül az aktuális lehetőségekhez igazítani a juttatásokat” - mondja Szendrő Tamás, az Edenred Magyarország ügyvezető igazgatója.  Hozzáteszi, hogy minden korábbinál fontosabb lett a rugalmasság, a HR-esek pedig keresik az újdonságokat, az adott helyzetre legjobban reagáló juttatási elemeket.

Fata László juttatási szakértő szerint, ha nyáron “kinyílik” az ország, akkor a legnépszerűbb elem, a SZÉP Kártya jól használható kikapcsolódásra (nyaralás, szórakozás, szabadidő, étterem), ráadásul június 30-ig a munkáltató 16,5 százalékos közteherrel adhatja szállásra 400 ezer, vendéglátásra 265 ezer, szabadidőre 135 ezer forintos keretösszegig. Ha nem, vagy korlátozott lesz a mozgás, akkor viszont fontosabbak lehetnek más juttatások, például az otthoni munkavégzés támogatása, járványügyi szűrések. A változó helyzetet már tavaly megtapasztalhatták a munkavállalók, amikor az adómentesen adható kulturális és sportrendezvényekre szóló belépők keretét nem tudták az év elején tervezett mértékben felhasználni.

2. Vizsgáljuk a munkavállalók igényeit


Fontos felmérni azt is, hogy mire van a munkavállalóknak igénye. Fata László arra figyelmeztet, hogy ez cégenként, korosztályonként eltérő, így nem spórolható meg a beszélgetés, vagy kérdőíveken az igények felmérése. Bevonhatók ebbe a középvezetők is, akik közelebb dolgoznak a munkavállalókhoz, mint a HR vagy a felsővezetés. Nem érdemes azonban csak dolgozói érdeklődés alapján, csak választható juttatási csomagot összeállítani. A sikeres juttatásoknál figyelni kell a munkáltatói célokra is. Home office-ban dolgozóknál például fontos lehet a hatékony munkát lehetővé tevő munkaállomás, egy ergonomikus szék vagy egy gyors netkapcsolat, amit nem biztos, hogy mindenki beleválogatna a cafeteria keretébe.

A családtagokról is gondoskodni akar a munkavállaló
Mit tehet egy vállalat a koronavírus-járvány idején, a gazdasági nehézségek közepette, hogy segítse a dolgozóit? Milyen eszközei vannak, illetve lesznek 2021-ben a támogatási lehetőségek kiaknázására, milyen megváltozott társadalmi igényeket kell kielégítenie a béren felüli juttatások rendszerének? Milyen szerep jut ebben a munkavállaló családtagjainak támogatásának? - a többi között erre keresték a választ a pénzügyi és HR-szakemberek egy juttatási szakértő segítségével egy online kerekasztal-beszélgetésen decemberben. Részleteket a webinárról ide kattintva talál.


3. Fontosabb lesz a biztonság és a családtagok támogatása


Az Edenred Magyarországon tavaly novemberben kutatást készített, amelynek egyik legfontosabb eredménye: előtérbe került a munkavállalóknál a biztonság, a megkérdezettek kétharmada válaszolta azt, hogy anyagilag segíti családtagjait. Erre az igényre született meg a cég új kártyacsaládja, amely február 1-jétől elérhető. Ennek lényege: a munkaadó közvetlenül a munkavállaló családtagjait támogatja. A munkaadó a támogatást a családtag nevére kiállított kártyán teszi elérhetővé, amit aztán a hozzátartozó meghatározott termékkörök vásárlására használhat (készpénzre nem válthat). A termékkörök igazodnak az egyes csoportok költési szokásaihoz és mindennapi szükségleteihez. A juttatás az adójogszabályokban “egyéb jövedelem” kategóriában adózik (37,76 százalékkal). Szendrő Tamás megjegyzi, hogy egy ilyen típusú támogatás azt üzeni a dolgozónak, hogy a cég valóban odafigyel rá és reagál az aktuális helyzetére, ezáltal erősítheti a munkavállaló elköteleződését.

Edenred családi kártyák - A modern megoldás
Az Edenred platformja az egyik legnépszerűbb a tranzakciós megoldások és a kártya alapú a juttatások piacán. Az Edenred mindennapi társ a munka világában, amely több mint 850 000 vállalati ügyfél kiszolgálásával 50 millió munkavállalót és 2 millió elfogadóhelyi partnert köt össze a világ 46 országában.
Magyarországon több ezer munkáltató és több százezer munkavállaló ismeri és használja naponta a cég termékeit és megoldásait. A vállalat szolgáltatásai a hazai piacon is kiszolgálják a munkavállalói juttatások, eladás- és vásárlásösztönző megoldások, szociális juttatások területein felmerülő igényeket a legmodernebb Mastercard kártyás megoldásokon és hagyományos papír alapú utalványokon keresztül. (x)


4.Fókuszban az egészségmegőrzés


Szendrő Tamás és Fata László is úgy látja, hogy a járványhelyzet felértékelte az egészségmegőrzést. A járványügyi szűrővizsgálat adómentes juttatási elemként való megjelenése ráirányította a figyelmet a már egy ideje szintén adómentesen adható oltásokra (minden védőoltásra vonatkozik a kullancstól az influenzáig), amit korábban kevesen használtak. Az egészségbiztosítási szolgáltatások népszerűségének növekedése pedig már a covid előtt megfigyelhető volt.

5. Erősödőben a fix juttatások


A Cafeteria TREND most lezárult, több mint 600 munkaadó részvételével zajlott felmérésének az eredménye, hogy a szervezetek 36 százaléka nettó rendszerben adja a juttatásokat, ami érezhető elmozdulás a korábbi évek 26 százalék körüli szintjéhez képest. Ez azt jelenti, hogy a munkaadó befizeti a teljes közterhet a kiadott juttatás után, nem vonják le az adót a munkavállaló keretéből. Fata László az eredményt úgy kommentálta, hogy ez a fix juttatások erősödését is jelzi. A cégek általában számukra és a munkavállaló számára is fontos elemeknél alkalmazzák ezt az elszámolási módot.
  • 2025.02.28Vezetői Best Practice Fórum - Digitális transzformáció és az AGILE A Fórum célja: A Fórum célja a jó vezetői gyakorlatok és tapasztalatok megosztása, illetve a hazai vezetési kultúra fejlesztése.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.11Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Szervező: BMEinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.18Óbudai Egyetem Állásbörze A személyes találkozás az potenciális jelentkezőkkel az állásbörzén az egyik leghatékonyabban módszer, hiszen amíg egy önéletrajz csupán „vázlatos” formában nyújt a jelentkezőről képet, addig a személyes találkozás és beszélgetés által sokkal jobban bizonyíthatnak is a szakmai felkészültséggel kapcsolatban. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.03.27 recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Ennyivel nőtt átlagosan idén az egy dolgozóra jutó cafeteria keret

Az Országos Cafeteria Felmérés átfogó képet ad a béren kívüli juttatások 2024-es trendjeiről. A kutatásból kiderül, hogy a cafeteria átlagos... Teljes cikk

A Szallas.hu elárulta, mennyire népszerű a SZÉP-kártya

Az őszi belföldi foglalásokhoz kapcsolódó online fizetések összértékének negyedét SZÉP-kártyával rendezték a Szallas.hu oldalán, ami jól... Teljes cikk

Cafeteria kisokos 2025

Jövőre több olyan új lehetőség is érkezik, mellyel kedvező adózással vagy éppen adómentesen támogathatja a munkáltató a munkavállalóit a... Teljes cikk