Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 7 hónapja

Újévi fogadalommá vált a munkahelyváltás

Ha toborzol azért, ha megtartanád a munkaerőt, azért figyelj oda erre az 5 területre!

Gondoltuk volna, hogy az újévi fogadalmak közt az egyik legnépszerűbb a munkahelyváltás? Az e fajta fluktuáció vagy a legszerencsésebb szcenárió, ami történhet a HR-szakemberekkel az év első heteiben, vagy a legszörnyűbb. Az alábbi 5 pont segítségével könnyen eldönthetjük, hogy van-e okunk aggodalomra.

Tény, hogy vannak tényezők, amin egy személyben nem tudunk változtatni az íróasztal mögül, ugyanakkor van, amire van ráhatásunk az elvándorlás csökkentése érdekében vagy éppen a magunkhoz édesgetés reményében. Nézzük, melyek ezek!

1.Fejlesszük a vállalati kultúrát! Az emberek általában szeretnek egy jól szervezett cégben/cégért munkálkodni, emellett pedig már csak hab a tortán, ha hisznek is abban, amivel a vállalat foglalkozik. Az employer branding felépítése nem a mi dolgunk, ellenben a dolgozók felé nekünk is kommunikálnunk kell. Segítsünk számukra megtalálni az aktuális üzleti célkitűzéseket illetően a saját szerepüket, hogy büszkék lehessenek a munkahelyükre és ez által saját magukra is!

2.Fejlesszük még tovább! Az szép és jó, ha az emberek büszkék a cégükre, ellenben ha a munkafolyamatok akadozva működnek, zavar van a rendszerben, akkor gyárthatjuk/nyújthatjuk a világ legjobb termékét/szolgáltatását, demotiválóan fog hatni a kollégákra, illetve egy ilyen céghez senki sem szeretne majd csatlakozni. Segítsünk a vezetőknek, hogy képesek legyenek mentorálni, tanítani a beosztottjaikat, velük karöltve tegyünk meg mindent a zökkenőmentes információáramlásért és a jó csapatszellemért!

3.Kerüljön középpontba az ember! Munkaadóként érdemes lenne az „elvégzett munkáért szimplán fizetést osztó hely” szerepköréből átnyergelni a gondoskodó vállalatéba. Amelyiknek nem az az összes interakciója a munkavállalóval, hogy hó végén megnyomja az utalógombot, hanem egyéb fronton is törődik vele, érdekli a fejlődése. Éppen ezért lehetővé tesz számára tanfolyamokat és tréningeket, biztosítja, hogy szakmai konferenciákra járjon, stb. Ez ugyebár mindkét fél számára win-win szituáció!

4.Adjunk meg minden segítséget! A munkavállaló akkor tudja a legjobban végezni a dolgát, ha minden eszköz és lehetőség a rendelkezésére áll ehhez. Ez nyilván triviális, de az talán nem, hogy ezek hiányában csökkenhet a cég felé a lojalitása vagy épp nem túlzottan lesz kedve hozzánk jönni, ha rájön, hogy a tökéletes munkavégzéshez nem korrelál a cég infrastruktúrája. Szép gesztus, ha figyelünk arra, hogy legyen telefon-, netán pihenőszoba, hogy milyen székben kell eltölteni azt a napi nyolc órát, stb. Nem túl nagy befektetés egyik sem, viszont többszörösen visszahozza az árát abból a szempontból is, hogy milyen kvalitású munkakeresőket csábít majd hozzánk a jól felszereltség ígérete.

5. Figyeljünk oda a juttatáscsomagra! A fizetés fontos, amikor valaki megpályázik egy pozíciót, azonban manapság már nem elég csak ebben gondolkodni! A munkavállalók egyre inkább - pláne nagyvállalati szinten - komplett juttatáscsomagért szeretik rendelkezésre bocsátani a képességeiket, ami alatt elsősorban nem a különböző utalványokat kell érteni. De egy, a cég által részben vagy egészben finanszírozott All You Can Move-SportPass például már ebbe a kategóriába esik! A sportot ugye a legtöbb ember szereti, havi szinten költ is rá, igazán jól fog így esni egy új kollégának, ha leendő munkahelye ezt a terhet bizony leveszi a válláról - kortól, nemtől és lakóhelytől függetlenül. Szintúgy egy win-win szituáció, hiszen a munkavállaló nemcsak egészségesebb, nagyobb teherbírású (és nagyobb profittermelő képességű), de boldogabb is lesz, hogy a cége törődik a jóllétével. Az AYCM-SportPass HR-szempontból igazi befektetés: megtarthatunk vagy csábíthatunk is vele. Olyan, mint egy biztonsági öv. Egyszer bevezették, utána nem megyünk nélküle sehova sem.

Ha időben kapcsolunk, még megelőzhetjük a bajt. Kommentben pedig várjuk a tapasztalatokat, hogy kinek mi vált be?
Follow hrportal_hu on Twitter

A toborzás sikere = növekvő marketing büdzsé?

Napjaink egyik egyre inkább terjedő véleménye szerint a toborzás gyakorlatilag marketing munkaként értelmezhető. Az vállalatok HR osztályai és munkaerő-közvetítő / fejvadász cégek napi szinten marketing munkát végeznek, amikor különböző felületeken, különböző szövegekkel, képekkel, levelekkel igyekeznek nem csak felkelteni a pályázók figyelmét, de „el is adni” számukra a pozíciókat.tovább..

    További cikkek
    Az eddigi legnagyobb sztrájkra készülnek a Ryanair-nél

    A Reuters hírügynökség értesülései szerint jövő szerdán és csütörtökön 600 járatát törli a légitársaság, mert a dolgozók sztrájkba... Teljes cikk

    Az ukrán kormány megtiltotta az állami vállalatoknak, hogy nagy összegű prémiumokat adjanak

    Megtiltotta az ukrán kormány az állami vállalatoknak, hogy jutalomként nagy összegű bónuszokat fizessenek alkalmazottaiknak az ország jelenlegi... Teljes cikk

    A toborzás sikere = növekvő marketing büdzsé?

    Napjaink egyik egyre inkább terjedő véleménye szerint a toborzás gyakorlatilag marketing munkaként értelmezhető. Az vállalatok HR osztályai és... Teljes cikk

    Négymilliárdos adócsalási ügyben 50 ember ellen emeltek vádat

    Vádat emeltek ötven ember ellen Bács-Kiskun megyében, mert egy számlázási láncon keresztül több mint négymilliárd forint adót csaltak el. A... Teljes cikk

    Halálos munkabaleset Mosonmagyaróváron

    Mosonmagyaróváron, a Mofém-gyár területén életét vesztette egy 23 éves munkás, akit egy bontásra ítélt vasbeton szerkezet temetett maga alá -... Teljes cikk

    Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár