Túlélést jelentheti a vevőszolgálat fejlesztése
Az a cég, amelyik ebben az időszakban képes vevőinek bizalmát megőrizni, az ott lesz a piaci szereplők között a visszaesést követő fellendülésnél. A gyógyszertáraknak is be kell erősíteniük a vevők megtartása érdekében, ugyanis ha továbbra sem adnak szakmai betegtájékoztatást, akkor az embereknek mindegy lesz, hogy egy drogériában, vagy egy patikában jutnak hozzá vitaminjukhoz.
Az éleződő piaci viszonyok miatt az elmúlt években egyre több cég alkalmazza a próbavásárlás módszerét, és az abból nyert eredmények segítségével fejlesztették vevőkiszolgálási rendszerüket. E trend nemzetközi méretekben tapasztalható erősödése szellemében került sor az idei 2. Mystery Shopping Day 2009 elnevezésű konferenciára.
A vevőkiszolgálás fejlesztésének egyik leghatékonyabb eszköze a próbavásárlás, amivel valós képet kaphatunk a szolgáltatásunk színvonaláról, sőt a piacon alkalmazott vevőkiszolgálási kultúrákról is, azonnali visszajelzést kapva a cégek egyik legfontosabb területének működéséről. "Az eredmények lehetővé teszik, hogy meghatározzuk a fejlesztés irányait. Aki előbb lép e területen, az lesz a győztes a vevőkért folytatott kiélezett versenyben" - fogalmazott a ClientFirst egyik ügyvezetője, Kricska István.
A mostani válságban a vevőszolgálat fejlesztése a túlélést jelentheti a vállalatok számára. Kricska István bevezető előadásában kifejtette: "A válság lehetőséget teremt minden cégnek, hogy újragondolja működését, tevékenységét, és értékelje vevőkiszolgálási kultúráját. Aki ebben az időszakban képes vevőinek bizalmát megőrizni, új szolgáltatásokkal többet, mást nyújtani, mint korábban, vagy mint a versenytársak, az ott lesz a piaci szereplők között a visszaesést követő fellendülésnél".
A konferenciát elsősorban olyan szakemberek és döntéshozók számára szervezte a ClientFirst, akik vagy már több éve alkalmazzák a módszert, vagy felismerték a jelenlegi helyzetben a vevőkiszolgálás minőségének kiemelt fontosságát. Horváth Krisztián, a CIB Értékesítés irányítási igazgatója szerint "a próbavásárlás rendszeres alkalmazása segíti a bankot, hogy pontos és gyors képet kapjon saját ügyfélkiszolgálási tevékenységéről és a piacon alkalmazott megoldásokról. Ez lehetővé teszi, hogy a benchmark (összehasonlítás) módszerével tudja magát pozícionálni ezen a területen is a versenytársak előtt".
A konferencián bemutatkozott továbbá a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Díj kezdeményezés is, amely a "legügyfélbarátabb" vállalat évenkénti megválasztását tűzte ki célul, amelyre minden, Magyarországon működő vállalkozás jelentkezhet. A rangsor publikálására és a díjátadásra terveink szerint november folyamán, ünnepélyes keretek között kerül sor" - tájékoztatott Mózes István, a ClientFirst másik ügyvezető partnere.
Be kell erősíteniük a gyógyszergyáraknak is
A gyógyszerpiac és ennek következtében a patikai versenykörnyezet az utóbbi években jelentős változásokon ment át. A patikanyitás liberalizációjával és a vény nélkül kapható gyógyszerek patikán kívüli forgalmazásának 2006 óta érvényben lévő lehetőségével a korábbinál sokkal kiélezettebb verseny jött létre, amely megmutatkozik a patikaláncok számának növekedésében is.
