Új dimenzióban a toborzás-kiválasztás
A keresés-kiválasztás "legszebb" és legérdekesebb részét, az élő, ember-ember közti interakciót soha semmilyen technológiai megoldás nem helyettesítheti vagy pótolhatja, bár erre jut a legkevesebb idő. A technológia azonban remekül segíthet bennünket, hogy időt és energiát szabadítsunk fel ezekre a folyamatokra - mondta a HR Portálnak Marton Krisztina, a CV&More HR tanácsadója, a toborzás, kiválasztás egyik legújabb trendjét képviselő szolgáltatást bemutatva.
- A CV&More újfajta módszert képvisel az álláskeresésben. Mit takar ez pontosan, miként írhatja ez felül a hagyományos toborzási stratégiákat?
- Nem újfajta módszerről, sokkal inkább egy olyan komplex technológiáról beszélünk, amely a HR folyamatokat és trendeket figyelembe véve támogatja a toborzást-kiválasztást. A CV&More olyan Web3-es technológiákat ötvöző, felhő alapú interaktív portál alkalmazás, amely egyesíti a közösségi média felületek profil készítési és gondozási képességeit az állásportálok megszokott funkcióival. Emellett fejlett kiválasztási és riportolási modult biztosít a vállalatok számára, melyek így akár nagy számban is rendkívül gyors és gazdaságos módon választhatják ki a pályázókat.
- Hogyan segíti a HR munkáját az új szolgáltatás, illetve mennyiben veszi át a technika a HR szerepét?
- A technika nem veheti át a HR szerepét, azonban megfelelő megoldásai jelentősen segíthetik a HR folyamatok hatékonyságának javítását. Négy ilyen fontos elemet említenék a vállalati modulból. Az egyik, hogy a jelentkezés alapja nemcsak az írott önéletrajz, hanem az "élő", beszélő, hiteles és részletes szakmai profil, audiovizuális elemekkel és a közösségi médiák adataival kiegészítve. Ebben a modulban nagy jelentőségű a videóbemutatkozó, amely egy olyan otthoni webkamerával rögzített felvétel, amelyben az egyén mutatja be motivációit, személyiségét, azonnali és látványos információt adva ezzel készségeiről, nyelvtudásáról, és egyéb kompetenciáiról. A CV&More rendszerében az álláskereső - konkrét hirdetéstől függetlenül - megjelölheti preferenciáit arra vonatkozóan, hogy milyen státuszban, hol, mikor, és milyen területen szeretne dolgozni. Ezt jelenleg a magyar munkaerőpiac felületei, az állásportálok nem kezelik. A negyedik, és egyben legkomplexebb speciális modul az a vállalati kiválasztási rendszer, amely a döntéshozó beállításai alapján online és automata kommunikációval szűri a jelölteket, tetszés szerint kérdésekkel, tesztekkel állítható folyamatban
- Az utóbbi tíz évben közel 80 shared service center létesült Magyarországon, melyek körülbelül 35 ezer embert foglalkoztatnak - többségük 25-35 év közötti diplomás. Miért lehet fontos kiemelten az SSC-k számára ez a szolgáltatás? Hogyan segítheti ebben a szektorban munkáltató és munkavállaló egymásra találását?
- Mind az ügyfélszolgálatokban, mind a vállalati operáció egyéb területein jelentősen felértékelődnek az egyén képességei, személyisége és motivációja. Különösen az ügyfélszolgálatokban végzett munka és kommunikáció tolódik el erőteljesen a minőségi, magas hozzáadott értéket képviselő tevékenység felé. Vállalati igény mutatkozik tehát egy olyan eszközre, amely gyors, olcsó, jó és innovatív megoldást kínál a kiválasztás során a személyiség, a motiváció és egyéb képességek, például a nyelvtudás megismerésére.
Az egyéni álláskeresők számára a CV&More-ban összeállított szakmai profil pedig paradigma váltás, hiszen a kiválasztási folyamat kiindulópontjának tekintett CV táblázatos adataihoz képest az egyén az audiovizuális és web3 technológiák használatával nagyszerűen mutathatja meg személyiségét, motivációit.
Így találhat leginkább egymásra az álláskereső és a munkaadó, megspórolva a sokszor felesleges egyeztetéseket, kiválasztási köröket. A fiatalabb generációk - pontosan az említett 25-35 év közötti diplomás generáció - ugyanezt az eszköztárat remekül kezeli az online tér más jellegű alkalmazásainál, a közösségi médiákban, le- és feltöltő oldalakon. Őket arra kell megtanítani, hogy mit mutassanak meg magukból.
- Az idegennyelv-tudás a szolgáltató központok pozícióinak többségéhez elengedhetetlen. Milyen hatékonysággal mérhető fel ez a CV&More által nyújtott eszközrendszeren keresztül? Hogyan biztosítható az interaktivitás?
