kapubanner for mobile
Megjelent: 6 éve

Újévi fogadalommá vált a munkahelyváltás

Ha toborzol azért, ha megtartanád a munkaerőt, azért figyelj oda erre az 5 területre!

Gondoltuk volna, hogy az újévi fogadalmak közt az egyik legnépszerűbb a munkahelyváltás? Az e fajta fluktuáció vagy a legszerencsésebb szcenárió, ami történhet a HR-szakemberekkel az év első heteiben, vagy a legszörnyűbb. Az alábbi 5 pont segítségével könnyen eldönthetjük, hogy van-e okunk aggodalomra.

Tény, hogy vannak tényezők, amin egy személyben nem tudunk változtatni az íróasztal mögül, ugyanakkor van, amire van ráhatásunk az elvándorlás csökkentése érdekében vagy éppen a magunkhoz édesgetés reményében. Nézzük, melyek ezek!

1.Fejlesszük a vállalati kultúrát!

Az emberek általában szeretnek egy jól szervezett cégben/cégért munkálkodni, emellett pedig már csak hab a tortán, ha hisznek is abban, amivel a vállalat foglalkozik. Az employer branding felépítése nem a mi dolgunk, ellenben a dolgozók felé nekünk is kommunikálnunk kell. Segítsünk számukra megtalálni az aktuális üzleti célkitűzéseket illetően a saját szerepüket, hogy büszkék lehessenek a munkahelyükre és ez által saját magukra is!

2.Fejlesszük még tovább!

Az szép és jó, ha az emberek büszkék a cégükre, ellenben ha a munkafolyamatok akadozva működnek, zavar van a rendszerben, akkor gyárthatjuk/nyújthatjuk a világ legjobb termékét/szolgáltatását, demotiválóan fog hatni a kollégákra, illetve egy ilyen céghez senki sem szeretne majd csatlakozni. Segítsünk a vezetőknek, hogy képesek legyenek mentorálni, tanítani a beosztottjaikat, velük karöltve tegyünk meg mindent a zökkenőmentes információáramlásért és a jó csapatszellemért!

3.Kerüljön középpontba az ember!

Munkaadóként érdemes lenne az „elvégzett munkáért szimplán fizetést osztó hely” szerepköréből átnyergelni a gondoskodó vállalatéba. Amelyiknek nem az az összes interakciója a munkavállalóval, hogy hó végén megnyomja az utalógombot, hanem egyéb fronton is törődik vele, érdekli a fejlődése. Éppen ezért lehetővé tesz számára tanfolyamokat és tréningeket, biztosítja, hogy szakmai konferenciákra járjon, stb. Ez ugyebár mindkét fél számára win-win szituáció!

4.Adjunk meg minden segítséget!

A munkavállaló akkor tudja a legjobban végezni a dolgát, ha minden eszköz és lehetőség a rendelkezésére áll ehhez. Ez nyilván triviális, de az talán nem, hogy ezek hiányában csökkenhet a cég felé a lojalitása vagy épp nem túlzottan lesz kedve hozzánk jönni, ha rájön, hogy a tökéletes munkavégzéshez nem korrelál a cég infrastruktúrája. Szép gesztus, ha figyelünk arra, hogy legyen telefon-, netán pihenőszoba, hogy milyen székben kell eltölteni azt a napi nyolc órát, stb. Nem túl nagy befektetés egyik sem, viszont többszörösen visszahozza az árát abból a szempontból is, hogy milyen kvalitású munkakeresőket csábít majd hozzánk a jól felszereltség ígérete.

5. Figyeljünk oda a juttatáscsomagra!

A fizetés fontos, amikor valaki megpályázik egy pozíciót, azonban manapság már nem elég csak ebben gondolkodni! A munkavállalók egyre inkább - pláne nagyvállalati szinten - komplett juttatáscsomagért szeretik rendelkezésre bocsátani a képességeiket, ami alatt elsősorban nem a különböző utalványokat kell érteni. De egy, a cég által részben vagy egészben finanszírozott All You Can Move-SportPass például már ebbe a kategóriába esik! A sportot ugye a legtöbb ember szereti, havi szinten költ is rá, igazán jól fog így esni egy új kollégának, ha leendő munkahelye ezt a terhet bizony leveszi a válláról - kortól, nemtől és lakóhelytől függetlenül. Szintúgy egy win-win szituáció, hiszen a munkavállaló nemcsak egészségesebb, nagyobb teherbírású (és nagyobb profittermelő képességű), de boldogabb is lesz, hogy a cége törődik a jóllétével. Az AYCM-SportPass HR-szempontból igazi befektetés: megtarthatunk vagy csábíthatunk is vele. Olyan, mint egy biztonsági öv. Egyszer bevezették, utána nem megyünk nélküle sehova sem.

Ha időben kapcsolunk, még megelőzhetjük a bajt. Kommentben pedig várjuk a tapasztalatokat, hogy kinek mi vált be?
  • 2024.03.21recruiTECH 2024 A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.03.26Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.03.27Átfogó projektmenedzsment képzés IPMA és PMI alapokon Klasszikus projektmenedzsment képzés - átfogó, gyakorlati program, egyéni mentorálással.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Munkaerőpiaci fordulatok: Innováció és alkalmazkodás a HR-ben

A vállalatoknak 2024-ben is nagy kihívásokkal kell szembenézniük a munkaerőtoborzás, valamint munkaerőmegtartás tekintetében, hiszen a... Teljes cikk

A legdrágább munkakör a betöltetlen munkakör. De mennyi az annyi?

Minden betöltetlen kulcspozíció veszteségforrás, mert jelentős termeléskieséssel jár, a meglévő állományra nehezedő többletterhelés okozta... Teljes cikk

Hatályos a kollektív szerződésünk? - Egy probléma, amire kevés figyelem vetül

A kollektív szerződés kötése nagyon hasznos lehet abban az esetben, ha a munkáltatónál már működik egy kollektív szerződés kötésére jogosult... Teljes cikk