Új szolgáltatások, hiányos tájékoztatás
Csak úgy tarthatják meg vevőiket a gyógyszertárak, ha kihasználják fő versenyelőnyüket, a szakmai tájékoztatás képességét - állapította meg a WEBBeteg.hu egészségportál a Mystery Visit Kft. 4400 patikai próbavásárlás tapasztalatát összegező tanulmánya alapján.
Megjelentek a patikákban a kiegészítő, a vásárlók igényeit figyelembe vevő, valamint a megváltozott vásárlói magatartásra szabott szolgáltatások: szabadpolcok, többféle egészségpénztári kártya elfogadása, különféle információs rendszerek felállítása, a szűrővizsgálati lehetőségek választékának bővülése (vércukormérés, vérnyomásmérés, stb.). A betegtájékoztatás szakmai tartalmában viszont annak ellenére vannak hiányosságok, hogy ez a fő előnye a patikáknak a nem vényköteles termékeket forgalmazó benzinkutakkal, drogériákkal szemben.
Nem erőltetik meg magukat a gyógyszerészek
A piackutató cég próbavásárlói egyre nagyobb számban találkoznak olyan gyógyszerésszel a patikában, akik igyekeznek a betegek igényeit teljes körűen felmérni, de a több ezer próbavásárlás eredményeit figyelembe véve a beteg problémájától függően (pl. fejfájás, megfázás tünetei) 28,6 és 66,6 százalék között van azon gyógyszerészek aránya, akik nem kérdeznek semmit a patikában érdeklődő betegtől. A kérdések hiánya - vagyis az igények pontos felmérésének elmaradása - gátolja a pontos tájékoztatást és a szakszerű termékajánlást.
Annak ellenére, hogy a patika még mindig az egyik legfőbb információs csatorna a beteg és a gyógyszerforgalmazók között, a gyógyszerész pedig a leghitelesebb információforrás a betegek számára, ha nem történik jelentős változás a szakmai tájékoztatás terén, a vevőszerzési harcban nagy valószínűséggel fogyasztókat fognak veszíteni. A vásárlónak ugyanis mindegy lesz, hogy egy gyógyszertárban, vagy pedig drogériában, benzinkútnál, esetleg hipermarketben szerzi-e be a nem vényköteles készítményt.
További információ: www.webbeteg.hu
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Az IT munkapiacról, az átképzések lehetőségéről, a mesterséges intelligenciával összefüggésben a pályakezdők helyzetéről, bérekről és a... Teljes cikk
Másként állnak a munkavégzéshez, a munka világához, a vezetéshez, az állásváltáshoz vagy éppen a munka-magánélet egyensúlyához a különböző... Teljes cikk
Vezetőként vagy HR-szakemberként bizonyára tapasztalta már a jelenséget: a nyári kánikula beköszöntével a délutáni meetingek belassulnak, a... Teljes cikk
- Hat nagyvállalat 15 milliárdból írhatja újra a magyar innováció jövőjét 2 hónapja
- 2030-ig ötmillió robotot gyártanak le, amelyek átvehetik a házimunkát és az ipari feladatokat 5 hónapja
- Bejelentették: mérnöki nagyhatalommá tenné Magyarországot ez az új beruházás 6 hónapja
- Mégsem lesz miniiskola az ovikban? – ezt kell tudni az új kötelező fejlesztésről 6 hónapja
- Coach képzések: ezek az akkreditált üzleti coach képzők 6 hónapja
- Saját képzési központot indított útjára a Ganz 7 hónapja
- "Műszaki művészetre" van szükség - együttműködést kötött a Mol Nyrt. és a Miskolci Egyetem 9 hónapja
- A magyar kutatóknak érdeke a kínai és török együttműködés 10 hónapja
- Ez a vállalkozás Magyarország egyik leginnovatívabb cégévé fog válni 10 hónapja
- Szijjártó Péter: kutatás-fejlesztési rekordberuházás érkezik Magyarországra 10 hónapja
- Bejelentették: a kormány új digitális fejlesztési programot indít 11 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?