A CV&More egyes elemeit pontosan ebből a célból fejlesztették ki. Az egyik ilyen technika a szakmai profilon belül az egy-két perces videóbemutatkozás, melyben az egyén saját maga által rögzített minifilmben mutatkozik be egy adott nyelven. A fejlettebb munkaerőpiaccal - és tegyük hozzá - nagyobb földrajzi távolságokkal is rendelkező észak-amerikai, dél-kelet-ázsiai, valamint a nyugat-európai piacon alapvető az igény az ilyen jellegű bemutatkozásra. Ez a két perc nagyon "beszédes", hisz a verbális képességek kiválóan értékelhetőek. Az írott nyelvi készségek mérésére alkalmas a vállalati modul szelekciós rendszerében tetszés szerint beállítható nyelvi teszt, vagy esszékérdés. Az idegen nyelv használatának legkomplexebb mérése pedig a videóinterjú, melynek során igény szerint beállítható, valós idejű, vagy késletett kérdésfelvetésekkel zajlik az idegen nyelven készített személyes interjú.
- Az SSC rendszereknél hatékony kiválasztási mód az assessment center (AC) alkalmazása, melynek során gyakorlati feladatokkal veszik nagyító alá a pályázók személyiségjegyeit, illetve, hogy mennyire tudnak csapatban dolgozni. Miként valósítható ez meg a személyes jelenlét nélkül, illetve hogyan pótolható ennek hatékonysága a személyes jelenlét hiányában?
- Az AC kiváló eszköz a HR folyamtokban, itt nagyon sokat számít a személyes jelenlét és a rögtönzés. Az álláspiacon azonban nagy mennyiségű adat kering, sok álláskereső jelentkezik egy-egy pozícióra, sokszor tájékozatlanul és motiválatlanul is. Sok a hirdetés, és jelentősen megnőtt az arra fordított idő és energia, hogy a két oldal egymásra találjon, illetve, hogy a mennyiségből a cég számára szóló "minőségi" kínálat álljon elő. Ezen túl a technológiai fejlődés is multiplikálja a jelentkezőket, így hosszabb távon is állandóan növekvő létszámmal kell számolni. A CV&More eszköztára az AC-ig vezető utat rövidíti le és teszi hatékonyabbá, hogy a nagyszámú - néha érdektelen, vagy meg nem felelő pályázóktól eljussunk azokig, akiknek ott a helyük az AC-ben. Hosszú évtizedes HR tapasztalataim azt mondatják velem, hogy a keresés-kiválasztás "legszebb" és legérdekesebb részét, az élő, ember-ember közti interakciót soha semmilyen technológiai megoldás nem helyettesíti vagy pótolhatja, bár a mindennapokban erre jut a legkevesebb idő. Ugyanezek a technológiák azonban remekül segíthetnek bennünket, hogy időt és energiát szabadítsunk fel ezekre az "igazi", ember-ember közti találkozásokra, beszélgetésekre, interjúkra, AC-kre.
- Nem újfajta módszerről, sokkal inkább egy olyan komplex technológiáról beszélünk, amely a HR folyamatokat és trendeket figyelembe véve támogatja a toborzást-kiválasztást. A CV&More olyan Web3-es technológiákat ötvöző, felhő alapú interaktív portál alkalmazás, amely egyesíti a közösségi média felületek profil készítési és gondozási képességeit az állásportálok megszokott funkcióival. Emellett fejlett kiválasztási és riportolási modult biztosít a vállalatok számára, melyek így akár nagy számban is rendkívül gyors és gazdaságos módon választhatják ki a pályázókat.
- Hogyan segíti a HR munkáját az új szolgáltatás, illetve mennyiben veszi át a technika a HR szerepét?
A "toborzás-kiválasztás támogatása web 3 és felhő technológiával" témakörben Marton Krisztina november 15-én az V. Nemzetközi Szolgáltatóipari és Outsourcing Konferencián a 13:30-tól 15:00-ig tartó első szekcióban tart előadást.
- Az utóbbi tíz évben közel 80 shared service center létesült Magyarországon, melyek körülbelül 35 ezer embert foglalkoztatnak - többségük 25-35 év közötti diplomás. Miért lehet fontos kiemelten az SSC-k számára ez a szolgáltatás? Hogyan segítheti ebben a szektorban munkáltató és munkavállaló egymásra találását?
- Mind az ügyfélszolgálatokban, mind a vállalati operáció egyéb területein jelentősen felértékelődnek az egyén képességei, személyisége és motivációja. Különösen az ügyfélszolgálatokban végzett munka és kommunikáció tolódik el erőteljesen a minőségi, magas hozzáadott értéket képviselő tevékenység felé. Vállalati igény mutatkozik tehát egy olyan eszközre, amely gyors, olcsó, jó és innovatív megoldást kínál a kiválasztás során a személyiség, a motiváció és egyéb képességek, például a nyelvtudás megismerésére.
Az egyéni álláskeresők számára a CV&More-ban összeállított szakmai profil pedig paradigma váltás, hiszen a kiválasztási folyamat kiindulópontjának tekintett CV táblázatos adataihoz képest az egyén az audiovizuális és web3 technológiák használatával nagyszerűen mutathatja meg személyiségét, motivációit.
Így találhat leginkább egymásra az álláskereső és a munkaadó, megspórolva a sokszor felesleges egyeztetéseket, kiválasztási köröket. A fiatalabb generációk - pontosan az említett 25-35 év közötti diplomás generáció - ugyanezt az eszköztárat remekül kezeli az online tér más jellegű alkalmazásainál, a közösségi médiákban, le- és feltöltő oldalakon. Őket arra kell megtanítani, hogy mit mutassanak meg magukból.
- Az idegennyelv-tudás a szolgáltató központok pozícióinak többségéhez elengedhetetlen. Milyen hatékonysággal mérhető fel ez a CV&More által nyújtott eszközrendszeren keresztül? Hogyan biztosítható az interaktivitás?
A CV&More egyes elemeit pontosan ebből a célból fejlesztették ki. Az egyik ilyen technika a szakmai profilon belül az egy-két perces videóbemutatkozás, melyben az egyén saját maga által rögzített minifilmben mutatkozik be egy adott nyelven. A fejlettebb munkaerőpiaccal - és tegyük hozzá - nagyobb földrajzi távolságokkal is rendelkező észak-amerikai, dél-kelet-ázsiai, valamint a nyugat-európai piacon alapvető az igény az ilyen jellegű bemutatkozásra. Ez a két perc nagyon "beszédes", hisz a verbális képességek kiválóan értékelhetőek. Az írott nyelvi készségek mérésére alkalmas a vállalati modul szelekciós rendszerében tetszés szerint beállítható nyelvi teszt, vagy esszékérdés. Az idegen nyelv használatának legkomplexebb mérése pedig a videóinterjú, melynek során igény szerint beállítható, valós idejű, vagy késletett kérdésfelvetésekkel zajlik az idegen nyelven készített személyes interjú.
- Az SSC rendszereknél hatékony kiválasztási mód az assessment center (AC) alkalmazása, melynek során gyakorlati feladatokkal veszik nagyító alá a pályázók személyiségjegyeit, illetve, hogy mennyire tudnak csapatban dolgozni. Miként valósítható ez meg a személyes jelenlét nélkül, illetve hogyan pótolható ennek hatékonysága a személyes jelenlét hiányában?
- Az AC kiváló eszköz a HR folyamtokban, itt nagyon sokat számít a személyes jelenlét és a rögtönzés. Az álláspiacon azonban nagy mennyiségű adat kering, sok álláskereső jelentkezik egy-egy pozícióra, sokszor tájékozatlanul és motiválatlanul is. Sok a hirdetés, és jelentősen megnőtt az arra fordított idő és energia, hogy a két oldal egymásra találjon, illetve, hogy a mennyiségből a cég számára szóló "minőségi" kínálat álljon elő. Ezen túl a technológiai fejlődés is multiplikálja a jelentkezőket, így hosszabb távon is állandóan növekvő létszámmal kell számolni. A CV&More eszköztára az AC-ig vezető utat rövidíti le és teszi hatékonyabbá, hogy a nagyszámú - néha érdektelen, vagy meg nem felelő pályázóktól eljussunk azokig, akiknek ott a helyük az AC-ben. Hosszú évtizedes HR tapasztalataim azt mondatják velem, hogy a keresés-kiválasztás "legszebb" és legérdekesebb részét, az élő, ember-ember közti interakciót soha semmilyen technológiai megoldás nem helyettesíti vagy pótolhatja, bár a mindennapokban erre jut a legkevesebb idő. Ugyanezek a technológiák azonban remekül segíthetnek bennünket, hogy időt és energiát szabadítsunk fel ezekre az "igazi", ember-ember közti találkozásokra, beszélgetésekre, interjúkra, AC-kre.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
További cikkek
Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés
Mintha jégpáncél borítaná az amerikai munkaerőpiacot: hónapok óta alacsony a toborzás és az elbocsátások száma, a dolgozók pedig úgy érzik,... Teljes cikk
Közel 1000 pályázót hozott be ez a toborzási kampány - esettanulmány
„Százból öt! Te benne vagy?” Ezzel a címmel indított tavaly októberben toborzási kampányt a HungaroControl. A cél legalább 700 jelentkező... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Felmérés: egyre több álláshirdetés említi az AI-t, de kontextus nélkül 2 hete
- Felpörgeti a toborzást a CATL Debrecenben – duplájára nőhet a dolgozói létszám 3 hete
- Fluktuációs kihívásokkal küzd a kékgalléros munkaerőpiac 4 hete
- Toborzási roham a BMW-gyárban – ekkora bért kínálnak a kezdőknek 1 hónapja
- Számos nemzetközi pozíciót költöztet Budapestre az UNICEF 1 hónapja
- BMW, Lego, Suzuki: toborzás és képzés az automatizálás árnyékában 2 hónapja
- Felmondani az öregek szoktak, a Z generáció csak simán nem megy be többet 2 hónapja
- Több mint 40 új munkatársat keres a Revolut Magyarországon 2 hónapja
- A HR a láthatatlan ragasztó - így látják a szakmát az ügyvezetők 2 hónapja
- A karrier-catfishing valóban létezik? A dolgozók szerint igen! 2 hónapja
- A Kézikonzolok Definíciója és Evolúciója: Egy Szektor-Meghatározó Szintézis 2 hónapja


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?